Gå til innhold

Dere som er hjemme med småbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva fyller dere dagene med?

Til vanlig er jeg fulltidstudent, men nå er semesteret over og jeg er hjemme med gutten på 1 år. Jeg føler jeg bare kaster bort dagene, får ikke gjort noen ting. Han trives best med å bare leke på gulvet og rusle rundt og utforske, så utenom mating og trilleturer blir jeg bare sittene i sofaen, eller leke med han på gulvet.

Hva gjør dere hver dag? Blir det ikke kjedelig å bare gå hjemme og gjøre de samme tingene hver dag? Eller er dere flinke til å utnytte tiden? For det er virkelig ikke jeg. Tips til hva jeg kan finne på med en 1 åring? Vi bor på landet, og jeg har ikke bil på dagtid, da mannen bruker den på jobb.

Anonymous poster hash: 1297c...db0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg treffer andre som er hjemme.. Gjør huarbeid, ser tvserier jeg vanligvis ikke får sett når han sover.. Jeg Baker mye brød, sånn at vi har det, lager mye mat fra bunnen av. Lager ferdige kjøttkaker for eksempel som jeg fryser ned..

Anonymous poster hash: 57b5c...d94
Skrevet

Jeg gjør ikke bare de samme tingene hver dag. Da jeg fikk mitt første barn følte jeg dagene forsvant fra meg. Vi hadde noe å gjøre hele tiden, og jeg følte virkelig jeg hadde luft under vingene og friheten til å gjøre omtrent som det passet meg. Jeg var nok også ekstra kravstor når det kom til husarbeid, gikk aldri ut av døren om det lå et skittent hånkle på stellebordet eller en skitten tallerken på kjøkkenbenken. Jeg har nok senket kravene der nå som vi er flere. Er umulig å være helt ajour med alt.

Jeg leser nå at du ikke har bil, da hadde hele frihetsfølelsen min forsvunnet ut vinduet. Kan du oim mulig kjøre han til jobb noen dager og disponere bilen mens han jobber?

Noen tips til aktiviteter uten bil:

- gå tur

- leke i sanden

- gjøre husarbeid

- ha han på ryggen og gjør noe ute, finn deg et prosjekt om det så er å fjerne alt løv rundt huset

- når barnet sover er det alltid noe som med fordel kan sorteres, stables og kastes

- kjøp julegaver på nettet

- ta bilder til julekort

- bad sammen

- inviter noen på besøk

Skrevet

Jeg er også fulltidsstudent, er akkurat ferdig med eksamnene mine for dette semesteret. Så nå tenkte jeg at jeg skulle begynd på pensum i neste semester.

Ellers så rydder jeg og vasker, går trilleturer og leser i blader og bøker.

Skrevet

Takk for gode tips, så fikk jeg litt å fylle dagene med. Når ting har gått i ett og vært veldig hektisk, kom det så brått på å plutselig bare være hjemme. Han er jo ellers i bhg, men jeg har han hjemme i disse dager for å få litt tid sammen, men har følt jeg har kastet bort dagene. Tusen takk :)

Anonymous poster hash: 1297c...db0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...