Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Jeg får ikke sovet lenger og jeg holder på å svime av nesten hverdag og itillegg så kaster jeg opp sånn helt ut av det blå når jeg blir litt for stresset. På starten av svangerskapet hadde jeg ingen sympotmer på graviditet i det heletatt før i sjette/sjuende månde, babyen er helt frisk og er ikke feil vei men den siste månden og dette blir bare verre så gruer jeg meg enormt til fødselen ( 13 januar er termin) jeg gruer meg så mye at jeg i tillegg angrer på at jeg har blitt gravid derfor lurer jeg på om noen vet om et sykehust i norge eller evt sverige hvor jeg kan få infridd keisersnitt slik at jeg kan nyte svangerskapet igjen slik jeg har gjort resten av svangerskapet unntatt nå på slutten ....har utrolig fødselsangst så tror det ligger mye der men vetikke hvordan jeg får fortalt dette til lege Anonymous poster hash: 66a62...72a
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Kontakt JM , og snakk om redselen. Å grue seg til fødsel er ikke unormalt , ganske vanlig. De vil kunne hjelpe. De har blitt noe strengere med å innfri KS pga redsel for å føde. De vil at en skal prøve. Men av erfaring så er ikke ks, like kjekt etterpå. Hatt 2 selv, ble tatt pga jeg ikje fikk mer en 4 cm. Tross av gode rier. Men en har mye vondt etter et ks. Anonymous poster hash: d3666...9c7
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Jeg hadde ks i sommer, og mitt råd er: Prat med noen om angsten din, og forsøk å jobb den gjennom den!! Såklart er en fødsel skremmende, men i de fleste tilfeller er det MYE bedre med en vaginal fødsel enn keisersnitt. Blir mange "rosenrøde" keisersnitt historier på nett, men ks er INGEN enkel løsning. Det er en stor, smertefull operasjon, jeg var helt ute av det i 6-8 uker, og gikk glipp av MYE i min første tid med babyen. Har lest flere her inne som ikke syns det var så ille med ks, men de folka har jeg ikke møtt i virkeligheten.. for de fleste er ks en stor operasjon, med alt som hører til.... Prøv å jobb den gjennom angsten, ks er bare noe man bør gjennom hvis man MÅ er min mening. Håper jeg slipper det noen gang igjen!! Anonymous poster hash: f953c...1dc
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 Signerer de andre her. Søk hjelp! Jeg har hatt både vaginal og ks. Tar gjerne et par-tre vaginale fødsler istedet for ks en gang til. Skal ikke ha flere barn jeg. Og det er pga frykten for ks. Anonymous poster hash: 026ae...fea
Caprica Skrevet 2. desember 2013 #5 Skrevet 2. desember 2013 Jeg har hatt to ks. Har gått helt fint, normalt med smerter (Ja det er vondt de første 1-2 dagene, men det blir fort bedre!) Drammen som jeg sokner til er liberale på ks, ingen tvinges til å føde vaginalt i Drammen. Vet ikke hvor du bor da. Enig med hun sover som sier du bør snakke med jordmor, men ks er også et helt ok valg. Smeeter etterpå, men en vanlig fødsel er heller ikke smertefri :-)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #6 Skrevet 2. desember 2013 Jeg har hatt to ks. Har gått helt fint, normalt med smerter (Ja det er vondt de første 1-2 dagene, men det blir fort bedre!) Drammen som jeg sokner til er liberale på ks, ingen tvinges til å føde vaginalt i Drammen. Vet ikke hvor du bor da. Enig med hun sover som sier du bør snakke med jordmor, men ks er også et helt ok valg. Smeeter etterpå, men en vanlig fødsel er heller ikke smertefri :-) De jeg leser om her inne som kun har hatt smerter i 1-2 dager er heldige!! Alle de jeg kjenner, inkl meg selv har hatt smerter MYE lenger. Jeg hadde store smerter i mange uker, og kjenner det fortsatt etter 6 mnd. En vanlig fødsel er ikke smertefri nei, men i de fleste tilfeller der går smertene raskere over. Tror de som har så lite smerter etter ks hører til unntakene. Jeg har alltid hatt ks-angst, og etter ett ks så ble ikke angsten akkurat mindre.... Anonymous poster hash: f953c...1dc
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #7 Skrevet 2. desember 2013 Selvsagt kan man få smerter lang tid etter KS, men man er ikke alltid helt smertefri etter vaginal fødsel også. Jeg revnet fra A til Å, og klarte ikke å bære babyen den første tiden. Hadde vondt i 3-4 mnd, og er trolig analinkontinent. Ville mye heller hatt vondt i magen i ettertid av fødsel enn i rompa.Men om alt går bra under vaginal fødsel er det trolig bedre i ettertid.. Anonymous poster hash: 18ca6...f07
Caprica Skrevet 2. desember 2013 #8 Skrevet 2. desember 2013 Jeg har hatt to ks. Har gått helt fint, normalt med smerter (Ja det er vondt de første 1-2 dagene, men det blir fort bedre!) Drammen som jeg sokner til er liberale på ks, ingen tvinges til å føde vaginalt i Drammen. Vet ikke hvor du bor da. Enig med hun sover som sier du bør snakke med jordmor, men ks er også et helt ok valg. Smeeter etterpå, men en vanlig fødsel er heller ikke smertefri :-) De jeg leser om her inne som kun har hatt smerter i 1-2 dager er heldige!! Alle de jeg kjenner, inkl meg selv har hatt smerter MYE lenger. Jeg hadde store smerter i mange uker, og kjenner det fortsatt etter 6 mnd. En vanlig fødsel er ikke smertefri nei, men i de fleste tilfeller der går smertene raskere over. Tror de som har så lite smerter etter ks hører til unntakene. Jeg har alltid hatt ks-angst, og etter ett ks så ble ikke angsten akkurat mindre.... Anonymous poster hash: f953c...1dc Hadde SKIKKELIG VONDT i 1-2 dager, men hadde selvsagt smerter en stund etter det, dog overkommelige! :-) Man kjenner ubehag ganske lenge om man ikke er forsiktig. Skal ikke stikke under en stol at første gang opp og stå er veldig vond og det er ikke moro å hoste med nyoperert mage..
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #9 Skrevet 2. desember 2013 Det er bedre for både deg og barnet med fødsel. Keisersnitt er nødutgangen og skal kun brukes i nødstilfeller. Anonymous poster hash: c7eaa...eaf
♥Madam Mim♥ Skrevet 2. desember 2013 #10 Skrevet 2. desember 2013 Signerer de andre her. Prøv å søk hjelp for frykten din :-) Har hatt en vaginal fødsel og ett ks. Som ei annen her sier, vil heller ha 2-3 vaginale fødsler før ett ks til! Den vaginale var selvsagt vond når det sto på (5.5 timer), men så var det over. Oppegående, rett i dusjen, litt sår de første 2 ukene. Ks måtte jeg ta pga babyen min lå i sete med føttene ned. Selve ks var helt ok, lå våken under operasjon og synes det var spennende å høre de holdt på osv. Hehe, jada jeg er kanskje litt rar :-D Tiden etterpå var imidlertid ikke så bra. Fullstendig sengeliggende i 2 døgn. Kunne nesten ikke gå på en uke og det var vondt i flere uker. Jeg kunne jo løfte babyen min, men det var vanskelig for meg å ikke kunne leke osv som jeg ville med min datter på 3 år. Og bare det å reise noe sted var et problemnår jeg ikke kunne løfte vogna osv. Nei, huff. Lykke til håper du får hjelp til å bli kvitt frykten din :-)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #11 Skrevet 2. desember 2013 Har hatt 3 ks, smertefullt i flere dager men man kommer gjennom med smertestillende. Det er et inngrep i buken så klart man blir herja med. Å ha smerter i 6 mnd etterpå høres unormalt ut!! Du som har det bør kontakte lege!! Jeg har kommet igang med trening 6-8 uker etter ks, helt uproblematisk! Ullevål, og riksen er liberale, men spørs om du ikke er litt sent ute! Snakk med jordmor og ring sykehuset og hør om mulighet å få snakke med lege ang forløsningsmetode. Forbred deg grundig og legg frem som det er. Men om du får hjelp til å takle frykten er jo sikkert det aller best! Lykke til uansett! Anonymous poster hash: d7539...450
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #12 Skrevet 2. desember 2013 Signerer de andre her. Prøv å søk hjelp for frykten din :-) Har hatt en vaginal fødsel og ett ks. Som ei annen her sier, vil heller ha 2-3 vaginale fødsler før ett ks til! Den vaginale var selvsagt vond når det sto på (5.5 timer), men så var det over. Oppegående, rett i dusjen, litt sår de første 2 ukene. Ks måtte jeg ta pga babyen min lå i sete med føttene ned. Selve ks var helt ok, lå våken under operasjon og synes det var spennende å høre de holdt på osv. Hehe, jada jeg er kanskje litt rar :-D Tiden etterpå var imidlertid ikke så bra. Fullstendig sengeliggende i 2 døgn. Kunne nesten ikke gå på en uke og det var vondt i flere uker. Jeg kunne jo løfte babyen min, men det var vanskelig for meg å ikke kunne leke osv som jeg ville med min datter på 3 år. Og bare det å reise noe sted var et problemnår jeg ikke kunne løfte vogna osv. Nei, huff. Lykke til håper du får hjelp til å bli kvitt frykten din :-) Jeg får ikke beholdt babyen min pga barnevernet, så at jeg ikke greier noenting og bare ligger i senga hele tiden er det minste problemet mitt handler veldig mye og psyken min en vaginal fødsel er veeldig mye mer psykisk enn ks har jeg hørt hvertfall og jeg får ikke sett barnet mitt før etter 2 månder pga barnevernet ..Det er bedre for meg å grue meg til en spesiell dato enn å ikke vite når jeg mister barnet så jeg ikke får tatt med meg de menneskene jeg trenger til å støtte meg for det er utrolig vondt å miste et barn selvom jeg ikke kjenner henne... hilsen HI Anonymous poster hash: 66a62...72a
♥Madam Mim♥ Skrevet 2. desember 2013 #13 Skrevet 2. desember 2013 Signerer de andre her. Prøv å søk hjelp for frykten din :-)Har hatt en vaginal fødsel og ett ks. Som ei annen her sier, vil heller ha 2-3 vaginale fødsler før ett ks til!Den vaginale var selvsagt vond når det sto på (5.5 timer), men så var det over. Oppegående, rett i dusjen, litt sår de første 2 ukene.Ks måtte jeg ta pga babyen min lå i sete med føttene ned. Selve ks var helt ok, lå våken under operasjon og synes det var spennende å høre de holdt på osv. Hehe, jada jeg er kanskje litt rar :-DTiden etterpå var imidlertid ikke så bra. Fullstendig sengeliggende i 2 døgn. Kunne nesten ikke gå på en uke og det var vondt i flere uker. Jeg kunne jo løfte babyen min, men det var vanskelig for meg å ikke kunne leke osv som jeg ville med min datter på 3 år. Og bare det å reise noe sted var et problemnår jeg ikke kunne løfte vogna osv.Nei, huff. Lykke til håper du får hjelp til å bli kvitt frykten din :-)Jeg får ikke beholdt babyen min pga barnevernet, så at jeg ikke greier noenting og bare ligger i senga hele tiden er det minste problemet mitt handler veldig mye og psyken min en vaginal fødsel er veeldig mye mer psykisk enn ks har jeg hørt hvertfall og jeg får ikke sett barnet mitt før etter 2 månder pga barnevernet ..Det er bedre for meg å grue meg til en spesiell dato enn å ikke vite når jeg mister barnet så jeg ikke får tatt med meg de menneskene jeg trenger til å støtte meg for det er utrolig vondt å miste et barn selvom jeg ikke kjenner henne... hilsen HI Anonymous poster hash: 66a62...72a Huff da, vet du da stiller jo saken seg helt annerledes! Støtter deg fullt ut i at du vil ha en konkret dato å forholde deg til og smertene under fødsel er nok også mye mer følelsesmessig enn keisersnitt som i og for seg faktisk er en operasjon. Lykke til hi, jeg synes du virkelig burde få innvilget keisersnitt med den bakgrunnen du har :-)
Camillok Skrevet 2. desember 2013 #14 Skrevet 2. desember 2013 Men uffda HI, dette høres jo ikke greit ut! Jeg synes absolutt du bør snakke med JM og sykehuset om fødselen, spesielt det med å kunne ha med støtte ved en bestemt dato bør veie tungt når du har det så tøft i utgangspunktet. Dette er ikke en A4 situasjon og de bør absolutt høre din mening. Jeg synes så utrolig synd på deg og håper dette blir gjort på best mulig vis for dere begge Når det et sagt så er jeg vanligvis ihuga motstander av ks uten medisinsk grunn (har selv født første i seteleie vaginalt), men her er det etter mitt skjønn medisinsk grunn nok!
Peggy Sue Skrevet 2. desember 2013 #15 Skrevet 2. desember 2013 Søk hjelp til å bearbeide frykten din. 2 år etter keisersnittet har jeg fremdeles lite følelse i nedre del av magen:-( Høres kanskje ikke ut som et problem men det er ubehagelig å være nummen. Vaginal fødsel er så utrolig mye bedre. En helt fantastisk opplevelse som jeg gleder meg til å oppleve igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå