Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #1 Skrevet 3. desember 2013 De som ikke har en valk, kan gjerne la være å svare. Selv er jeg veldig lite glad i at en valk kan skimtes, derfor forsøker jeg å kle meg slik at ting henger lett over problemområdene. Ikke oversized, men ikke helt trange heller. Er kanskje 8-10 kilo for tung for tiden. Jeg blir på den ene siden imponert over litt store jenter som kler seg kroppsnært slik at alt av valker synes, men på den andre siden synes jeg ikke det alltid ser bra ut. Jeg er litt ambivalent. Det er jo flott at en kvinne tør vise sin kropp uansett fasong og være stolt! Men selv takler jeg det ikke. Litt rart forsåvidt, for man skjuler jo ikke egentlig sååå mye ved å ha løsere plagg: er man feit, så ser folk det uansett. Hva gjør du? Er du komfortabel med at valkene synes i trange klær? Anonymous poster hash: 7e129...424
Von Hertelhofen Skrevet 3. desember 2013 #2 Skrevet 3. desember 2013 Jeg er helt enig med deg. I barnehagen er det en mamme som kler seg helt feil i forhold til kroppsfasong, og valkene tyter ut. Men jeg synes hun er pen og kul! Som om hun sier; her er meg, og jeg driter i hva andre mener om kroppen min. Jeg har (når jeg ikke er gravid) et par valker og prøver å skjule dem litt. Jeg må ha en stram singlet underst for å holde de på plass og så gjærne en løsere bluse over som skjuler litt.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #3 Skrevet 3. desember 2013 Jeg mener bestemt at man kler seg etter kroppsfasong. Jeg er ikke overvektig lengre men var det. Jeg var nøye på snitt og lengde på kjoler og skjørt. Brukte en del lag på lag og fremhevet at jeg hadde store pupper (ikke utringning) og ekstremt lange bein. Har nå gått ned 35 kg og folk tror meg ikke når jeg sier det fordi jeg var flink å kle meg som overvektig. Jeg synes IKKE det er pent at valker vises, for meg betyr det at klærene er for trange. Og uansett, som eks-feit synes jeg at jeg kan si det. For mye fett er ikke pent i mine øyne. For meg ble overvekt en sykdom me diverse plager og fremvisning av overskuddsfett blir da stygt. Anonymous poster hash: 1e12f...91c
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #4 Skrevet 3. desember 2013 er ganske stor, så bruker store klær,så de synes ikke her Anonymous poster hash: b08fc...06a
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #5 Skrevet 3. desember 2013 Jeg kler meg i tøy som passer til figuren. Valker bør ikke synes, det er ikke pent! Anonymous poster hash: 72bd7...5a9
Jallow B Skrevet 3. desember 2013 #6 Skrevet 3. desember 2013 It`s called a muffintop and we loves it. Neidajoda. Jeg kler meg i de klærne jeg føler meg vel i. Noen ganger i korte, trange kjoler med tett og sort tights under, andre ganger i lange, løse maxikjoler. Jeg forsøker alltid å bruke tights/undertøy som ikke lager valker her og der, men noen ganger er det uunngåelig. Og det overlever jeg.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #7 Skrevet 3. desember 2013 Nei, de skjuler jeg Anonymous poster hash: 9bc23...bbf
IreneUtålmodig Skrevet 3. desember 2013 #8 Skrevet 3. desember 2013 Gjør det motsatte, går med for store klær. Skulle egentlig lært meg en mellomting, er fremdeles 10 kg overvektig
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #9 Skrevet 3. desember 2013 Jeg liker ikke at ting tyter ut. og prøver og unngå at det synes for mye. Sliter med og gå ned i vekt. Men jeg kjøper ikke klær jeg ikke er vel i. Og er ikke vel i klær som sitter for stramt og ting ikke er der de skal. Anonymous poster hash: 056a0...2b9
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #10 Skrevet 3. desember 2013 Veier 63 kg og er 1.60 høy. Ganske slanke bein så alt legger seg på midten. Det vil si at jeg helt klart går inn i kategorien "muffintop". Går med skinnybukser og gjerne boots med høye heler, stram singlet som holder ting litt på plass rundt bukselinningen og en lit løsere pen skjorte/bluse/topp over. Heldigvis er moten sånn nå at det er forholdsvis lett å finne topper som passer. Nevner dog at størrelser på klær er underlige. Har f.eks en bukse jeg må ha i str 40, hvor skjorten er i 36 og jakken jeg har over 38 (og litt for trang egentlig). Normalt sett går det i str 38 på det meste jeg kjøper. Anonymous poster hash: 71e01...abb
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #11 Skrevet 3. desember 2013 Vanligvis skjuler jeg valken min, er slank utenom litt ekstra på magen. Men nå som jeg har liten baby er jeg stolt av at det vises at jeg nettopp har født, og kler meg gjerne i trangere topper. Anonymous poster hash: 205a4...af5
Elsker livet Skrevet 3. desember 2013 #12 Skrevet 3. desember 2013 Valkene pakkes godt inn, er veldig bevisst på hvilke klær som er kledelige til meg. Men hjemme kan jeg godt gå så valkene sprenger mot tøyet så lenge det ikke er ukomfortabelt. Jeg har store pupper så syns det er litt vanskelig å finne klær som henger løst over magen uten at det blir teltfølelse. Så det blir helst topper som svinger inn rett under puppene og sviger ut igjen over magen. Toppene må heller ikke gå nedenfor rompa, da blir det telt igjen. Har hatt flere diskusjoner med venninner som mener at så lenge klærne er mulige å få på og de ser fine ut på hengeren, da passer de.
Fruen i huset Skrevet 3. desember 2013 #13 Skrevet 3. desember 2013 Jeg synes ikke det er pent at valkene synes. Jeg er slank, men med muffintop, men det er det ingen som tror på fordi jeg er flink til å kle meg riktig. Får ofte høre at jeg har en drømmekropp, men de har ikke sett meg i bikini! Har sett noen overvektige som bruker ALT for store klær, det er heller ikke pent.. Fint at folk er stolte av kroppen/ikke bryr seg, men man blir såå mye penere av å kle seg etter hva man kler! I know, jeg er egentlig ikke pen i det hele tatt, men vet jeg er flink til å fremheve det pene med klær og ørlite sminke.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #14 Skrevet 3. desember 2013 Jeg synes ikke det er pent at valkene synes. Jeg er slank, men med muffintop, men det er det ingen som tror på fordi jeg er flink til å kle meg riktig. Får ofte høre at jeg har en drømmekropp, men de har ikke sett meg i bikini! Har sett noen overvektige som bruker ALT for store klær, det er heller ikke pent.. Fint at folk er stolte av kroppen/ikke bryr seg, men man blir såå mye penere av å kle seg etter hva man kler! I know, jeg er egentlig ikke pen i det hele tatt, men vet jeg er flink til å fremheve det pene med klær og ørlite sminke. Ikke pen i det hele tatt var da veldig strengt å si. ;-) du er nok normalt pen/søt tenker jeg. Jeg synes det er FLOTT å vise former altså mener ikke man skal gjemme bort kroppen. Men riktig undertøy og fremheve fine ting og ikke fremheve valker. Da blir jo valkene det som får fokus. Forøvrig synes jeg kvinnekroppen er vakker. Bare ikke den som er så overvektig at den ser syk ut. Anonymous poster hash: 1e12f...91c
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #15 Skrevet 3. desember 2013 Svigerinna mi er ganske stor, og kler seg i vide sorte bukser og svære sorte gensere/skjorter. Så en dag kom hun i jeans og en vanlig genser, ikke tettsittende men en som fulgte kroppsformen hennes vil jeg si. Og WOW!! Hun var jo så lekker! Hun hadde kledd seg etter fasongen, men uten å skjule kroppen sin, og hun så smashing ut!! Og ikke minst, 20 kilo lettere! Hun var jo mye tynnere enn hun så ut til! Anonymous poster hash: d09fc...9af
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #16 Skrevet 3. desember 2013 Svigerinna mi er ganske stor, og kler seg i vide sorte bukser og svære sorte gensere/skjorter. Så en dag kom hun i jeans og en vanlig genser, ikke tettsittende men en som fulgte kroppsformen hennes vil jeg si. Og WOW!! Hun var jo så lekker! Hun hadde kledd seg etter fasongen, men uten å skjule kroppen sin, og hun så smashing ut!! Og ikke minst, 20 kilo lettere! Hun var jo mye tynnere enn hun så ut til! Anonymous poster hash: d09fc...9af Jaaaa, er det jeg også mener. Med riktig passform og snitt KAN man se smashing ut. Og ikke minst, riktige farger. Klær er gøy om man tør prøve, uansett fasong. :-) Håper svigerinne fikk masse positiv oppmerksomhet for klesvalg slik at hun blir oppmuntret til å prøve enda mer. Anonymous poster hash: 1e12f...91c
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. desember 2013 #17 Skrevet 3. desember 2013 Prøver å gjemme valkene best mulig på en fin måte når jeg skal ut ja
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #18 Skrevet 3. desember 2013 Eg har vore 30 kg for tung, no har eg ca 10 att. Då eg var på det største var det eit mareritt å finne kler og det hjalp veldig lite at eit familiemedlem var veldig opptatt av det og meinte at sirkustelt som sto rett ut frå halsen og ned var det einaste anstendige eg kunne ha på meg. Eg og dei fleste andre såg at heilskapen såg betre ut i kjolar som markerte midja og ikkje så mykje anna. Eg kunne risikere at skjørtet la seg litt på magen, men ikkje sånn michelinmann-valkar. Det var eg nøye på. Folk tenkjer forskjellig og enkelte meiner at store kroppar er så stygge at dei skal gøymast heilt bort. Anonymous poster hash: c4ee9...9e9
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #19 Skrevet 3. desember 2013 Jeg har litt valker, og liker ikke at de blir "presset ut", men liker heller ikke store svømmende klær. Da føler jeg meg diger. Så jeg pleier å ha på meg bukser som passer i formen, og figurnære topper, men uten at de blir pølseskinn. Da føler jeg meg fin. Det verste jeg vet er bukser som stopper akkurat midt i dansehåndtakene mine. Anonymous poster hash: 00b91...faa
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #21 Skrevet 3. desember 2013 Hvorfor sier dere muffintop? Er det en kroppsfasong nå til dags? I mine dager kaltes det muffintops og var begrenset til å dreie seg om de to -nettopp- muffintops'ene man får bak på hoftene når buksa er litt for trang. Anonymous poster hash: 48ee3...df2
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #22 Skrevet 3. desember 2013 Er 169 og veier 61-62kg, fettet er ganske jevnt fordelt på kroppen, men mest på rumpe og lår. Vil ikke kun gå i posete bukser, så ofte synes fettet godt :/ Anonymous poster hash: 8fe2a...7f3
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #23 Skrevet 3. desember 2013 #22 : kan ikke skjønne hva du klager over engang jeg, du kan da umulig ha noe særlig FETT på kroppen Anonymous poster hash: e6e45...1a9
Jallow B Skrevet 3. desember 2013 #24 Skrevet 3. desember 2013 Hvorfor sier dere muffintop? Er det en kroppsfasong nå til dags? I mine dager kaltes det muffintops og var begrenset til å dreie seg om de to -nettopp- muffintops'ene man får bak på hoftene når buksa er litt for trang. Anonymous poster hash: 48ee3...df2 Jeg refererer til toppen som kommer rundt hele magen og sidene og rygg når buksa/tightsen er for trang.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #25 Skrevet 3. desember 2013 Jeg har en ganske tynn kropp, unntatt akkurat på MAGEN. Den er ikke stor, og jeg er ikke overvektig, men den bare er ikke helt i proporsjon med resten av kroppen. Der er det valker, ja Jeg prøver så godt jeg kan å skjule disse valkene, for så lenge man ikke kan se de er jeg ganske fornøyd med kroppen min. Men det fører jo til at det er mange plagg jeg ikke kan gå i, og er misunnelig på de som kan gå i dongeribukse og bare en basic genser til. (jeg måtte helst hatt en stram singlett med en litt løsere genser/bluse over igjen) Men så ser jeg de som driter i denne ''muffintoppen'', og jeg synes faktisk de kan se kjempe flotte ut! De kan være helt normale, tynne, veltrente, og gidder ikke bry seg med å gjemme den muffinsen Jeg tenker at jeg ville spart MASSE energi på å klare å tenke slik! Jeg ser jo at DE ser smashing ut uansett, er jo bare litt magevalk - hva er egentlig så galt med det! De ser likevel synne og friske ut! Men likevel, jeg klarer det bare ikke, jeg vil ikke at valkene mine skal synes... Anonymous poster hash: e8681...3da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå