Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Vi skal på to juletrefester denne uka og skal på begge ha med mat. Det står at vi skal ha med snitter, smurte rundstykker e.l "Problemet" mitt er at jeg har 40 minutter (mannen har 25 min) fra jeg får hentet ungene i barnehage og SFO til vi skal være på juletrefestene. På denne tiden skal to voksne og tre barn skifte, ordne maten og komme oss til lokale der juletrefesten er.... (Blir svett av tanken ) Jeg må eventuelt smøre rundstykker/snitter kvelden i forveien og da blir jo dette tørt og ekkelt innen det skal spises. Noen som har gode forslag til hva jeg kan lage? En god oppskrift på et eller annet av innbakte horn, pizzasnurrer, matmuffins eller noe som fint kan lages kvelden i forveien? Alle tips mottas med stor takknemlighet! Anonymous poster hash: a9ebe...a5f
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Du kan lage ferdig pålegg og pynt kvelden før og bare legge det på rundstykker/brød rett før. Om alt av tøy ligger klart til barnehagebarnet og skolebarnet slifter på SFO kan skolebarnet hjelpe barnehagebarnet mens du smærer snitter. Noe av det raskeste er karbonadesmørbrød. Legg ferdig smurte skiver på et fat kvelden i forveien. Pakk det stramt i plast og plaser det i fryseren. Stek karbonader og løk og legg i kjøleskapet. Skjær opp en agurk i skiver om morgenen og legg skivene i tett pose om morgenen. Vår sikker på at kjøkkenbordet/benken er helt tom for ting. Når du tar kommer hjem tar du opp fatet, legger på karbonadene, løken og agurken og drar over plasten igjen. Det tar ca 2 minutter inklusiv opprydding og brødet tiner raskt når det ligger utover. Anonymous poster hash: 414be...21b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Hvis det er slik at flere skal ha med mat, så kan du være sikker på at ganske mange har med snitter/rundstykker. Dermed kan du trygt velge litt annerlede! Kjøp lefsle og sylte - smør på, rull sammen og skjær opp hjemme eller ta med og la folk forskyne seg selv. Bak minimuffins kvelden før Ta med oppskåret frukt Bak pizzasnurrer og frys ned. Ta de opp og sett de på svak varme når du kommer hjem fra jobb Kjøp ferdige medisterkaker. Varm opp hjemme og ta med plastgafler (en hit blant ungene). Fungerer også med sossiser Anonymous poster hash: 0685f...13c
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 Ta gjerne med noe som kan lages kvelden før! Pizzasnurrer er en meget god idé, det samme er sikkert matmuffins, selv om det ikke er et kjent begrep for meg. (Jeg vet ærlig talt ikke hva det er... *blond*) Anonymous poster hash: cd273...77e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå