Gå til innhold

Ble litt inspirert. Greit med sjokolade på matpakken 1 dag i uka? U/T

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Anonymous poster hash: f9ba3...385
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør ikke det, men andre får gjøre som de vil..

Nugatti er gjerne noe hun får i helgene og eventuelt hvis hun er syk med dårlig matlyst :-)

Skrevet

Man må tenke helhet her mener jeg.
Får ungen godterier fredag, lørdag og søndag? Da er det litt mye med godterier på matpakka i tillegg.
Får ungen nugatti hver kveld? Eller har man et generelt greit kosthold ellers?
Ser ikke noe problem i at barna kan kose seg litt ekstra innimellom.

Anonymous poster hash: f9ba3...385
Skrevet

En gang i uka? Selvsagt.

På hver eneste skive? Nei.

Anonymous poster hash: ed2b6...126
Skrevet

en gang i uka?ja

Anonymous poster hash: 0ede1...f8e
Skrevet

En gang i uka,og ikke i tillegg til helg, eller for å lure i ungen noe mat når de nekter alt annet? Ja.

Skrevet

Har ikke blitt vane her i huset, men hadde det blitt etterlyst så hadde de kunne fått 1 gang i uka

Skrevet

Vi bruker aldri sjokoladepålleg/nugatti på maten, så heller ikke i matpakken.

Anonymous poster hash: 6f1e3...a7f
Skrevet

25 elever i klassen som har sjokolade på maten en dag i uka vil si at i snitt 5 barn har dette hver dag. Tror du ikke det gjør det vansklig for de 2 som har sunnere ting hver dag å stå imot presset? Tror du ikke det gjør at ungene lærer seg at sjokolade på maten er bra nok?

Jeg er veldig glad for "regelen" om t det ikke er lov med søte pålegg på skolematen hos oss. Om noen bryter reglen innimellom er ingen krise, men det er godt at det ikke blir normalen.

Anonymous poster hash: 4599d...903
Skrevet

De får de hos oss. En gang i uka med nugatti på grovt brød og oppskåret frukt og grønnsaker!

I helgene ser jeg ikke vits med nugatti. De får jo lørdagsgodt. På fredagen har vi taco!

Ellers i helgene har vi god tid og lager godt brødmåltider med ferske rundstykker, eggerøre, omletter, fisk osv! Derfor bedre å ha nugatti på en varm skolemat i uka!

Anonymous poster hash: 2cb9e...db2

Skrevet

Det kommer jo an på hvilke "utskeielser" man ellers har i kostholdet.

Av faste ting har vi lørdagsgodt, kake/bolle i helga, dessert hver dag og gjerne en liten kjeks eller sjokolade innimellom. I tillegg kommer alt det som ikke er fast, dvs bursdager og andre feiringer. Så da synes jeg i grunn det holder.

Dermed har vi ikke sjokoladepålegg i hus.

Anonymous poster hash: 73a68...c1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...