Gå til innhold

Ailo. Er det harrynavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker fengselsfugl. Men jeg er sørfra da og har ikke hørt navnet mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker dere narkis og fengselsfugl?  Anonymous poster hash: f47d5...352

Nei, men det er samisk. For meg blir det merkelig å bruke dette navnet om man ikke er av samisk slekt.

Er det ikke greit å bruke navn fra andre kulturer? Isåfall må 80% av navnene brukt i Norge i dag vekk:p
Jo, helt greit. Men pr i dag blir det for spesifikt samisk fot meg. Om noen år er det kanskje like allment i bruk som fex Alexander og Liam . Jeg har syntes det har vært pussig hvis en uten arabisk tilknytning har kalt gutten sin Samer også. Men om et par tiår er kanskje både Ailo og Samer vanlig hos etnisk norske. Begge to er jo vakre navn :)
Skrevet

Jeg synes det er fint, men synes det er veldig rart å velge det navnet om man ikke har samisk tilknytning, for meg er det er det navnet på en same.

Harry for meg er navn som Harry, Roger, Remi o.l.

Anonymous poster hash: 0681f...4d5
Skrevet

Syns det er fint jeg. Broren min heter det til mellomnavn. Og ja, jeg er er havlsame :P

Skrevet

Tenker dere narkis og fengselsfugl?  Anonymous poster hash: f47d5...352

Nei, men det er samisk. For meg blir det merkelig å bruke dette navnet om man ikke er av samisk slekt.

Er det ikke greit å bruke navn fra andre kulturer? Isåfall må 80% av navnene brukt i Norge i dag vekk:p

Mitt kjennskap til samisk kultur tilsier at den er langt mer konservativ enn mange andre kulturer. Muligens fordi samisk kultur står i konstant fare for å forsvinne. For MEG blir det derfor merkelig å velge et så utpreget samisk navn om man ikke selv er same. Det samme gjelder navn som f.eks. Ante , Niilas og Ravdna.

Skrevet (endret)

Jeg synes det er fint, men synes det er veldig rart å velge det navnet om man ikke har samisk tilknytning, for meg er det er det navnet på en same.

Harry for meg er navn som Harry, Roger, Remi o.l.

Anonymous poster hash: 0681f...4d5

Ikke glem ROY! 

Eller søskenparet Roy-Remi og Rita-Peggy. De tar kaka :D

Endret av Bustetroll
Skrevet

Når jeg hører det navnet tenker jeg utelukkende på hvitløkssaus - Aioli. Syns navnet rett og slett er heslig for å være helt ærlig.

Men så var det med smaken og baken da :P

Skrevet

Veldig fint og tenker ikke automatisk same. Det sprer om seg her i sør ihvertfall og her er det langt mellom samene :)

Bor flere samer i Oslo enn det bor samer i Finnmark ;)

Anonymous poster hash: 335b4...7b8

Hvorfor blir sør Norge og Østlandet automatisk antatt som Oslo?? Haha

Anonymous poster hash: d4071...8cf

Skrevet

Nydelig navn! 

Jeg synes det er rart å si at det er samisk dersom passer det ikke, det er jo såå mange navn vi bruker til daglig som er direkte fra andre kulturer. Hallo!

Anonymous poster hash: cb4ca...a65
Skrevet

Kåre Bjarne er harry. Ailo er bare sjeldent. :)

Anonymous poster hash: 67de4...3fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...