Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Hvilke ord skal man IKKE bruke for mye av i eksamensoppgaver?Nå tenker jeg på ord som jeg, vi, som ol HJELP! Er helt på bærtur med en eksamensoppgave, og håper dette ihvertfall kan være ei lita redning. Anonymous poster hash: 7b730...eef
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Hvilke ord skal man IKKE bruke for mye av i eksamensoppgaver? Nå tenker jeg på ord som jeg, vi, som ol HJELP! Er helt på bærtur med en eksamensoppgave, og håper dette ihvertfall kan være ei lita redning. Anonymous poster hash: 7b730...eef Fokuser heller på innholdet nå, så redigerer du bort eller forandrer ord og setninger etterpå. Anonymous poster hash: 8a5f5...589
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Du skal aldri bruke personlige ord som de ordene du beskriver. I stedet for vi kan du omtale dere som "gruppen". Eller i stedet for "jeg fant ut..." skriver du "resultatet ble.." osv. Anonymous poster hash: 2cfde...58e
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 Hvilke ord skal man IKKE bruke for mye av i eksamensoppgaver? Nå tenker jeg på ord som jeg, vi, som ol HJELP! Er helt på bærtur med en eksamensoppgave, og håper dette ihvertfall kan være ei lita redning. Anonymous poster hash: 7b730...eef Fokuser heller på innholdet nå, så redigerer du bort eller forandrer ord og setninger etterpå. Anonymous poster hash: 8a5f5...589 Har fokuser på innholdet, men hodet begynner å ta kvelden Derfor jeg tenkte å ta litt finrusk som ikke krever så mye tenking før jeg kaster meg over resten imorgen Anonymous poster hash: 7b730...eef
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #5 Skrevet 2. desember 2013 stemmer at du ikke skal bruke "jeg". Også må du passe på å aldri påstå noe uten en kilereferanse. Så kan være greit å gå over og bytte ut "er" til "kan være" feks (på det du ikke har kilde på, altså dine refleksjoner) Anonymous poster hash: cb64a...c91
Virginia. Skrevet 2. desember 2013 #6 Skrevet 2. desember 2013 Sov på det er mitt tips! Like etter man har ferdigstilt noe er man gjerne blind for eventuelle svakheter og gjentakelser. Du vil se det selv i morgen tidlig .
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #7 Skrevet 2. desember 2013 Var liksom ikke helt klar til å legge meg, stresset over alt jeg har igjen! Og denne skal leveres imorgen! Hardt med hjemmeeksamen altså, 2 dager er jaggu ikke mye når man aldri har gjort det før Men må vel bare venne meg til det.Hi Anonymous poster hash: 7b730...eef
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #8 Skrevet 2. desember 2013 Les oppgaven en gang til, og tenk over hvorfor sensor stiller de spørsmålene han gjør. Hva ønsker han at dere skal vise av kunnskap ved å svare på dette? Hvilke ferdigheter eller sammenhenger tror du det er de ønsker å se om dere har forstått? Er det noe dere på forelesninger og tidligere oppgaver har merket at lærere har vært ekstra engasjert i? Noe de har sagt tror blir viktig å kunne i jobben? Egenskaper/kunnskaper som er viktig i yrket? Bruk 3 minutter på å skrive ned det du tror sensor er ute etter på denne måten. Og så skummer du raskt gjennom oppgaven din og ser etter om du har tatt med noen av disse punktene i besvarelsen din. En annen god generell regel: Se for deg at du skal forklare temaet til en første års student på ditt studium, eller evt en elev i ett lavere klassetrinn enn deg. IKKE tenk at du ikke behøver å forklare, for dette skjønner da sensor selv. Det er en tabbe, da får du ikke vist sensor at DU har skjønt sammenhengen heller. Anonymous poster hash: 31c0d...8bd
Virginia. Skrevet 2. desember 2013 #9 Skrevet 2. desember 2013 Var liksom ikke helt klar til å legge meg, stresset over alt jeg har igjen! Og denne skal leveres imorgen! Hardt med hjemmeeksamen altså, 2 dager er jaggu ikke mye når man aldri har gjort det før Men må vel bare venne meg til det. Hi Anonymous poster hash: 7b730...eef Det går nok bedre enn du frykter . Ta en kort gåtur i natten med en kopp kaffe i hånden dersom du bor et sted du kan, og se på oppgaven igjen når du kommer tilbake. Et tips kan være å kjøre et søk i word for å få oversikt over bestemte ord eller uttrykk du kanskje bruker i overkant mye?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #10 Skrevet 3. desember 2013 Takk for hjelpa igår. Nå er den levert, og det er så godt!Nå skal jeg og mini reise på juleferie God natt alle! Anonymous poster hash: 7b730...eef
bonusmamma Skrevet 3. desember 2013 #11 Skrevet 3. desember 2013 Skriv ut oppgaven så du har den på ark! Det lysner alltid opp for meg.Ikke bruk for mye "så" eller "også" etter komma, eller generelt, det er for muntlig. Unnga "jeg" som alle nevner her, og ikke bruk "jo", "vi", "han/hun/fornavn" (bruk etternavn, referanser), bruk større ord enn du bruker til normalt, men ikke bruk ord du ikke forstår, det vil merkes på oppgaven. Prøv å drøft litt, når du lager avsnitt prøv å sett ord som "på en annen side", "midlertidiig" og lignende som første setning/ord i avsnittet. Dette linker det du begynner på opp til forrige avsnitt uten at teksten blir sammenhengende over flere sider. Prøv å unngå mer enn 11 linjer mellom hvert avsnitt, men aldri under 4.Bruk APA standeren gjennom hele oppgaven og på litteraturlisten (hvis du ikke har blitt gitt annen standar og jobbe etter.)Tja. Vel, det er hvert fall slik jeg gjør det. Aldri fått noe påpekninger på arbeidet mitt. (nå må vi ikke blande dette her og oppgaver da, da gjør jeg jo alt feil i denne teksten )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå