Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #1 Skrevet 3. desember 2013 Jeg har altså klart å glemme å legge ut av konvolutten orginaler og kopier av alle papirene jeg sendte til NAV i går. Hva skjer nå? Er det komplett umulig å få dem tilbake? Herregud for et surrehue:((( Anonymous poster hash: afe06...2bd
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #2 Skrevet 3. desember 2013 Det kommer an på hva du har søkt om. Er det et kommunal ytelse, så har de papirene arkivert lokalt, er det en statlig ytelse, så er det litt verre, for de blir sendt til scanning sentralt. Ta kontakt med ditt lokale nav-kontor, og hør om de kan hjelpe deg. Anonymous poster hash: 7850f...451
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #3 Skrevet 3. desember 2013 Det kommer an på hva du har søkt om. Er det et kommunal ytelse, så har de papirene arkivert lokalt, er det en statlig ytelse, så er det litt verre, for de blir sendt til scanning sentralt. Ta kontakt med ditt lokale nav-kontor, og hør om de kan hjelpe deg. Anonymous poster hash: 7850f...451 Det er til scanning:-( hi Anonymous poster hash: afe06...2bd
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #4 Skrevet 3. desember 2013 Det kommer an på hva du har søkt om. Er det et kommunal ytelse, så har de papirene arkivert lokalt, er det en statlig ytelse, så er det litt verre, for de blir sendt til scanning sentralt. Ta kontakt med ditt lokale nav-kontor, og hør om de kan hjelpe deg. Anonymous poster hash: 7850f...451 Det er til scanning:-( hi Anonymous poster hash: afe06...2bd Som hun du svarte på skrev, ta kontakt med ditt lokale NAV-kontor. De har en haug med telefonnummer og de prater stadig vekk med alle disse andre kontorene så de kan garantert finne ut av hvor papirene dine er sendt eller vil bli sendt til og be noen av disse om å sende tilbake originalen til deg. Anonymous poster hash: 2b324...b04
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #5 Skrevet 3. desember 2013 Det kommer an på hva du har søkt om. Er det et kommunal ytelse, så har de papirene arkivert lokalt, er det en statlig ytelse, så er det litt verre, for de blir sendt til scanning sentralt. Ta kontakt med ditt lokale nav-kontor, og hør om de kan hjelpe deg. Anonymous poster hash: 7850f...451 Det er til scanning:-( hi Anonymous poster hash: afe06...2bd Som hun du svarte på skrev, ta kontakt med ditt lokale NAV-kontor. De har en haug med telefonnummer og de prater stadig vekk med alle disse andre kontorene så de kan garantert finne ut av hvor papirene dine er sendt eller vil bli sendt til og be noen av disse om å sende tilbake originalen til deg. Anonymous poster hash: 2b324...b04 Takk for gode råd! Jeg er virkelig helt fortvilet. Det er orginal samværsavtale og meklingsattest m.a.... Men da tar jeg kontakt med mitt lokale kontor. Takk igjen:-) Anonymous poster hash: afe06...2bd
*Miss Marple* Skrevet 3. desember 2013 #6 Skrevet 3. desember 2013 Jeg regner faktisk med at den som tar imot papirene dine er et klokt og oppegående menneske som skjønner at du har gjort en feil og derfor putter originalene i en konvolutt og sender de til deg. Men det er nok uansett lurt å ta kontakt med NAV sånn at det blir registrert at du savner papirene.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #7 Skrevet 3. desember 2013 Tror nok ikke HI kommer til å få tilbake originalene sine nei. Med dagens gode skannere er det vanskelig å se forskjell på en kopi og original og nav ansatte kan ikke drive å gjøre vurderinger om det er en original eller ikke - papirene er nok videresendt til nav skanning der de blir skannet inn og papirene blir makulert..... Dette er sånt som man selv må passe på.... Det er ikke noe problem å få en kopi av det som er sendt inn når det er registrert elektronisk dog... Anonymous poster hash: f9911...58e
Vicky Pollard Skrevet 3. desember 2013 #8 Skrevet 3. desember 2013 Ta kontakt med det lokale nav kontoret og be de om å få tilbake originalene. De ligger arkivert hos nav scanning noen mnd før de makuleres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå