Gå til innhold

overlatt til seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

leser i vg idag, om den lille gutten på 15 mnd som døde.

Foreldrene reiste inn til Rissa for en psykoglogtime.

De var bort i et par timer og gutten på 15 mnd var overlatt til seg selv hjemme.

Hvem er det som lar en gutt på 15 mnd være alene hjemme i flere timer?

Anonymous poster hash: 660a4...089
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem er det som lar en gutt på 15 mnd være alene hjemme i flere timer?

Det er de samme folka som mener at det er greit ettersom man også "forlater" barnet når man sover om natta.

Med andre ord: Gærninger!

Anonymous poster hash: f01c3...85f

Skrevet

Lurer på hva psykologen visste om hvor barnet befant seg mens foreldrene var på timen...

Anonymous poster hash: eb08c...3b8
Skrevet

Det jeg leste i lokalavisa(det er nabobygda mi) er at de ga han mat kl.2 på natta og så han ikke igjen før de kom hjem i 12 tida på dagen etter og fant han død!

Deres "unnskyldning" var at han brukte å sove på denne tiden likevel...

Hvilke skrudde tullinger drar fra barnet sitt slik? Ingen barn står ikke opp,alle barn står opp på morgenen og får frokost,for så å ta en dupp!

Jeg er overbevist om at dette ikke er første gang noe slikt skjer.INGEN normale folk med hodet på rett plass drar fra et barn! Hva om de hadde dødd i en bilulykke? Da hadde barnet sultet ihjel!

Men han var nok død allerede tenker jeg...

syke syke folk

Anonymous poster hash: f2ba1...d46
Skrevet

Men dør et barn av å være alene i noen timer? Sånn av seg selv, mener jeg? Det er klart, det er totalt uansvarlig og en enorm risiko for ulykker, og jeg kan ikke forstå annet enn at det må være straffbart.

Men dersom ingen hadde sett til ungen siden natta, lå han vel i sprinkelsenga. I så fall ville han ha våknet og skreket, etter hvert både fordi han hadde vært redd, tørst, sulten og full bleie. Antakelig til han hadde kastet opp. Til slutt ville han ha sovnet igjen av utmattelse. Hva - dersom ingenting uforutsett hadde skjedd (brann, snor rundt halsen e.l)- kan i så fall være dødelig? Jeg innbiller meg at dersom et så stort barn kaster opp, vil det være i normal og bevisst tilstand i stand til å få det opp og ut

Jeg prøver egentlig ikke å spekulere i dødsårsaken til dette stakkars barnet, jeg håper obduksjonsrapporten bringer alt på det rene, og jeg håper også at denne historien viser hvor grov omsorgssvikt dette faktisk er, dersom ikke gutten ble drept. Likevel så tenker jeg at selv om man er så uansvarlig, skal det mye til før det går SÅ galt (forutsatt da at barnet er i sprinkelsenga og ikke kommer ut for andre farer).

Anonymous poster hash: 035f2...231
Skrevet

Men dør et barn av å være alene i noen timer? Sånn av seg selv, mener jeg? Det er klart, det er totalt uansvarlig og en enorm risiko for ulykker, og jeg kan ikke forstå annet enn at det må være straffbart.

Men dersom ingen hadde sett til ungen siden natta, lå han vel i sprinkelsenga. I så fall ville han ha våknet og skreket, etter hvert både fordi han hadde vært redd, tørst, sulten og full bleie. Antakelig til han hadde kastet opp. Til slutt ville han ha sovnet igjen av utmattelse. Hva - dersom ingenting uforutsett hadde skjedd (brann, snor rundt halsen e.l)- kan i så fall være dødelig? Jeg innbiller meg at dersom et så stort barn kaster opp, vil det være i normal og bevisst tilstand i stand til å få det opp og ut

Jeg prøver egentlig ikke å spekulere i dødsårsaken til dette stakkars barnet, jeg håper obduksjonsrapporten bringer alt på det rene, og jeg håper også at denne historien viser hvor grov omsorgssvikt dette faktisk er, dersom ikke gutten ble drept. Likevel så tenker jeg at selv om man er så uansvarlig, skal det mye til før det går SÅ galt (forutsatt da at barnet er i sprinkelsenga og ikke kommer ut for andre farer).

Anonymous poster hash: 035f2...231

Nei det har du helt rett i. Et barn dør ikke av å være alene hjemme, hvis ikke noe skjer.

Stakkars lille gutten. En liten en på 15 mnd, som sikkert ikke klarer å komme seg ut av sprinkelsenga en gang.

Han gråt sikkert og ingen kom, på mange timer. Åh får helt vondt.

Skrevet

Alt skurrer her....Faren ble fengslet med en gang,- Tiltale; vold med døden til følge eller, ikke akkurat det ,men en tiltale som tilsa at barnet hadde vært utsatt for noe....Det vil si, at selv FØR obduskjonsrapport,- som sier vold ikke er årsak til død, så har helt sikkert barnet blitt funnet med tydelig skade. De kunne ikke gjort den pågripelsen uten "bevis"....

Forsvarsadvokat sier jo også at de "brukte" og forlate barnet, da han vanligvis sov....Det er jo også så alvorlig at det i seg selv bør gi noen år med fengselsstraff...

Jeg mener det her, bare på det grunnlag og forlate et så lite barn, så lang tid, er nok til og dømme de for drap. Og livsvarig fengsle og sterilisering/kastrering..Ingen av disse to fortjener og få flere barn: De har fått prøvd og bringe et barn til verden og hjelpe det fram i livet..De mislykkes. Da bør man ikke få flere forsøk....

Anonymous poster hash: c67f8...950

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...