Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går nøt vi pinnekjøtt. Nøt veldig. Det er salt. Selv når det er vannet ut. Etterpå drakk jeg meg halvt i hjæl, hele kvelden faktisk. Og så lurer jeg nå på: hvor lenge er saltmaten aktiv i en kropp, egentlig? Når og hvordan blir vi kvitt det igjen? Og ikke minst, når kan jeg tisse de ekstra tre literne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, si det. Gjorde kål på en god del selv igår, og har drukket en haug vann idag.

Har egentlig veiedag på mandager, men siden jeg plutselig veide 2 kg mer i dag morges enn jeg gjorde før pinnekjøttet ble inntatt, så avventer jeg til onsdag.. ;)

Skrevet (endret)

Jeg mener på å ha lest at fordøyelsen bruker 6 timer på maten, så da vil jeg tro det går gradvis etter det :)

Jeg leste også at man ikke skulle være lei seg om man gikk opp et par kilo i desember, det utjevner seg gjerne i januar :)

Endret av Mistletoe and wine
Skrevet

Jeg mener på å ha lest at fordøyelsen bruker 6 timer på maten, så da vil jeg tro det går gradvis etter det :)

Jeg leste også at man ikke skulle være lei seg om man gikk opp et par kilo i desember, det utjevner seg gjerne i januar :)

Men betyr det at saltet også er fordøyd og uvirksomt etter de seks timene?

Skrevet

Drikk kaffe! Salt henger nok i lengre enn 6 timer.

Skrevet (endret)

Vann tar nok en dag eller to, jeg merker det henger i en dag når jeg er hoven i kroppen av salt :) drikk mye vann og kaffe, det hjelper :)

Bare meg som må inn å redigere pga mobil og autocorrekt. Sinnafjes!! (Som mobilen ville skulle bli sinnsforstyrret, jada...)

Endret av Mistletoe and wine
Skrevet

I mitt tilfelle antar jeg det varer til mars. Denne kroppen elsker å lagre vann i graviditeten. Det er faktisk så ille at det blir ribbe på julaften i år, da pinnekjøtt blir for nært et kamikazeangrep på meg selv.

Skrevet

I mitt tilfelle antar jeg det varer til mars. Denne kroppen elsker å lagre vann i graviditeten. Det er faktisk så ille at det blir ribbe på julaften i år, da pinnekjøtt blir for nært et kamikazeangrep på meg selv.

Pinnekjøtt er ikke noe særlig til gravidmat nei, egentlig ikke ribbe heller med alt fetter, tøft for magen å fordøye. Ble kalkun på meg ei jul, lettere fordøyelig!

Skrevet

Pinnekjøtt er ikke noe særlig til gravidmat nei, egentlig ikke ribbe heller med alt fetter, tøft for magen å fordøye. Ble kalkun på meg ei jul, lettere fordøyelig!

Kalkun er til nyttårsaften. Må ikke røres før. Som mangeårig hjemmesitter den dagen, alkoholfritt atpåtil, er nyttårskalkunen høydepunktet. Antar julaften blir som da jeg i jula 2010 var fødeklar og diger. En munnfull kjøtt, en munnfull svisker, en hurtig posering med julebrusflaska på magen, og rett oppi sofaen igjen. Appetit er fraværende i siste trimester. Men kiloene lurer seg på likevel. Noe av det er vel det vannet.

Skrevet

I går nøt vi pinnekjøtt. Nøt veldig. Det er salt. Selv når det er vannet ut. Etterpå drakk jeg meg halvt i hjæl, hele kvelden faktisk. Og så lurer jeg nå på: hvor lenge er saltmaten aktiv i en kropp, egentlig? Når og hvordan blir vi kvitt det igjen? Og ikke minst, når kan jeg tisse de ekstra tre literne?

Lurer på om svaret må være å drikke seg snydens mens man spiser pinnekjøtt. Alkoholens vanndrivende effekt må jo være omvendt proposjonalt med saltet i kjøttet slik at man våkner dagen etter verken dehydrert (derav heller ikke bakfull), eller med tre ekstra liter stuet bort i kroppens alle kriker og kroker.

Vips! Fullstendig balansert.

Skrevet

Selleri er enormt vanndrivende. Spis tre-fire stenger, så blir du kvitt vannet. Men det bør inntas i løpet av formiddagen, ellers tisser du hele natten. Dette kjerringrådet funker både etter pinnakjøtt og i graviditet.

Skrevet

Selleri er enormt vanndrivende. Spis tre-fire stenger, så blir du kvitt vannet. Men det bør inntas i løpet av formiddagen, ellers tisser du hele natten. Dette kjerringrådet funker både etter pinnakjøtt og i graviditet.

Aha - kjempetips, hjertelig! I så fall skal jeg bruke det en gang i måneden, når jeg blir vannballong og hatefull.

Skrevet

Aha - kjempetips, hjertelig! I så fall skal jeg bruke det en gang i måneden, når jeg blir vannballong og hatefull.
Vennligst rapporter om det også er hatdrivende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...