Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Hva skjer med et barn som er under 16 år, når en av foreldrene dør? Noen som vet? Blir bv kontaket, eller har ikke de noe med det å gjøre? Anonymous poster hash: 2f65d...63f
spiresnart Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Faren min døde da jeg var 4 år. Skjedde ingenting..er 22 nå, så kan jo ha forandret seg
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Så lenge barnet fortsatt har en gjenlevende forelder, så skjer det vel ingenting? Hvorfor skulle barnevernet få beskjed? Anonymous poster hash: 6c2d9...dc0
Lille- MO Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 Skjer ingenting bare ga et dødsfall. da må det i såfall være noe mer som vekker bekymring. Her døde far mens jeg gikk gravid. Aldri hørt fra bv, ungen er snart 3 år.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #5 Skrevet 2. desember 2013 Barnevernet blir ikke automatisk kontaktet om kun en av foreldrene dør. Tror dessverre ikke barnet får noe hjelp til å takle sorgen med mindre de selv tar kontakt med hjelpeapparatet. Forhåpentligvis har barnet noen rundt seg som evner å se barnets sorg midt i sin egen krise og sorgprosess. Anonymous poster hash: 87ebc...2b8
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #6 Skrevet 2. desember 2013 Kriseteam i kommunen tok kontakt med oss, og man er hjertelig velkommen til å sende henvisning til senter for sorgstøtte. flott opplegg Anonymous poster hash: eadb3...fc8
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #7 Skrevet 2. desember 2013 Min nevø mistet sin mor da han var to. Min bror(faren hans) hadde ikke foreldre ansvar, kun samvær De var velsig frem og tilbake på forholdet Han måtte hive seg rundt oppi sorgen og dagene etter for å få inn papirer til advokater osv slik at han fikk foreldreretten. Familien hennes ville helst ha den Så kommer vel ann på hvordan situasjonen er.... Anonymous poster hash: 70ded...257
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #8 Skrevet 2. desember 2013 Min nevø mistet sin mor da han var to. Min bror(faren hans) hadde ikke foreldre ansvar, kun samvær De var velsig frem og tilbake på forholdet Han måtte hive seg rundt oppi sorgen og dagene etter for å få inn papirer til advokater osv slik at han fikk foreldreretten. Familien hennes ville helst ha den Så kommer vel ann på hvordan situasjonen er.... Anonymous poster hash: 70ded...257 Hvordan endte det? Anonymous poster hash: a77bb...50e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå