Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Hadde gledet meg til å se Jul i Svingen, men er skuffet. Bare jeg som synes alle er så sure? Iallfall til nå. Er foreldre sånn som dette? Anonymous poster hash: f1f77...1c6
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Det er veldig kjedelig. Jeg likte veldig godt jul i blåfjell Anonymous poster hash: 56b42...ae5
amandine Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Jul i svingen er nydelig! Marvin er utrolig irriterende, mammaen ultraskjønn og hele serien er deilig:-) Synes jeg, da!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 Jul i svingen er nydelig! Marvin er utrolig irriterende, mammaen ultraskjønn og hele serien er deilig:-) Synes jeg, da! Det var da voldsomt Anonymous poster hash: 56b42...ae5
Elskerhøsten2014 Skrevet 2. desember 2013 #5 Skrevet 2. desember 2013 Elsker den serien kjempe hyggelig
MammantilNurket Skrevet 2. desember 2013 #6 Skrevet 2. desember 2013 Nurket er ikke overbevist. Han sovnet halvveis i gårsdagens episode og har sovet seg igjennom hele kveldens avsnitt Jeg for min del er usikker på karakterene til de voksne: invaderende- og distanserte morsgestalter, emosjonelt umodne fedre ... og den stakkars lille pakistanske (?) gutten som utsettes for et massivt press fra det kulturelle hegemoniet. Er de klar over hva kognitiv dissonans gjør med et barn?? Og at arme lille Børre får syltetøy på brødskivene sin OG sjokolade på samme dag ... ? Dette ender med tannråte og diabetes 2. Nurre kommer garantert til å få posttraumatisk stressyndrom etter lufteturen under korkonserten - og med den moren?? Han kommer til å ende opp som Svingens svar på Norman Bates!! Og Klara må da ha tourette's ?? Jeg har ikke ord *rystet*
Snubba Skrevet 2. desember 2013 #7 Skrevet 2. desember 2013 Jeg og jenta mi på seks har kost oss hittil;-)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #8 Skrevet 2. desember 2013 Jeg liker den, men fireåringer syns den er skummel og vil ikke se den. Anonymous poster hash: 14e36...1c7
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #9 Skrevet 2. desember 2013 Vi har gledet oss veldig til Jul i Svingen. Vi bruker nemlig å høre sangene i bilen. Men er enig i at det er litt sånn surmulende. Men de bygger jo opp mot noe da. Også syns jeg den er bedre enn den i fjor. For den var det ikke julestemning over. Anonymous poster hash: aca1b...197
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #10 Skrevet 2. desember 2013 Jeg og to 9 åringer holder på å le oss ihjel utrolig morsom. De savner litt spenning, men de rare personene veier opp for det . Anonymous poster hash: 5f24f...3c3
I scream for icecream! Skrevet 2. desember 2013 #11 Skrevet 2. desember 2013 Jeg elsker Jul i svingen! Koselig musikk, herlige karakterer og skikkelig julestemning! <3
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #12 Skrevet 2. desember 2013 7-åringen min sitter klistret til tv'n:) Jeg også synes det er en koselig serie. Anonymous poster hash: 83981...b40
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #13 Skrevet 2. desember 2013 Syntes de gjør en ganske god jobb med å vise forskjellige mennesketyper jeg. Er det ikke flott at de viser at ja det er slik at voksene ikke alltid går rundt å smiler, at de kan krangle litt nå og da over dumme småting. Det finnes nok barn rundt om som lurer på er det bare mine mamma eller pappa som er slik for når jeg møter andre ser jeg de alltid smile. Mine syntes den er spennende og litt skummel, de vil gjerne se men de sitter begge på fanget noe som er koselig. Så gir denne serien mange gode samtaler om samfunnet som her hos oss kan hende ikke ville blitt tatt opp med det første. Som hvorfor feirer ikke alle jul. At ikke alle (som feirer jul) har julekalender eller har god mat og pakker til jul. ja det finnes andre en bare de som bor med bare en foreldre. (bor i et lite samfunn og jeg er eneste alenemoren.) Kjente jeg fikk litt fnatt i dagens episode av farens oppførsel etter at han hadde lurt de, men når jeg så hvor opprørt min største var på barnas vei og hvor fornøyd ho ble når han "fikk igjen" som hun syntes han fikk når snøen raste over han så skjønte jeg at de setter virkelig tankene igang hos barn om hva som er rett og galt og det er jo veldig bra. Men ja de var veldig sure denne episoden, men jeg regner med at det neppe er slik 24 episoder igjennom heller. Og den sure tenåringen og at hun ene ble sint når han heiste opp ungen er vel helt naturlig Anonymous poster hash: 312ef...e3e
det er berre mordi Skrevet 2. desember 2013 #14 Skrevet 2. desember 2013 Fantastisk! Begge sit benka føre tvn
Gjest Julia1984 Skrevet 2. desember 2013 #15 Skrevet 2. desember 2013 Kjempe fin serie. Min 6 åring liker serien veldig godt.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #16 Skrevet 2. desember 2013 Jeg synes den er kjempe fin:) begge barna sitter som lys og følger med. De ble spesielt engasjert over klara som åpnet hele kalenderen første dagen. Godt triks for å få minsten til å skjønne at det bare er dumt å åpne alle på en gang;) Anonymous poster hash: 03710...9c9
Hjertefru Skrevet 2. desember 2013 #17 Skrevet 2. desember 2013 Herlig serie Digger Marvin, han er bare så herlig menneskelig og uperfekt!
Kyllingbein Skrevet 2. desember 2013 #18 Skrevet 2. desember 2013 Jul i svingen er bra! Synes det er morsomt med alle personlighetene som gjøres ekstreme. Men skjønner at det ikke er så gøy for de minste barna.
Plutselig_gravid Skrevet 2. desember 2013 #19 Skrevet 2. desember 2013 (endret) Jeg elsker jul i svingen, fordi det er sånn virkeligheten er. Ja, noen av episodene er litt dystre, men når alt kommer til alt og siste episode vises, er alle lykkelige selv om de kommer fra totalt ulike hjem. Tror både barn og voksne kjenner seg igjen i den, både på godt og vondt. Kjenner igjen alle foreldre (og barne)karakterene. Kjenner vel meg selv delvis igjen i alle sammen, hehe. Minner meg om min egen barndom! Kan legge til at ungene mine elsker Svingen. De reagerer på en del scener som åpner opp for gode samtaler Endret 2. desember 2013 av Plutselig_gravid
Plutselig_gravid Skrevet 2. desember 2013 #20 Skrevet 2. desember 2013 Syntes de gjør en ganske god jobb med å vise forskjellige mennesketyper jeg. Er det ikke flott at de viser at ja det er slik at voksene ikke alltid går rundt å smiler, at de kan krangle litt nå og da over dumme småting. Det finnes nok barn rundt om som lurer på er det bare mine mamma eller pappa som er slik for når jeg møter andre ser jeg de alltid smile. Mine syntes den er spennende og litt skummel, de vil gjerne se men de sitter begge på fanget noe som er koselig. Så gir denne serien mange gode samtaler om samfunnet som her hos oss kan hende ikke ville blitt tatt opp med det første. Som hvorfor feirer ikke alle jul. At ikke alle (som feirer jul) har julekalender eller har god mat og pakker til jul. ja det finnes andre en bare de som bor med bare en foreldre. (bor i et lite samfunn og jeg er eneste alenemoren.) Kjente jeg fikk litt fnatt i dagens episode av farens oppførsel etter at han hadde lurt de, men når jeg så hvor opprørt min største var på barnas vei og hvor fornøyd ho ble når han "fikk igjen" som hun syntes han fikk når snøen raste over han så skjønte jeg at de setter virkelig tankene igang hos barn om hva som er rett og galt og det er jo veldig bra. Men ja de var veldig sure denne episoden, men jeg regner med at det neppe er slik 24 episoder igjennom heller. Og den sure tenåringen og at hun ene ble sint når han heiste opp ungen er vel helt naturlig Anonymous poster hash: 312ef...e3e Helt enig Serien får virkelig barna mine til å reflektere og prate! Har hatt gode samtaler med de
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #21 Skrevet 2. desember 2013 Toåringen min forsvant helt når han fikk se idag, spurte om han syntes det var spennende, og han nikket intenst. Så han liker det vel, men jeg må innrømme at jeg savnet de blånissene litt Anonymous poster hash: 0a3cc...f6c
skinnfilla Skrevet 2. desember 2013 #22 Skrevet 2. desember 2013 Jeg syns den er super:) vi har gledet oss til episodene. Det går rett hjem hos alle her , tilogmed fjortissen kommer taslende ut fra " hulen sin"
Peggy Sue Skrevet 2. desember 2013 #23 Skrevet 2. desember 2013 Jeg kan ikke se jul i svingen sammen med barnet mitt. Har store vanskeligheter med å ikke utbasunere hva jeg mener om pappaen til Klara og han gutten. Slitsomt å måtte sensurere "satan for ein forbainna hestkuk av en...." til " oi, for en tøysepappa".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå