Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg å tolke testen???

Anbefalte innlegg

Jeg tok graviditetstest i dag. Er fremdeles mange dager før forventet mens, men i følge statistikker skal det være teoretisk mulig å teste positivt nå. Klarte ikke vente lenger! ;)

På testen kom det en svaaaaaaaak strek. Den var veeeeeldig svak, men den var der! Kan dette bety at jeg er gravid? Eller er det vanlig at det blir bittelitt strek likevel? Er en negativ test helt uten strek?
NB: Teststreken var der, klar og tydelig. Det er ikke den jeg tenker på. :)

Fortsetter under...

Det skulle ikke være så mye å tolke når det gjelder graviditetstester, en strek betyr gravid og ingen strek betyr ikke gravid.

MEN - jeg forstår deg så godt! Har vært der mange ganger selv, og stirret testen rett i senk på jakt etter en svak antydning til strek. Så at man lurer og grubler og tenker er i alle fall sikkert :)

En svak strek betyr som du jo vet at det er hcg i urinen, men i liten mengde. Siden du er lenge før forventet mens ville sagt forsiktig HURRA, for du er gravid (!)  - men tatt en ny test igjen om noen dager ettersom det jo dessverre ikke alltid utvikler seg helt i riktig retning. Det er jo ulempen med tidlig testing. 

Spennende! 

Ååååh!! Var det jeg håpet på. Er første pp, barn nr to. Barn nr en satt i min pillefrie ukepå p-piller og vi hoppet av i svingen. Min kjære har nok ikke trege svømmere i hvertfall! Hehe.
Streken er veeeeldig utydelig, men den er der!
Kan laste opp bilde om noen forklarer meg hvordan?

Er du på Mobil må du scrolle helt ned og ta på full versjon, da kommer du til webutgaven. Så velger du bildregalleri, og last opp. Så kopierer du linken hit. Linken mener jeg det som kommer opp i skrivefeltet øverst, f. eks www.barnimagen/blabla.no

Hvor mange dager er det siden eggløsning?

Annonse

Jobb-pc eller ikke. Lastet opp bidet jeg. ;)
Det er mer tydelig i virkeligheten enn hva som kommer frem på bildet.
Men likevel. KAN dere se en liiiiiten strek?
http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/gallery/album/7792--/

4 dager er omtrent korteste mulige tid det tar fra egget å vandre ned i livmoren, så du må nok ha hatt el tidligere om du er gravid. Når det gjelder cb+ er ikke en strek = gravid, Google det så får du opp mange slike svake streker som er falskt positive. Jeg får alltid svakt positiv med cb, bruker derfor andre tester. Men du kan jo være gravid likevel. Lykke til! :D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...