Gå til innhold

Ailo. Er det harrynavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker dere narkis og fengselsfugl? 

Anonymous poster hash: f47d5...352
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei!!

Det første jeg tenker er Gaup... Men jeg synes det er et veldig fint navn. Egentlig samisk er det ikke?

Skrevet

tenker bare SAME

Anonymous poster hash: 90e2d...ad6
Skrevet

Nei. Jeg synes det er veldig fint og det var et av navnene vi hadde på blokka når vi fikk vår sønn.

Skrevet

Syns det er et fint navn. :-) harry for meg er mer Roger, Ronny, Roy o.l

Skrevet

Nei. Jeg liker det.

Skrevet

tenker bare SAME

Anonymous poster hash: 90e2d...ad6 

"Halve" slekta min heter Ailo. Nesten alle heter Mathis, Jon, Ailo eller Anders.. Eventuelt en kombinasjon av flere.. Fjellfinner er ikke akkurat kjent for å være veldig originale. :D haha

Anonymous poster hash: 9db3f...04e
Skrevet

Det er fint. Bor i nord, så jeg har hørt det mange ganger. Riktig nok kun samer, men det ser ut til å spre seg i resten av landet også nå.

Skrevet

Fint navn, men passer best hvis man har samisk tilknyttning. Jeg har svært stor rspekt for samisk kultur, og synes det er litt feil å bruke samske navn hvis man selv ikke hard n tilknyttningen til kulturen.

Er nok litt konservativ når det gjelder navnevalg, man bør velge navn som sier noe om kultur og tilknyttning. For meg å bruke et navn som Ailo blir opp samme gate som å kalle dem Muhammad. Jeg har stor respekt for makten som ligger i navn, har derfor valgt navn like mye med hodet som hjertet.

Anonymous poster hash: 62fcd...c36

Skrevet

Nei ikke harry men samisk. 

Anonymous poster hash: 27be8...988
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Synes Ailo høres fint ut jeg, når jeg tenker det til en liten gutt, så tenker jeg "så søtt da".. Men når han blir eldre tenker jeg Mann med stooooor M! :P Kjenner en mann som heter Ailo (ikke same) og han er veldig manne mann ;)

Skrevet

Tenker same, og synes navnet er fint. Men har ikke ville brukt det selv, da mine barn ikke er samiske. Blir litt som å kalle dem Muhammed som #9 sier...

Skrevet

synes ikke det høres ut som et navn en gang...

Anonymous poster hash: 9af29...f44
Skrevet

Veldig ressurssvakt navn 

Anonymous poster hash: f47d5...352
Skrevet

Jeg er samisk og både broren min og onkelen min heter Ailo. Helt vanlig navn her jeg bor.

Anonymous poster hash: 335b4...7b8
Skrevet

Veldig fint og tenker ikke automatisk same. Det sprer om seg her i sør ihvertfall og her er det langt mellom samene :)

Skrevet

Veldig fint og tenker ikke automatisk same. Det sprer om seg her i sør ihvertfall og her er det langt mellom samene :)

Bor flere samer i Oslo enn det bor samer i Finnmark ;)

Skrevet

Bor flere samer i Oslo enn det bor samer i Finnmark ;)

Jeg bor langt fra Oslo, og jeg mente 'her' som i her jeg bor.

Skrevet

Tenker dere narkis og fengselsfugl?  Anonymous poster hash: f47d5...352

Nei, men det er samisk. For meg blir det merkelig å bruke dette navnet om man ikke er av samisk slekt.

Skrevet

Synes det er et pent hundenavn :) ikke på en gutt

Skrevet

Som samisk må jeg si at det er ett av mine favorittnavn.

Nydelig.

Anonymous poster hash: bd01d...70d

Skrevet

Jeg synes det er kjempefint og synes alle kan bruke det! Same eller ikke....

;-)

Skrevet

Det er vel mest brukt i nord/sameland, men det er jo et kjempefint navn. 
Selv heter jeg nesten det samme, foruten en bokstav :P

Skrevet

Tenker dere narkis og fengselsfugl?  Anonymous poster hash: f47d5...352

Nei, men det er samisk. For meg blir det merkelig å bruke dette navnet om man ikke er av samisk slekt.

Er det ikke greit å bruke navn fra andre kulturer? Isåfall må 80% av navnene brukt i Norge i dag vekk:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...