Ugl@ ruger... Skrevet 1. desember 2013 #1 Skrevet 1. desember 2013 (endret) Mannen har klart det IGJEN!! Glemt hvor kassen med jukepynten står, dvs kassen med den FINE jukepynten!!! MIN pynt, som jeg har skreddersydd og plukket ut. Men han finner alltid kassene med alt "rælet" jeg ikke er så super gira etter å sette fram men som han på død og liv vil ha. Snodig fenomen dette, mistenker ham for å "glemme" med vilje. Så i morra skal jeg lete fra loft til kjeller selv. Hrmf!!! De som måtte klage over menn med lite engasjement for julepynting bør ta seg en bolle! Bedre med en sånn enn en "Gjertrud Sand" type som tar helt av innomhus!! Hadde han heller tatt av litt utomhus heller så kunne jeg levd med det... Endret 1. desember 2013 av Ugl@ er tilbake...
amandine Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Ha ha ha ha og inderlig lykke til i julejakten! Her er det mer på litt overbærende himling med øynene når jeg svirrer opp og ned stigen til loftet manøvrerende på ymse kasser. Med hodelykt i år, ettersom lyset der oppe ikke virket.. Heldigvis er det mitt prosjekt for det meste, iallefall er det jeg som har orden på kassene, og plasseringen er den samme fra år til år. På loftet, tydelig merket og stablet. Jeg har forøvrig vært så stressa i det siste at pakken jeg sendte i posten på torsdag kom i retur i dag. Jeg hadde glemt å skrive på adresse til mottaker.. Heldigvis hadde jeg skrevet avsender...
Plutselig_gravid Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Jeg finner ingen av kassene med advent/julepynt Har endevendt hele huset opp til flere ganger. Ser ut som alt sammen har blitt kastet ved en feil da vi flyttet i sommer. Så da må alt kjøpes nytt Alt som ungene har laget opp gjennom årene og all julepynten jeg har arvet og som jeg har gode minner til er borte.... Sukk!
amandine Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 (endret) Jeg finner ingen av kassene med advent/julepynt Har endevendt hele huset opp til flere ganger. Ser ut som alt sammen har blitt kastet ved en feil da vi flyttet i sommer. Så da må alt kjøpes nytt Alt som ungene har laget opp gjennom årene og all julepynten jeg har arvet og som jeg har gode minner til er borte.... Endret 2. desember 2013 av amandine
sug lut Skrevet 2. desember 2013 #5 Skrevet 2. desember 2013 Jeg finner ingen av kassene med advent/julepynt Har endevendt hele huset opp til flere ganger. Ser ut som alt sammen har blitt kastet ved en feil da vi flyttet i sommer. Så da må alt kjøpes nytt Alt som ungene har laget opp gjennom årene og all julepynten jeg har arvet og som jeg har gode minner til er borte.... Sukk! Oj. Den er drøy. Da tror jeg at jeg hadde gått i fosterstilling i et hjørne og bare rugga veldig lenge. Flytting er fandens verk.
Plutselig_gravid Skrevet 2. desember 2013 #6 Skrevet 2. desember 2013 Jeg finner ingen av kassene med advent/julepynt Har endevendt hele huset opp til flere ganger. Ser ut som alt sammen har blitt kastet ved en feil da vi flyttet i sommer. Så da må alt kjøpes nytt Alt som ungene har laget opp gjennom årene og all julepynten jeg har arvet og som jeg har gode minner til er borte.... Sukk! Oj. Den er drøy. Da tror jeg at jeg hadde gått i fosterstilling i et hjørne og bare rugga veldig lenge. Flytting er fandens verk. Jeg har ikke gjort det enda, men samboeren vil nok finne meg ruggende i fosterstilling ETTER jeg har pyntet huset. I nyinnkjøpt og dermed sånn derre hæslig nymotens julepynt. Mulig jeg rett og setter meg ned en dag og lager en haug med dorullnisser og kurver. Mine håndarbeidskunnskaper og ferdigheter er på nivå med en 3-åring så det passer jo fint. Ingen av ungene husker hva de har laget likevel.
sug lut Skrevet 2. desember 2013 #7 Skrevet 2. desember 2013 Jeg finner ingen av kassene med advent/julepynt Har endevendt hele huset opp til flere ganger. Ser ut som alt sammen har blitt kastet ved en feil da vi flyttet i sommer. Så da må alt kjøpes nytt Alt som ungene har laget opp gjennom årene og all julepynten jeg har arvet og som jeg har gode minner til er borte.... Sukk! Oj. Den er drøy. Da tror jeg at jeg hadde gått i fosterstilling i et hjørne og bare rugga veldig lenge. Flytting er fandens verk. Jeg har ikke gjort det enda, men samboeren vil nok finne meg ruggende i fosterstilling ETTER jeg har pyntet huset. I nyinnkjøpt og dermed sånn derre hæslig nymotens julepynt. Mulig jeg rett og setter meg ned en dag og lager en haug med dorullnisser og kurver. Mine håndarbeidskunnskaper og ferdigheter er på nivå med en 3-åring så det passer jo fint. Ingen av ungene husker hva de har laget likevel. Tipser om loppemarked/bruktmarked/Finn for årgangsjulepynt! Du trenger jo ikke gå for samlerobjektene (hundrings for ei julekule) men sånt som bare kjennes "riktig" ut. Og bank mannen. Det var garantert hans feil. Eller rettere sagt: bank den du føler du har mest lyst til å banke, dersom du kan bevise at vedkommende var involvert i flyttinga overhodet.
Plutselig_gravid Skrevet 2. desember 2013 #8 Skrevet 2. desember 2013 Jeg finner ingen av kassene med advent/julepynt Har endevendt hele huset opp til flere ganger. Ser ut som alt sammen har blitt kastet ved en feil da vi flyttet i sommer. Så da må alt kjøpes nytt Alt som ungene har laget opp gjennom årene og all julepynten jeg har arvet og som jeg har gode minner til er borte.... Sukk! Oj. Den er drøy. Da tror jeg at jeg hadde gått i fosterstilling i et hjørne og bare rugga veldig lenge. Flytting er fandens verk. Jeg har ikke gjort det enda, men samboeren vil nok finne meg ruggende i fosterstilling ETTER jeg har pyntet huset. I nyinnkjøpt og dermed sånn derre hæslig nymotens julepynt. Mulig jeg rett og setter meg ned en dag og lager en haug med dorullnisser og kurver. Mine håndarbeidskunnskaper og ferdigheter er på nivå med en 3-åring så det passer jo fint. Ingen av ungene husker hva de har laget likevel. Tipser om loppemarked/bruktmarked/Finn for årgangsjulepynt! Du trenger jo ikke gå for samlerobjektene (hundrings for ei julekule) men sånt som bare kjennes "riktig" ut. Og bank mannen. Det var garantert hans feil. Eller rettere sagt: bank den du føler du har mest lyst til å banke, dersom du kan bevise at vedkommende var involvert i flyttinga overhodet. Godt tips! Finn skal tråles og mannen skal bankes. Dagen min ble plutselig mye bedre!
