Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Hva tenker dere om at letter psykisk utviklingshemmede blir omtalt som PU light? Anonymous poster hash: cc7aa...73a
Nichotine Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Jeg kjenner flere med lettere pu, og kan ikke tenke meg at de har noen problemer med det... Men om det blir et skjellsord så stiller det seg annerledes!
Snubba Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Jeg kjenner mange som bruker det uttrykket (ikke som skjellsord, kun for beskrivelse). Har møtt ei som uttrykte sinne og mente at det var et nedverdigende ord. Jeg personlig har ikke tenkt at ordet er nedsettende, men kommer ikke til å bruke uttrykket igjen når det kan støte noen så sterkt.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 På sykehus bruker innimellom ordet retard. Det ordet har jeg litt problemer med når legen skriver det i journaler (jeg jobber som sykepleier). Føler det er et stygt ord. . ? Anonymous poster hash: 2ee88...cff
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #5 Skrevet 2. desember 2013 De siste dagene har det blitt opprettet tråder om dette emnet hele tiden. `hva tenker du om psykisk utviklingshemmede` `kan du beskrive et psykisk utviklingshemmet barn` and so on. Hva skjer a`? For å svare på spørsmålet, så synes jeg det høres litt teit ut å si PU light. Det er jo ikke et ordentlig ord eller riktig betegnelse. Da er det bedre å si bare PU eller lett psykisk utviklingshemmet. Anonymous poster hash: 965e3...c5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå