Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Vi har vært til legen med en syk liten en og legen sa vi burde gi hver fjerde time. Hun sover dårlig og har endelig sovnet skikkelig. Det er litt over 4 timer siden forje nå... Burde jeg vekke henne og gi eller vente litt og se om hun våkner av seg selv (noe hun kommer til å gjøre, men vet ikke helt når). Anonymous poster hash: 9bd8a...0ef
Syrin84 Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Får du målt tempen uten å vekke henne? Uten høy feber eller smerter er d ingen hensikt tenker jeg.. dersom hun ikke lå veldig høyt og har hatt feberkramper.?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Når min har hatt såpass høy feber at det har vært ønskelig å kontrollere den såpass at jeg vil gi paracet etter 4 timer og unngå at den stiger for mye før jeg gir på nytt, så gir jeg den mens han sover. Han våkner ikke av det, men det kan jo hende din gjør det? Min erfaring er at de uansett sover dårlig når feberen begynner å bli høy igjen, og så tar det gjerne litt tid før de sovner igjen, i takt med at medisinen begynner å virke. Så jeg ville nok tatt sjansen på å gi medisin, selv om hun eventuelt våkner, ettersom det sannsynligvis er resultatet uansett. Og da tenker jeg at hun har bedre sjanse til å sovne raskt hvis hun får medisin før den gamle har gått helt ut. God bedring til henne da
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 Takk for svar:) Vi har vært på legevakt tidligere i kveld pga veldig høy feber og unormal pust (dette viste seg å ikke være farlig, bare att feberen tok sånn i henne at hun pusta og pesa sånn) og legen sa vi burde gi hver fjerde time frem til tempen var under 38. Først da skulle vi se ann når vi ga. Jeg bare kvier meg sånn for å vekke henne, hun trenger den søvnen stakkars, men det gryntes fra barnerommet nå så jeg tror jeg skal slå til. Om hun våkner får vi bare kose litt på sofaen sammen. Ekkelt når de små blir så syke at du nesten ikke få kontakt med dem og legevakta vil ha deg inn på timen. USJ! Anonymous poster hash: 9bd8a...0ef
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #5 Skrevet 2. desember 2013 Hi bare fra mobil. Mini våknet da jeg kom og slukte en pose med capri sonne og litt mer. Pille ble gitt og jeg målte temperatur igjen nå før hun la seg igjen og den er synket til under 39. *puste lettet ut* Håper det fortsetter sånn og at toppen var i ettermiddag. Anonymous poster hash: 9bd8a...0ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå