Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Hadde du da tenkt at hun har vært ufattelig uheldig... Eller hadde du innerst inne tenkt at hun muligens hadde "bidratt" litt til det selv...? Det er virkelig ikke meningen å såre noen her. En voldtekt er aldri offerets feil. Men 8 ganger er ekstremt MYE. Anonymous poster hash: 109d4...840
Von Hertelhofen Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Uansett hvordan hun selv har opptrådt, så har hun jo vært ufattelig uheldig. Uansett hvordan en snur og vender på det....
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Av 8 forskjellige gjernings menn eller av samme gjernings mann ? Anonymous poster hash: b20cc...71d
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 Fryktelig, har selv opplevd en voldtekt. Jeg ble svært forsiktig selv etter den hendelsen. Forsiktig med alkohol, paser på drinken, skjeldnere ute på fest, mer bevist på klær og hvilke signaler jeg sender. Detver aldri offerets feil, men nå er det slik at man må også selv bruke hodet og gkøre det man kan for å unngå det. Gjelder det voldtekter av nære så må man søke hjelp og komme seg unna. Anonymous poster hash: 6247d...b9e
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #5 Skrevet 2. desember 2013 Jeg personlig ville hatt vanskelig for å tro på det. Hva er sansynligheten?! Men om det faktisk er sant, så er det ingenting annet enn dypt og uendelig tragisk for henne Anonymous poster hash: 2b130...f94
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #6 Skrevet 2. desember 2013 Først og fremst ville jeg tenkt stakkars, stakkars henne. Så mye vondt skal man ikke trenge å gå gjennom! Jeg ville ikke tenkt at hun har "bidratt" til det selv. Men jeg ville kanskje lurt på om hun hadde vært ekstremt uheldig ift omgangskretsene hun har gått i. Og så tror jeg at jeg ville lurt på om det var noe hun kunne endre som gjorde at menn ikke trodde at det var så lett å ta henne. Jeg tenker ikke at hun har bidratt til noe, mer om det er noe hun kan gjøre for å virke tøffere slik at de tenker seg om. Man kan gjøre mye med å late som om man er selvsikker og ikke redd. Jeg har f.eks. hørt om ei som ble voldtatt av flere i samme utvidede gjeng - fordi hun var veldig stille og beskjeden, hadde dårlig selvtillit, og var oppdratt i et miljø hvor det var synd å ha sex før ekteskap og derfor aldri kom til å sladre. Helt grusomt! Jeg har også hørt at noen er voldtatt flere ganger i studentmiljø hvor det er mye alkohol, flørtes med festdop og mye fokus på utseende og status. Men i det tilfellet HI nevner så ville jeg først og fremst tenkt stakkars henne! Og så ville jeg ha tenkt at hun må være veldig sterk siden hun fremdeles er oppegående! Anonymous poster hash: 91769...0af
Virginia. Skrevet 2. desember 2013 #7 Skrevet 2. desember 2013 Da hadde jeg nok tenkt at hun sikkert hadde blitt voldtatt av mannen hun var i et forhold med.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #8 Skrevet 2. desember 2013 Om det var 8 forskjellige hadde jeg tenkt at hun var uforsiktig. Muligens som en følge av misbruket. Anonymous poster hash: 2e119...eea
Virginia. Skrevet 2. desember 2013 #9 Skrevet 2. desember 2013 (endret) Om det var åtte forskjellige hadde jeg tenkt at hun hadde en omgangskrets med skremmende holdninger til kvinner i, og vært glad for at dette ikke gjelder for min omgangskrets. Endret 2. desember 2013 av Ibsenfrue
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #10 Skrevet 2. desember 2013 Jeg hadde stusset veldig. Tviler på at noen klarer å være så uheldig at de blir voldtatt 8 ganger på 10 år. Nei, den hadde jeg ikke trodd på. Kanskje slemt av meg, tenk hvis det faktisk var sant... men sånn er det. Kan ikke gjøre annet enn å svare ærlig. Anonymous poster hash: fdd49...e8b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #11 Skrevet 2. desember 2013 Har ei jeg kjenner som etter fysisk og psykisk misbruk i barndommen nå bruker sex for å straffe seg selv. I dårlige perioder går hun rundt i Oslo alene på kvelden/natta og håper på å bli "voldtatt". Jeg skriver "voldtatt", fordi hun på en måte er med på det, men samtidig er det noe veldig alvorlig feil psykisk når man gjør noe sånn. Det er jo helt forferdelig uansett at mannfolk bare venter på uforsiktige jenter.. Så, til spørsmålet ditt, jeg hadde kanskje tenkt at det var noe sånn for henne også..? Anonymous poster hash: 2531d...0a2
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #12 Skrevet 2. desember 2013 Med 8 forskjellige ? Eller har hun blitt voldtatt av kjæresten når hun er i forhold? Anonymous poster hash: f3e2c...edc
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #13 Skrevet 2. desember 2013 ville nesten tenkt lystløgner ....? sorry men det er liksom for "godt til å være sant" med mindre det er en og samme person som har gjort det med henne da =/ Anonymous poster hash: a2cb1...9f6
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #14 Skrevet 2. desember 2013 Jeg ville lurt på hvor i all verden hun ferdes hen. Om det da ikke er en mann/samboer i bildet som "tvinger seg på" i tide og utide... Vil anta at en "normal" person seriøst vurdere HVEM og HVOR hun drar etter EN voldekt...Slutte og drikke og feste etter 2.... Men igjen, Jeg tar jo her nesten for gitt at det er voldekt på fest eller på vi hjem fra byen....Men kan jo være av nær person, kanskje også familie som har "psykotisk" makt over henne? Og da er det bare fryktelig tragisk..Ikke det at det IKKE er det om det første er tilfelle altså, men igjen.Blir man utsatt for "nasch-voldetk" en gang, slutter man kanskje og dra på nasch? Eller om man blir voldtatt på vei hjem fra byen, er det kanskej siste gang man drar hjem til fots/uten at taxi setter en av utenfor døre? Vet ikke... Den dama har uansett et STORT problem, og trenger hjelp......Det være seg at hun "oppsøker" farlige situasjoner (naschspiel med ukjente, gå hjem fra fest osv) bevisst eller ubevisst, eller at en nær person bruker henne. Anonymous poster hash: b2278...98a
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #15 Skrevet 2. desember 2013 Dessverre vet jeg om to stk selv som har samme "merittliste", samt en rekke andre alvorlige ting som stadig hender dem. Trodde på det lenge, til jeg innså at de var lystløgnere og kunne avsløre dem. Tragisk, men mine erfaringer tilsier at dette er overdrivelse såfremt det ikke er fra et forhold med samme mann. Anonymous poster hash: 83d27...fd5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #16 Skrevet 2. desember 2013 Jeg har en søster som har løyet om to voldtekter, hun er ekstremt oppmerksomhetssyk og kan til og med få seg selv innlagt på sykehus med ambulanse av å late som hun har symptomer på noe alvorlig.. Og jeg tenker og ønsker egentlig at hun det er snakk om her heller lyver om det, enn at det er sant med 8 voldtekter på 10 år. Er det sant så er det jo max uflaks.. og på tide å ta flere forhåndregler, aldri gå alene igjen, holde seg unne steder, miljøer dette har skjedd tidligere.. Anonymous poster hash: 556ca...85c
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #17 Skrevet 2. desember 2013 Jeg har blitt voldtatt 2 ganger. Jeg var edru begge gangene dessverre. Første gang ble jeg overfalt da jeg var på ferie. Jeg var på shopping. Den andre gangen ante jeg fred og ingen fare. Sov på et hotell, selvfølgelig med låst dør. Det neste øyeblikket ligger en ukjent mann oppå meg. Jeg har også blitt "kidnappet" av bulgarere midt på lyse dagen, men da klarte jeg heldigvis å komme meg unna etter et par timer. Har blitt ranet på åpen gate. Jeg har blitt forsøkt voldtatt av to ulike taxisjåfører. Jeg har blitt antastet på bussen midt på dagen. Måtte la han holde på da han hadde en kniv rettet mot meg. Mange forferdelige ting har skjedd med meg, selv om jeg aldri setter meg selv i farlige situasjoner. Jeg har nok bare vært veldig uheldig. Mulig jeg utstråler noe som tiltrekker psykopater. Han ene voldtektsmannen var visstnok "besatt av meg". Anonymous poster hash: 6a17b...9a4
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #18 Skrevet 2. desember 2013 Da hadde jeg lurt på hva som feilte dama og tenkt at hun kanskje jobbet som prostituert siden hun var så utsatt. Anonymous poster hash: b5c74...9f9
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #19 Skrevet 2. desember 2013 Hun bor vel ikke i Trondheim? Anonymous poster hash: 83d27...fd5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #20 Skrevet 2. desember 2013 Hi her. Det er snakk om 8 forskjellige, der hun kjenner 2 av dem. Hun bor ikke i Trondheim nei. Anonymous poster hash: 109d4...840
MrsMilla Skrevet 2. desember 2013 #21 Skrevet 2. desember 2013 Har selv blitt voldtatt av tre forskjellige personer da jeg var ung. Det som var felles for disse var at det var personer jeg trodde jeg kjente, og som ikke kunne gjøre noe sånt. Edru den ene gangen, tatt kun et par pils de andre gangene. Overgriperne hadde også felles at de bare ikke hørte hva jeg sa, men innbildte seg at det var noe annet enn voldtekt, typiske: joda, dette vi du- er du har tenkt på det som meg- ikke spill kostbar, vet du vil etc. De var såkalte ' skikkelige' gutter i alderen 18-25. Vi trenger helt klart en holdningsendring! Jeg er temmelig sterk mtp slike saker, men oppdaget jaggu at jeg skjemtes sånn at jeg ikke turde anmelde, og har klart meg sjøl. Det har påvirket meg i den grad at jeg ble mindre naiv og mer var for signaler, men ikke slik at min omgangskrets har merket endring med meg. Fortsatt kvalm av tanken, og lar fortid være fortid. Lærte mye om verden av dette, og skal love dere at dette ikke har med hva jenter gjor, det har med holdninger fra overgriperen å gjøre. Men nettopp andres holdninger om at jenta har skyld i det selv/ må være veldig promiskuøs etc var nettopp det som fikk meg til å ikke anmelde..... Altså ødelegger gjerne andre jenter for hverandre ved å insinuere akkurat som overgriperen at offeret ville det selv! Utrolig dårlig gjort. Velger å tørre å ikke være anonym nå som jeg er 15 år eldre ca og har skjønt nettopp dette - er ikke like sårbar nå som jeg var som tenåring.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #22 Skrevet 2. desember 2013 Den som presterer å bli voldtatt av 8 forskj menn på 10 år behøver å gå litt i seg selv. Sier ikke at det er offeret sin feil, men både atferd og ikke minst omgangskrets må opp til revisjon. Enkelte overgrepsoffer kan oppleve dette, fordi de sender ut feil signaler pga problemer med personlige grenser. Kjent sak innen psykiatrien. Anonymous poster hash: 9168a...e34
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #23 Skrevet 2. desember 2013 At hun trolig har en livssituasjon som gjør henne spesielt utsatt for voldtekt. Prostitusjon Dop Mye alkohol Tidligere overgrep ville vel ikke være sjokkerende. Kanskje også noe psykososialt som gjør at hun ikke setter grenser ved situasjoner hvor de fleste ville backet ut i tide (man ser det kan utvikle seg til noe ubehagelig, noe man ikke kan kontrollere). Anonymous poster hash: 7c0e0...cf5
♥Madam Mim♥ Skrevet 2. desember 2013 #24 Skrevet 2. desember 2013 Så lenge hun ikke bare angrer seg for et samleie og derfor kaller det en voldtekt i ettertid så er det ALDRI jenta sin feil. Et nei er et nei uansett om hun er narkoman, veldig lettkledd, flørtete osv. Hadde det gjaldt meg selv så ville jeg kanskje gått litt i meg selv for å se om det bar noe jeg gjorde for at det skulle skje meg slik at jeg kanskje kunne unngå å bli voldtatt enda fler ganger. Likevell er det alltid mannen sin feil og burde bli straffet!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #25 Skrevet 2. desember 2013 Om det er 8 forskjellige så ja da vil jeg påstå hun tar noen valg som gjør at hun utsetter seg for dette. Være seg drikke seg overstadig, bli med ukjente menn hjem på nach ( naivt å tro de ikke er ute etter noe mer) jeg skjønner ikke hvorfor damer som kliner og roter med menn i timevis på byen blir med han hjem for så å påstå de bare vil sove i seng med han / holde rundt liksom. De er rimelig naive om de tror det ikke er å be om det. Ja snakker av erfaring så så bastant kan jeg være! Anonymous poster hash: 3ef38...d28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå