Gå til innhold

Ang fordeling hvem går til legen / foreldremøter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min x mann har et felles barn også har jeg en sønn fra tidligere forhold.

Alle foreldremøter og legetimer til mitt eldste barn må jeg ta selv fordi barnefar døde da mitt barn var 1år.

Minste barnet så gikk vi sammen jeg å x sambo på foreldremøter,legetimer, men det skal også sies at muligheten var større den tiden da vi hadde min manns intekt og jeg fikk rehabiliteringspenger.

Nå har jeg vært alene noen mnd, er i praksis via NAV og er jobbsøker.

Har ikke så veldig lyst å ha så mye fravær men føler det blir så mye pga jeg har aleneomsorgen på et barn og 50/50 på nr 2.

Hvordan gjør dere det ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Her stiller ikke far opp på noe. Avslutninger, kjøre til bursdag, sørge for at barnet får blitt med på fotballen når hun er der, foreldremøter har han aldri vært på, lege var han bare når vi var sammen, tannlegen, reguleringstannlegen, bupa, osv osv osv....så jeg tar alt!

Skrevet

Her deltar vi begge sammen på alt så langt det lar seg gjøre.

Skrevet

Her fordeles det etter sesong.

I min jobb er det høysesong midt på vinteren, i mannens jobb er det høysesong vår og høst. Så han tar syke barn nå som jeg har enormt mye å gjøre også tar jeg det når han har mye å gjøre på jobb.

Vi deler altså på alt som skjer i arbeidstiden, tannlegetimer, sykt barn, legebesøk o.l.

Når det gjelder ting som skjer på kveldstid tar nok han definitivt mest at kjøring, henting, følging på fritidsaktiviteter, bursdager osv. Jeg går som regel på foreldremøtene.

Vi har 4 barn og mye å følge opp, i høst har han vært på ett foreldremøte og jeg på to, det tredje foreldremøtet fikk vi ikke gått på.

Anonymous poster hash: 2a86e...b2b
Skrevet

Jeg tar meg av foreldrekaffe og slikt i bhg, han elsker ikke akkurat juletrefester og slikt heller, men det møter han opp på.

Foreldremøter og foreldresamtaler ønsker han alltid selv å delta på. Han har måttet dra alene et par ganger også.

Han ønsker også å delta på de ulike kontrollere på helsestasjonen (6-uker, 6mnd osv)..

Hmm.. Han er egentlig veldig engasjert. Det er kun de supersosiale arrangementene han ønsker å slippe. Og jeg må si jeg skjønner det godt. Det er ikke så stas i sitte trangt på små pibbestoler i bhg når man er nesten 2m høy..

Anonymous poster hash: 346c0...7ba

Skrevet

Vi er gift og bor sammen, så jeg vet ikke om det akkurat er sammenlignbart med din situasjon... Den det passer minst dårlig for, følger barna på slikt som skjer i arbeidstiden. Lege, tannlege og slikt. Foreldremøter deler vi på, tar annenhvert møte eller noe slikt. Foreldresamtaler møter vi gjerne begge, så sant vi kan.

Inni hodet mitt tenker jeg at når man har barnet 50/50 så følger den som har barnet. Altså, må barnet til lege i pappas uke så følger pappa. Må barnet til tannlege i mammas uke så følger mamma.

For min del kommer foreldremøter og foreldresamtaler i en litt annen kategori, fordi man der får info om barnets hverdag utenfor hjemmet og hvordan det klarer seg i barnehagen/på skolen. Og hvis jegv ar i din situasjon ville jeg møtt opp på alt slik så sant jeg hadde den minste mulighet.

Skrevet

bf bor 17 mil unna så jeg tar alt, er han tilfeldigvis i byen hvor vi bor, så blir han med

Anonymous poster hash: 7b9b6...7ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...