Mistletoe and wine Skrevet 2. desember 2013 #9 Skrevet 2. desember 2013 Jeg klarte å miste julepynten ned trappen i januar når jula var over. Valget var at enten jeg eller pynten falt ned trappen, så jeg reddet meg selv og har måtte kjøpe en del nytt i år. Nesten så jeg angrer litt på valget som ble tatt den sene januarskvelden i trappen... ^^
Ugl@ ruger... Skrevet 2. desember 2013 Forfatter #10 Skrevet 2. desember 2013 Jeg finner ingen av kassene med advent/julepynt Har endevendt hele huset opp til flere ganger. Ser ut som alt sammen har blitt kastet ved en feil da vi flyttet i sommer. Så da må alt kjøpes nytt Alt som ungene har laget opp gjennom årene og all julepynten jeg har arvet og som jeg har gode minner til er borte.... Sukk! Oj. Den er drøy. Da tror jeg at jeg hadde gått i fosterstilling i et hjørne og bare rugga veldig lenge. Flytting er fandens verk. Jeg har ikke gjort det enda, men samboeren vil nok finne meg ruggende i fosterstilling ETTER jeg har pyntet huset. I nyinnkjøpt og dermed sånn derre hæslig nymotens julepynt. Mulig jeg rett og setter meg ned en dag og lager en haug med dorullnisser og kurver. Mine håndarbeidskunnskaper og ferdigheter er på nivå med en 3-åring så det passer jo fint. Ingen av ungene husker hva de har laget likevel. Tipser om loppemarked/bruktmarked/Finn for årgangsjulepynt! Du trenger jo ikke gå for samlerobjektene (hundrings for ei julekule) men sånt som bare kjennes "riktig" ut.Og bank mannen. Det var garantert hans feil. Eller rettere sagt: bank den du føler du har mest lyst til å banke, dersom du kan bevise at vedkommende var involvert i flyttinga overhodet. Godt tips! Finn skal tråles og mannen skal bankes. Dagen min ble plutselig mye bedre! Frykter kassa mi muligens har røket med også, da vi hadde kontainer. Fine nissungene jentene laga, alle julekulene de har malt i barnehagen og de gamle fine julekulene jeg arva etter bestemor. Vurderer å banke gubben her jeg også hvis ikke kassa dukker opp!!! Han skal hjelpe med å lete senere, jeg har ødelagt ryggen i helga og går framoverbøyd som en benskjør 80 åring. Ikke særlig lurt å flytte på blytunge møbler alene. Men jeg eier ukke tålmodighet til å vente på st karfolkene her i hus har "tid" til å hjelpe meg.
sug lut Skrevet 2. desember 2013 #11 Skrevet 2. desember 2013 Her, fx, er gamlejula: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=45497581&searchQuery=julepynt
amandine Skrevet 2. desember 2013 #12 Skrevet 2. desember 2013 Er det noe spesielt du savner Uglemor? Jeg har "anselige" mengder (iflg min mann Scrooge), mulig det går en å opprette en luftbro om det er noget spesielt du ønsker deg som jeg har? Julen handler jo om å glede medmennesker, gjør den ikke?
Iiiiik Skrevet 2. desember 2013 #13 Skrevet 2. desember 2013 Med ett ble jeg litt glad for at min kjære ikke bryr seg med julepynt eller systemet mitt i kjelleren. Da han i fjor sa "Nei, det var jo du som hang opp all den julepynten, så da regner jeg med at det er du som rydder den opp også, hadde jeg mest lyst til å smelle til ham. Det kunne jeg jo gjort for avreageringens skyld, men jeg vet altså ikke om jeg ville overlatt det til ham allikevel. En kontrollfrik gjør det gjerne selv. Da blir det riktig til slutt...
Gjest pupp and go Skrevet 2. desember 2013 #14 Skrevet 2. desember 2013 Mannen har klart det IGJEN!! Glemt hvor kassen med jukepynten står, dvs kassen med den FINE jukepynten!!! MIN pynt, som jeg har skreddersydd og plukket ut. Men han finner alltid kassene med alt "rælet" jeg ikke er så super gira etter å sette fram men som han på død og liv vil ha. Snodig fenomen dette, mistenker ham for å "glemme" med vilje. Så i morra skal jeg lete fra loft til kjeller selv. Hrmf!!! De som måtte klage over menn med lite engasjement for julepynting bør ta seg en bolle! Bedre med en sånn enn en "Gjertrud Sand" type som tar helt av innomhus!! Hadde han heller tatt av litt utomhus heller så kunne jeg levd med det... Huff, så kjipt å ikke finne julepynten sin altså, håper inderlig den dukker opp med alle sine skatter! Når det er sagt, kan jeg knapt tenke meg noe mer Gjertrud Sand enn en husmor som går og leter etter den store kassen med julepynt. Ser for meg at du finner den under sofaen når det nærmer seg julekvelden, og roper begeistret "nææh, sjer du, me glitter, og girlainner, å måse, å å ...". Og gubben din: "Jau."
Ugl@ ruger... Skrevet 2. desember 2013 Forfatter #15 Skrevet 2. desember 2013 Du har et poeng der, gubben påpekte det tidlgere han også. Hehe.... Mannen har klart det IGJEN!! Glemt hvor kassen med jukepynten står, dvs kassen med den FINE jukepynten!!! MIN pynt, som jeg har skreddersydd og plukket ut. Men han finner alltid kassene med alt "rælet" jeg ikke er så super gira etter å sette fram men som han på død og liv vil ha. Snodig fenomen dette, mistenker ham for å "glemme" med vilje. Så i morra skal jeg lete fra loft til kjeller selv. Hrmf!!! De som måtte klage over menn med lite engasjement for julepynting bør ta seg en bolle! Bedre med en sånn enn en "Gjertrud Sand" type som tar helt av innomhus!! Hadde han heller tatt av litt utomhus heller så kunne jeg levd med det... Huff, så kjipt å ikke finne julepynten sin altså, håper inderlig den dukker opp med alle sine skatter! Når det er sagt, kan jeg knapt tenke meg noe mer Gjertrud Sand enn en husmor som går og leter etter den store kassen med julepynt. Ser for meg at du finner den under sofaen når det nærmer seg julekvelden, og roper begeistret "nææh, sjer du, me glitter, og girlainner, å måse, å å ...". Og gubben din: "Jau."
Ugl@ ruger... Skrevet 3. desember 2013 Forfatter #16 Skrevet 3. desember 2013 Jeg fant, jeg fant!!!!! Å Jul med din glede! Jula er redda!!!! Skal ting bli gjort skikkelg så må man lete selv! Jeg slapp å vente like lenge som Gjertrud Sand i hvertfall, gubben er overlykkelig over å slippe mere gnål om lyskransen, og nissan, og...og...ja...ikke minst julekulene ungene har malt oppigjennom. Pluss arvapynten etter farmor...
Ugl@ ruger... Skrevet 3. desember 2013 Forfatter #18 Skrevet 3. desember 2013 Ingen måse? Ingen måse...og ingen girlander heller gitt :b
sug lut Skrevet 3. desember 2013 #19 Skrevet 3. desember 2013 Mannen har klart det IGJEN!! Glemt hvor kassen med jukepynten står, dvs kassen med den FINE jukepynten!!! MIN pynt, som jeg har skreddersydd og plukket ut. Men han finner alltid kassene med alt "rælet" jeg ikke er så super gira etter å sette fram men som han på død og liv vil ha. Snodig fenomen dette, mistenker ham for å "glemme" med vilje. Så i morra skal jeg lete fra loft til kjeller selv. Hrmf!!! De som måtte klage over menn med lite engasjement for julepynting bør ta seg en bolle! Bedre med en sånn enn en "Gjertrud Sand" type som tar helt av innomhus!! Hadde han heller tatt av litt utomhus heller så kunne jeg levd med det... Huff, så kjipt å ikke finne julepynten sin altså, håper inderlig den dukker opp med alle sine skatter! Når det er sagt, kan jeg knapt tenke meg noe mer Gjertrud Sand enn en husmor som går og leter etter den store kassen med julepynt. Ser for meg at du finner den under sofaen når det nærmer seg julekvelden, og roper begeistret "nææh, sjer du, me glitter, og girlainner, å måse, å å ...". Og gubben din: "Jau." Hahahah jeg er Gjertrud Sand, det er det jeg er! HAhahhahaha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå