Gå til innhold

Går/gikk dere i barselgruppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på om jeg skal være med.

Anonymous poster hash: 5da59...167

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg gikk i... Ville gjort det igjen.

Skrevet

Jepp :) Vi sees en gang i uken hjemme hos hverandre. Vi luncher og skravler. Veldig koselig gruppe med SUPRE damer.

Skrevet

Ja.. Problemet er at jeg bor i en litt mindre bygd og kom akuratt ikke med i den forrige barselgruppen. Sønnen min var da 6 uker eldre enn den neste og 3 mnd eldre enn den yngste i gruppen.

Kan ikke si jeg hadde så mye utbytte av det...

Skrevet

Jeg gikk noen ganger på gruppene, som var i regi av helsesøster, men fikk ikke mye utbytte av det. Det var en "unge mødre"-gruppe, og det var like mye drama der som på ungdomsskolen. (mødrene var mellom seksten og tyve år)
Var det en som ikke møtte opp diskuterte de andre henne, og det var sjeldent noe positivt. Også følte jeg at de andre mødrene var rimelig selvsentrisk - uhemmet skryt av egne barn, men de var overhode ikke interessert i andres barn. Jeg var den eneste som kjente alle de andre mødrene fra før av (bor i en middels stor bygd), så jeg følte at alt skulle gå gjennom meg. Sa en gang ifra, en av de gangene helsesøster var tilstede, og etter det var det ingen flere treff - heldigvis! 

Men jeg har flere venner som er kjempefornøyd med barselgruppen! :) De har fått gode venner, og har kun positivt å si ;)

Anonymous poster hash: f1b7a...e60
Skrevet

Jeg gikk noen ganger på gruppene, som var i regi av helsesøster, men fikk ikke mye utbytte av det. Det var en "unge mødre"-gruppe, og det var like mye drama der som på ungdomsskolen. (mødrene var mellom seksten og tyve år)

Var det en som ikke møtte opp diskuterte de andre henne, og det var sjeldent noe positivt. Også følte jeg at de andre mødrene var rimelig selvsentrisk - uhemmet skryt av egne barn, men de var overhode ikke interessert i andres barn. Jeg var den eneste som kjente alle de andre mødrene fra før av (bor i en middels stor bygd), så jeg følte at alt skulle gå gjennom meg. Sa en gang ifra, en av de gangene helsesøster var tilstede, og etter det var det ingen flere treff - heldigvis!

Men jeg har flere venner som er kjempefornøyd med barselgruppen! :) De har fått gode venner, og har kun positivt å si ;)

Hjelpes! Det høres jo helt pyton ut :o

Lite gjennomtenkt av HS, da. Hadde det ikke vært mer fornuftig å aldersblande?

Skrevet

Var med på noen møter med helsestasjonens barselgruppe, men fant egentlig de beste jentene å ha en privat barselgruppe med her inne via barnimagen.com. Flotte damer den dag i dag er de også.

Anonymous poster hash: 3d8e3...6c5
Skrevet

ja, med alle 3. Den med nummer 2 fungerte best. Vi ble spleiset på helsestasjonen, og 4 av oss (vi var 6) fikk veldig god kontakt. Vi har møtt hverandre hjemme hos hverandre 1 gang i uka til ungene var godt over 3 år. Nå møtes vi fortsatt, men sjeldnere (ungene er 6 nå). Med sistemann var vi flere venninner som fikk barn innenfor et tidsrom på 11 dager, så vi laget vår egen gruppe ;)

Anonymous poster hash: f3223...efb
Skrevet

Bli med først, du har ingenting å tape. Enten er det kjemi eller ikke. Bare en måte å finne ut av det på.

Anonymous poster hash: 9580e...848

Skrevet

Hjelpes! Det høres jo helt pyton ut :o

Lite gjennomtenkt av HS, da. Hadde det ikke vært mer fornuftig å aldersblande?

Tror helsesøster kun hadde gode intensjoner, men det ble totalt kræsj. Det passet jo egentlig fint, siden vi var 6-7 som fikk barn i løpet av noen måneder. Likevel var det nytteløst. Jeg, som er både konfliktsky og sjenert når vi er så mange, satt som regel litt utenfor og bare observerte. Syke tilstander! :P

Skrevet

Møtte en nydelig gjeng vordende mødre på fysioterapi for gravide med bekkenløsning. Vi fikk barn ca samtidig, og hang sammen hele permisjonstiden. Det var en fantastisk tid! Vi gjorde alt mulig sammen! Babykino, trilleturer, cafe, lunsjer hos hverandre, grillet, pikkikk osvosv. Ett av de beste årene i litt liv! Og jeg har god kontakt med de fleste ennå! :)

Skrevet

Vi var med og det var koselig. Først treff på helsestasjonen, deretter hjemme hos hverandre og trilletur. Vi møttes cirka annenhver uke.

Skrevet

Første gangen var supert, ble gode venner med de andre i gruppen. Andre gangen prøvde jeg å bli med men ble frosset ut. De andre bodde på samme sted og jeg litt lengre unna. Da var det visst fort gjort å " glemme " meg.

Anonymous poster hash: 22081...1ca

Skrevet

Vært med de to forrige gangene. Helt greit, men ingen av de andre virket interessert i å treffes utenom helsestasjonstimene, så det ble aldri noe på privaten. Vet ikke on jeg kommer til å gidde denne gangen.

Anonymous poster hash: 229e5...617

Skrevet

Vært med begge ganger.

Første gangen var vi en gjeng med ganske like damer, opptatt av de samme tingene. Vi prøvde å treffes litt når permisjonen var over, men hverdagen tok tiden til de fleste.

Andre gangen nå, er jeg litt usikker.. Jeg blir med pga det sosiale, men det er kun førstegangsmødre med andre behov og andre interesser. Jeg gir det en sjanse.

Om det blir en tredje gang, så kommer jeg til å gi beskjed til helsesøster at jeg kun er intr i gruppetimer om det er flere flergangsfødende. Jeg savner å ha noen å diskutere søskensjalusi og slikt med. Er vel derfor jeg fortsatt er aktiv her på forumet.

Anonymous poster hash: 5f933...772

Skrevet

Ja, veldig koselig, møttes en til to ganger i mnd, møtes fortsatt innimellom, selv om det går litt lenger mellom hver gang nå :) har fortsatt kontakt med alle mødrene :)

Skrevet

Nja. Vi ble en liiiiten gruppe i barsegruppa som dannet vår egen syklubb. Vi er veldig like og har mest utbytte av å være sammen.

Anonymous poster hash: c01ea...215

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...