Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Er du veganer? Anonymous poster hash: 0e838...691
Jallow B Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Nei, men prøver å spise så lite kjøtt som mulig. Hadde mannen likt fisk bedre enn det han gjør, ville vi nok vært vegtarianere. Vi spiser mye raw-food/paleo i hverdagen, da. Så rent og sunt som mulig. Hvordan det?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Nei, men prøver å spise så lite kjøtt som mulig. Hadde mannen likt fisk bedre enn det han gjør, ville vi nok vært vegtarianere. Vi spiser mye raw-food/paleo i hverdagen, da. Så rent og sunt som mulig. Hvordan det? Bare lurte. Jeg bare ser deg for meg som veganer Vegetarianere spiser forresten ikke fisk Anonymous poster hash: 0e838...691
Jallow B Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 Ahaaa Akkurat begrepene sånn sett er jeg ikke særlig opplyst om, for å være ærlig. Jeg kjenner de som kaller seg vegetarianere som spiser fisk/egg/drikker melk, og de som lar være. Men..personlig kunne jeg tenke meg å holde meg til egg/fisk, og melkeprodukter. Ikke fordi jeg synes det er feil å spise kjøtt, men jeg merker forskjell på kroppen, og jeg er ikke fan av den multi-slaktinga vårt samfunn bedriver. Å slakte ei hel ku, og dermed bruke alt kjøttet, og ingenting blir kastet er derimot supert. Enn du sjøl?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #5 Skrevet 2. desember 2013 Fisk er kjøtt. Vegetarianere spiser ikke kjøtt. Man er ikke vegetarianer hvis man spiser kjøtt. Det sier seg vel igrunn selv? Anonymous poster hash: 06c66...688
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #6 Skrevet 2. desember 2013 Fisk er kjøtt. Vegetarianere spiser ikke kjøtt. Man er ikke vegetarianer hvis man spiser kjøtt. Det sier seg vel igrunn selv? Anonymous poster hash: 06c66...688 Fisk er fisk, fisk er ikke kjøtt ikke helt stødig i biologi du? Anonymous poster hash: 83ed2...6a1
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #7 Skrevet 2. desember 2013 Fisk er kjøtt. Vegetarianere spiser ikke kjøtt. Man er ikke vegetarianer hvis man spiser kjøtt. Det sier seg vel igrunn selv? Anonymous poster hash: 06c66...688 Slå opp begrepet pesco-vegeterianer Anonymous poster hash: 0d3c1...067
Virginia. Skrevet 2. desember 2013 #8 Skrevet 2. desember 2013 Fisk er kjøtt. Vegetarianere spiser ikke kjøtt. Man er ikke vegetarianer hvis man spiser kjøtt. Det sier seg vel igrunn selv? Anonymous poster hash: 06c66...688 Fisk er fisk, fisk er ikke kjøtt ikke helt stødig i biologi du? Anonymous poster hash: 83ed2...6a1 For å oppklare, om ikke jeg husker helt feil fra min tid som lakto- ovo- vegetarianer: - Veganer: Spiser ikke animalsk føde eller produkter fra disse overhodet. Ikke kjøtt, fisk, melk, ost, mm. - Vegetarianer: Spiser ikke animalsk føde, men spiser produkter fra disse. - Lakto-ovo-vegetarianer: Spiser ikke kjøtt, men sjømat og produkter fra dyrene.
Virginia. Skrevet 2. desember 2013 #9 Skrevet 2. desember 2013 Fisk er kjøtt. Vegetarianere spiser ikke kjøtt. Man er ikke vegetarianer hvis man spiser kjøtt. Det sier seg vel igrunn selv? Anonymous poster hash: 06c66...688 Fisk er fisk, fisk er ikke kjøtt ikke helt stødig i biologi du? Anonymous poster hash: 83ed2...6a1 Fisk "regnes" som kjøtt i denne sammenhengen. En fisk er like fullt et dyr.
Voilà Skrevet 2. desember 2013 #10 Skrevet 2. desember 2013 (endret) Fisk er kjøtt. Vegetarianere spiser ikke kjøtt. Man er ikke vegetarianer hvis man spiser kjøtt. Det sier seg vel igrunn selv? Anonymous poster hash: 06c66...688 Fisk er fisk, fisk er ikke kjøtt ikke helt stødig i biologi du? Anonymous poster hash: 83ed2...6a1 For å oppklare, om ikke jeg husker helt feil fra min tid som lakto- ovo- vegetarianer: - Veganer: Spiser ikke animalsk føde eller produkter fra disse overhodet. Ikke kjøtt, fisk, melk, ost, mm. - Vegetarianer: Spiser ikke animalsk føde, men spiser produkter fra disse. - Lakto-ovo-vegetarianer: Spiser ikke kjøtt, men sjømat og produkter fra dyrene. De to første er riktig, men en lakto-ovo-vegetarianer er rett og slett det man kaller vegetarianer. Spiser ikke dyr (inkludert fisk). Lakto står for meieriprodukter, mens ovo er egg En lakto-vegetarianer spiser meieriprodukter, men ikke egg, og en ovo-vegetarianer spiser egg, men ikke meieriprodukter En pescetarianer spiser fisk, men ikke kjøtt og fugl. I tillegg finnes det raw food-vegetarianere/-veganere, som ikke spiser noe mat som har vært varmet over 48 grader. Finnes uansett mange "former" for vegetarianer. Noen bryr seg ikke om e-stoffer som kommer fra insekter, noen synes honning er greit mens andre spiser "alt" utenom kjøtt. Hver enkelt sitt valg Endret 2. desember 2013 av New Girl
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #11 Skrevet 2. desember 2013 Fisk er kjøtt. Vegetarianere spiser ikke kjøtt. Man er ikke vegetarianer hvis man spiser kjøtt. Det sier seg vel igrunn selv? Anonymous poster hash: 06c66...688 Fisk er fisk, fisk er ikke kjøtt ikke helt stødig i biologi du? Anonymous poster hash: 83ed2...6a1 Jeg tror nok du forstår hva jeg mener. For å gjøre det litt enklere for deg: Fisk er dyr, vegetarianere spiser ikke dyr. Jeg trodde dette var åpenlyst for alle, men det er det tydeligvis ikke. Anonymous poster hash: 06c66...688
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #12 Skrevet 2. desember 2013 Fisk er kjøtt. Vegetarianere spiser ikke kjøtt. Man er ikke vegetarianer hvis man spiser kjøtt. Det sier seg vel igrunn selv? Anonymous poster hash: 06c66...688 Slå opp begrepet pesco-vegeterianer Anonymous poster hash: 0d3c1...067 En egen subsjanger for alle som gjerne vil kalle seg vegetarianer fordi dyr er søte og kjøtt er mord, men som ikke bryr seg om fisken, fordi den er ikke pen å se på og kan ikke klappes... Herlig. Anonymous poster hash: 06c66...688
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #13 Skrevet 2. desember 2013 Så har du fruitopians som ikke spiser noe annet enn frukt som har ramla ned av seg selv. De mener det er overgrep mot fruktene/grønnsakene å plukke dem. Anonymous poster hash: 779c2...e8e
Virginia. Skrevet 2. desember 2013 #14 Skrevet 2. desember 2013 Fisk er kjøtt. Vegetarianere spiser ikke kjøtt. Man er ikke vegetarianer hvis man spiser kjøtt. Det sier seg vel igrunn selv? Anonymous poster hash: 06c66...688 Fisk er fisk, fisk er ikke kjøtt ikke helt stødig i biologi du? Anonymous poster hash: 83ed2...6a1 For å oppklare, om ikke jeg husker helt feil fra min tid som lakto- ovo- vegetarianer: - Veganer: Spiser ikke animalsk føde eller produkter fra disse overhodet. Ikke kjøtt, fisk, melk, ost, mm. - Vegetarianer: Spiser ikke animalsk føde, men spiser produkter fra disse. - Lakto-ovo-vegetarianer: Spiser ikke kjøtt, men sjømat og produkter fra dyrene. De to første er riktig, men en lakto-ovo-vegetarianer er rett og slett det man kaller vegetarianer. Spiser ikke dyr (inkludert fisk). Lakto står for meieriprodukter, mens ovo er egg En lakto-vegetarianer spiser meieriprodukter, men ikke egg, og en ovo-vegetarianer spiser egg, men ikke meieriprodukter En pescetarianer spiser fisk, men ikke kjøtt og fugl. I tillegg finnes det raw food-vegetarianere/-veganere, som ikke spiser noe mat som har vært varmet over 48 grader. Finnes uansett mange "former" for vegetarianer. Noen bryr seg ikke om e-stoffer som kommer fra insekter, noen synes honning er greit mens andre spiser "alt" utenom kjøtt. Hver enkelt sitt valg Ah, det stemmer nok. Jeg gikk etter hvert over til å spise sjømat, men begynte uten.
magica fra tryll Skrevet 2. desember 2013 #15 Skrevet 2. desember 2013 Fisk er kjøtt. Vegetarianere spiser ikke kjøtt. Man er ikke vegetarianer hvis man spiser kjøtt. Det sier seg vel igrunn selv? Anonymous poster hash: 06c66...688 Slå opp begrepet pesco-vegeterianer Anonymous poster hash: 0d3c1...067 En egen subsjanger for alle som gjerne vil kalle seg vegetarianer fordi dyr er søte og kjøtt er mord, men som ikke bryr seg om fisken, fordi den er ikke pen å se på og kan ikke klappes... Herlig. Anonymous poster hash: 06c66...688 Ikke helt;) men du skal ha for forsøket.... Fisk lever fritt(ikke oppdrett selvfølgelig). Det meste av kjøtt er fremstilt industrielt. Dyra blir ikke behandlet ok, i tillegg blir de proppet fulle av antibiotika og diverse. Derfor...!
Jallow B Skrevet 2. desember 2013 #16 Skrevet 2. desember 2013 Jeg er veldig for selvforsyning, men det er jo ikke barebare i Norge. Her må man jo ha fiske-id og jakt-id for å kunne ordne sitt eget kjøtt. Jeg er virkelig ikke glad i den industrien, og alt det medfører, og alle dyra som blir slaktet og bare kastet fordi utløpsdatoen kom. Det elsket jeg i mannens hjemland..utrolig lite mat som blir kastet, det meste er isåfall frukt o.l. som ikke når å bli plukket en gang, og noe fisk. Mesteparten av kjøttet slaktes på stedet, og de bruker hele dyret. Ingen dyr der som blir slaktet og IKKE solgt, for å si det sånn. Min bestemor spiser ikke svin, da hun merker forverring i leddene. En god vennine med prolaps blir ti ganger verre når hun spiser noe annet enn sjømat. Om det er pga selve kjøttet, eller tilsetningsstoffer, aner jeg ikke, men interessant er det..
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #17 Skrevet 2. desember 2013 Jeg er veldig for selvforsyning, men det er jo ikke barebare i Norge. Her må man jo ha fiske-id og jakt-id for å kunne ordne sitt eget kjøtt. Jeg er virkelig ikke glad i den industrien, og alt det medfører, og alle dyra som blir slaktet og bare kastet fordi utløpsdatoen kom. Det elsket jeg i mannens hjemland..utrolig lite mat som blir kastet, det meste er isåfall frukt o.l. som ikke når å bli plukket en gang, og noe fisk. Mesteparten av kjøttet slaktes på stedet, og de bruker hele dyret. Ingen dyr der som blir slaktet og IKKE solgt, for å si det sånn. Min bestemor spiser ikke svin, da hun merker forverring i leddene. En god vennine med prolaps blir ti ganger verre når hun spiser noe annet enn sjømat. Om det er pga selve kjøttet, eller tilsetningsstoffer, aner jeg ikke, men interessant er det.. "fiske-id"? Haha. Anonymous poster hash: 06c66...688
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #18 Skrevet 2. desember 2013 Jeg er veldig for selvforsyning, men det er jo ikke barebare i Norge. Her må man jo ha fiske-id og jakt-id for å kunne ordne sitt eget kjøtt. Jeg er virkelig ikke glad i den industrien, og alt det medfører, og alle dyra som blir slaktet og bare kastet fordi utløpsdatoen kom. Det elsket jeg i mannens hjemland..utrolig lite mat som blir kastet, det meste er isåfall frukt o.l. som ikke når å bli plukket en gang, og noe fisk. Mesteparten av kjøttet slaktes på stedet, og de bruker hele dyret. Ingen dyr der som blir slaktet og IKKE solgt, for å si det sånn. Min bestemor spiser ikke svin, da hun merker forverring i leddene. En god vennine med prolaps blir ti ganger verre når hun spiser noe annet enn sjømat. Om det er pga selve kjøttet, eller tilsetningsstoffer, aner jeg ikke, men interessant er det.. "fiske-id"? Haha. Anonymous poster hash: 06c66...688 Ja, du veit... Har ikke torsken med gyldig id, eks pass, førerkort eller bankkort, kan man ikke fiske den 😜 Anonymous poster hash: a207f...dd3
Jallow B Skrevet 2. desember 2013 #19 Skrevet 2. desember 2013 Haha. Fiske...kort? Id-kort som er knytta til navnet og gir deg tillatelse til å fiske på den og den plassen og ikke en meter uttafor
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #20 Skrevet 2. desember 2013 Fisk er kjøtt. Vegetarianere spiser ikke kjøtt. Man er ikke vegetarianer hvis man spiser kjøtt. Det sier seg vel igrunn selv? Anonymous poster hash: 06c66...688 Slå opp begrepet pesco-vegeterianer Anonymous poster hash: 0d3c1...067 En egen subsjanger for alle som gjerne vil kalle seg vegetarianer fordi dyr er søte og kjøtt er mord, men som ikke bryr seg om fisken, fordi den er ikke pen å se på og kan ikke klappes... Herlig. Anonymous poster hash: 06c66...688 Eh... Nei. Jeg spiser fisk, rett og slett fordi jeg er allergisk mot valnøtter og chia. Jeg ble sløv og dårlig av å ikke få i meg næringsstoffer jeg desperat trenger. Alt i kjøtt kan erstattes. Men spiser ikke oppdrettsfisk. Anonymous poster hash: 6f78c...5b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå