Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Frøkna på snart 4 måneder liker IKKE å sitte i bil. Har prøvd alt, tatt på/av klær, opp/ned varme, justert stolen osv osv. Tror ikke det har noe med stolen å gjøre, for det er først når hun sitter i bilen at det begynner. Da hyler hun fra starten av turen til slutten. Har hørt om babyer som blir kvalme av å sitte feil vei, men kan ikke akkurat snu henne heller... Noen som har råd/erfaringer? Anonymous poster hash: e3422...24b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Ingen? Anonymous poster hash: e3422...24b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Har dere prøvd å sitte baki sammen med henne? Kanskje hun føler seg alene? Anonymous poster hash: 5f7da...dd2
Bananen Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 Min på 14 mnd hater også å sitte i bil. Alltid hatet det. Etter å ha sittet mye bak med henne (som ikke hjelper dessverre) har jeg funnet ut at hun hater å sitte fastspent.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #5 Skrevet 2. desember 2013 Godt det er flere! ungen min er nå to år og frem til han var rundt året var et sann helvete å kjøre bil med han. Vi prøvde alt, sitte med han, ta mange pauser (hvis vi skulle kjøre lang) en liten stund hjalp en leke som er beregnet for bilen.. Men han ble fort lei gitt. Merket at så fort han ble så høy at han kunne titte ordentlig ut av sidevinduet begynte han å nyte det. Tålmodighet er mitt råd...det vil gå over Anonymous poster hash: 7eb24...777
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #6 Skrevet 2. desember 2013 Min liker det ikke noe særlig heller. Har med bittelitt sukkervann + ipad med drømmehagen, så ordner det seg som regel Anonymous poster hash: beddb...4e1
Siamese Hellhound Skrevet 2. desember 2013 #7 Skrevet 2. desember 2013 Begge mine er/var sånn. Enten soving eller skriking, ingen mellomting. Jeg tar minste på toget, jeg nå, orker ikke å sitte og høre på det...
kiki1980 Skrevet 2. desember 2013 #8 Skrevet 2. desember 2013 Vi har en guttsom alltid gråt da vi kjørte. Fanr ut etterhvert at han var kvalm. Stakkars. Men det hjalp mye å kjøre når det var tid til middagslur.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #9 Skrevet 2. desember 2013 Jenta vår begynte sånn, vi tok på seabånd fra apoteket, nå det funka, men ikke sikkert at det er bilsyk din er. Anonymous poster hash: 2c128...882
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #10 Skrevet 2. desember 2013 Min venninne hadde slik, og hun snudde faktisk barnet da det var 6-7 måneder. Det ble en helt annen unge i bilen... (barnet lever enda, bare så det er sagt) Anonymous poster hash: d4915...77f
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #11 Skrevet 2. desember 2013 Min venninne hadde slik, og hun snudde faktisk barnet da det var 6-7 måneder. Det ble en helt annen unge i bilen... (barnet lever enda, bare så det er sagt) Anonymous poster hash: d4915...77f Grunnen til at det lever er jo at det tydeligvis ikke har vært innblandet i en ulykke! Om man ikke klarer å roe barnet, så kjører man ikke bil - ikke under noen omstendighet snur man et så lite barn! Trodde faktisk ikke det gikk an å snu babysetene jeg? Når det er sagt, så kjenner jeg til problemet, men mini her var rett og slett misfornøyd og ikke kvalm. Jeg kjøpte enn sånn sladrespeil og sjekket at hun ikke hadde luen i øynene, mistet tutten e.l. og så lot jeg henne rett og slett gråte. Hun hørte meg og var ikke redd, bare sint, og hun måtte rett og slett lære at man må kjøre bil og da må man sitte i sete - ferdig snakka Anonymous poster hash: 4045a...f53
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #12 Skrevet 2. desember 2013 Min venninne hadde slik, og hun snudde faktisk barnet da det var 6-7 måneder. Det ble en helt annen unge i bilen... (barnet lever enda, bare så det er sagt) Anonymous poster hash: d4915...77f Grunnen til at det lever er jo at det tydeligvis ikke har vært innblandet i en ulykke! Om man ikke klarer å roe barnet, så kjører man ikke bil - ikke under noen omstendighet snur man et så lite barn! Trodde faktisk ikke det gikk an å snu babysetene jeg? Når det er sagt, så kjenner jeg til problemet, men mini her var rett og slett misfornøyd og ikke kvalm. Jeg kjøpte enn sånn sladrespeil og sjekket at hun ikke hadde luen i øynene, mistet tutten e.l. og så lot jeg henne rett og slett gråte. Hun hørte meg og var ikke redd, bare sint, og hun måtte rett og slett lære at man må kjøre bil og da må man sitte i sete - ferdig snakka Anonymous poster hash: 4045a...f53 Barnet fikk nytt barnesete (stort barn, dette her), sånn som går fra 9 kg (? litt usikker her). Det var tidlig å snu barnet, jeg er heeeeelt enig, men de fremovervendte stolene får jo faktisk god poengscore i testene (ikke dermed sagt at jeg synes det er ansvarlig å bruke dem). Uansett, dette barnet ble kvalm av bil, de bodde på landet uten bussforbindelser og uten barnehage i nærheten (var to mil unna til nærmeste). De var nødt til å bruke bil, og de prøvde alt fra seaband til akupunktur for å bli kvitt kvalmen, men barnet kastet opp gang på gang, og skrek og skrek... Så det var en nødløsning, og det funket. Så det blir jo annerledes med ditt barn, hvor barnet bare er sint! Mi tulle likte heller ikke kjøre bil de 4-5 første månedene, men nå er hun snart et år, og liker det endelig bedre Liker å titte ut av vinduet og se alt som suser forbi (godt hun her ikke blir lett kvalm), så solskjermen må være nede, så hun kan se ordentlig. Anonymous poster hash: d4915...77f
PeppaPig Skrevet 2. desember 2013 #13 Skrevet 2. desember 2013 Min hatet å kjøre bil og det var hyl og skrik fra ende til annen. Hun var helt ok med å sitte i bilsetet i huset, men med en gang hun kom i bilen så var det hyling. Etter 5 mnd med å bli helt svette i øra hver bidige gang vi kjørte bil, så endte vi med å kjøpe nytt bilsete (byttet til Maxicosi) og vips så var det ganske ok å kjøre bil igjen. Selv om hun ikke viste misnøye med setet da hun satt i det i huset så var det tydelig at det var setet hennes som må ha vært ukomfortabelt på ett eller annet vis.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #14 Skrevet 2. desember 2013 Førstemann her hylskrek i bil til han var 6-7 mnd gammel. Vi holdt oss derfor mest hjemme. Så gikk det plutselig helt greit å sitte i 10-15 minutter. Fra han var 18 mnd så har det gått veldig greit Anonymous poster hash: fb836...7a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå