Gå til innhold

Noen her med barn som har/ har hatt manglende impulskontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn med et voldsomt temperament, og det er mistanke om ADHD- diagnose. Men barnet kan fint sitte i ro over lengre tid, konsentrere seg pg får med seg utrolig mye..

Er det noen med lignende adferd som kan dele erfaringer? Blir veldig takknemlig for svar!

Anonymous poster hash: 323b1...7c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi har dårlig impulskontroll. Hun har ingen diagnose og der er ingen mistanke om at hun burde ha en heller.

Hun er rett og slett bare født med ett temperament som er for stort for henne ;-) heldigvis vokser hun sakte men sikkert inn i det. Jeg prøver å fokusere på at når hun blir voksen kommer denne driven og viljen til å hjelpe henne til å oppnå det hun vil og frem til den dagen kommer er det min jobb å gi henne verktøy, utløp, gode verdier og god moral.

Skrevet

Kan jeg spørre om hvordan hun er med andre barn når hun blir sint? Hvor gammel er hun?

Jeg har selv hele tiden tenkt at dette er noe gutten min vil vokse fra seg, så jeg er i sjokk og hel ute av meg fordi det nå mistenkes at han kan ha en diagnose.

Skrevet

Ja har en gutt som nå er 19 og han har ADHD . Han er veldig slitsom å omgås til tider.

Han har mange ideer og planer og ting bør held skje med en gang han får ideen.

Å måtte vente på noe er et mareritt for han, og da gnåler han om det om og om igjen.

Får gnagesår i ørene av å høre på maset.

Anonymous poster hash: 59675...919

Skrevet

Har en på 8 med ADHD og kjenner igjen det du beskriver

Skrevet

Kan jeg spørre om hvordan hun er med andre barn når hun blir sint? Hvor gammel er hun?

Jeg har selv hele tiden tenkt at dette er noe gutten min vil vokse fra seg, så jeg er i sjokk og hel ute av meg fordi det nå mistenkes at han kan ha en diagnose.

Hun er 6, 5. Hun har språkvansker (altså, talen hennes har, frem til siste året, vært vanskelig å forstå) og dette gav en del frustrasjon og sinne for henne.

Hun har, siden hun var ca 1 år, vært veldig bestemt på det meste. Samme hvor konsekvent jeg har vært hele veien, har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg har båret henne ut av butikker og restauranter (ofte med applaus fra andre i ørene ;-) ) hun tester grenser hver dag og er utrolig dramatisk (full nedsmeltning fordi hun fikk syltetøy UNDER osten i stedet for under. Løsningen på problemet er enkel (snu osten eller sette syltetøy oppå også) men hun bare makter ikke å se det før nedsmeltningen er over.

Hun har blitt bedre med modenhet. Det hjalp også når jeg lærte meg til at det bare nytter ikke å snakke med henne når hun raser. Jeg må bare vente til hun roer seg og så kan vi snakke om hva som skjedde og hvordan vi bedre kan løse problemer.

I barnehagen gjorde frustrasjon og kommunikasjonsvansker at hun reagerte fysisk med å slå og med å hyle. Etterhvert har hun gått over til å trekke seg bort, noe som var fint i barnehagen men er mindre praktisk når hun begynte på skolen...

Skrevet

Min mangler impulskontroll. 

Han har veldig forsterka følelser. Han blir veldig sint, veldig glad, veldig lei seg, veldig skuffet osv. Små bagateller utløser store reaksjoner. Han har vært sånn fra spedbarnsstadiet. Skikkelig high need!

Han klarer å kontrollere seg i offentligheten, men utagerer veldig hjemme. Hvis han opplever noe som gjør han sint, for eksempel på skolen, holder han det inni seg og slipper det ut når han kommer hjem. Han må slippe ting ut, han glemmer det ikke hvis du skjønner. Merker det derfor veldig godt hvis han har vært borte fra meg noen dager.. Da er det mye diverse som skal ut når han kommer hjem :) 

Skrevet

Dytter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...