Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Del Skrevet 2. desember 2013 Hei Jeg lurer på et par ting. Jeg har en gutt på 8 uker og jeg ammer. Men han vil ha mat 1. gang i timen hele dagen. Jeg trodde det skulle gå seg litt til, men føler at jeg ikke har gjort annet i 8 uker. Når han var 6/7 uker veide vi han på helsesatsjonen og hadde gått opp 2100 g siden fødsel. I snitt 300 g i uken, så helsesøster var veldig fornøyd. Hun sa jeg kunne la det hvertfall gå 2 timer mellom hver amming. Jeg har prøvd å drøye men da sutrer han og gråter ustoppelig helt til han får pupp. Men så lurte hun på hvordan natten var og da sa jeg at han stort sett sovner mellom 22 og 23, og da sover han til 0330-0430, også våkner han mellom 0630 og 0700 og da har vi det gående med en gang i timen. Han tar ikke smokk. På dagtid har han ingen faste soverutiner, men sover ofte 1- 1,5 time mellom 10 og 12. VIdere, har han enten en lengre dupp på ettermiddag eller mange små dupper! Men da våkner han hylende og må ha pupp for å roes ned. Han bæsjer ganske sjeldent, hver 3- 6 dager.. VI skal til kiropraktor i morgen, da helsesøster mente han anstrengte nakken en del. Hvordan er deres ammerutiner? Kom gjerne med deres erfaringer. Jeg synes det er hyggelig og koselig å amme, men veldig slitsomt at jeg ikke kan ta meg en tur på butikken eller lignende uten at det blir ramaskrik hjemme og mannen ikke klarer å trøste. Jeg tør liksom ikke å bevege meg så mye utenfor husets fire vegger fordi jeg må amme "hele tiden". Anonymous poster hash: 9f66e...798 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144101542-amming/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
DaTuMa Skrevet 3. desember 2013 #2 Del Skrevet 3. desember 2013 Min er 4 mnd og ammer i snitt annenhver time døgnet rundt. Med unntak av 4-5 timer han sover i strekk når han legger seg for kvelden. Jeg kan heller ikke gå ut noe særlig, for når han er sulten er han sulten. Klarer ikke pumpe meg heller. Om en mnd skal jeg tilbake i jobb 50%, gruer meg. Aner ikke hvordan vi skal gjøre det med maten da. Planen var pumping, men det får jeg jo ikke til..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144101542-amming/#findComment-145910327 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiskerfrue Skrevet 11. desember 2013 #3 Del Skrevet 11. desember 2013 Jeg hadde det på samme måte til gutten min ble 2 mnd. Da fikk vi han til å ta sutte, og endelig gikk det 2-3 timer mellom hver mating. Det viste seg at vi hadde tolket signalene hans helt feil, og at jeg matet ham for ofte. Han hadde nok MYE ondt i magen og visstnok viser babyer samme tegn som for sult når det kniper. Jeg vet ikke om det er tilfelle her, men det er hvertfall min erfaring Nå er gutten 4 mnd. og det går ca. 3-4 timer mellom hver amming. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144101542-amming/#findComment-145933305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå