Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #1 Skrevet 1. desember 2013 Jeg har en lengre periode brukt Quetiapin mot depresjon (fødselsdepresjon), men har trappet ned for å slutte. Disse tablettene brukes også som sovetabletter og jeg har tatt de om kvelden. Har sovet godt. Nå som jeg ikke tar tablettene så sover jeg ikke om natta. Har prøvd alt, men sovner ikke før rundt kl. 04 på morgenen. Dette orker jeg ikke. Jeg fungerer jo ikke uten nok søvn. Så hva kan jeg gjøre? Må jeg krype til korset å få noe å sove på? Anonymous poster hash: b96fb...d4a
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #2 Skrevet 1. desember 2013 Du kan prøve å få resept på innsovnings tabletter. Det funket for meg når jeg slet med søvnproblemer ifbm depresjon. Anonymous poster hash: 013f7...7eb
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #3 Skrevet 1. desember 2013 Men, jeg er ikke deprimert lenger. Derfor jeg har sluttet med tablettene. Men, kroppen har vel vendt seg til å f noe å sove på, og nå klarer jeg ikke sovne av meg selv. Blir nesten desperat etter å få noe å sove på, men da er jo problemet der fortsatt når jeg igjen ikke skal ta tabletter Anonymous poster hash: b96fb...d4a
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #4 Skrevet 1. desember 2013 Stikk på helsekosten og be om naturlig medisin som hjelper deg å sove. At du sliter med å sovne nå som du trapper ned, er tegn på at du lett blir avhengig av sovemedisin! Du bør ikke gå til lege for å få sovemedisiner, da kan det fort ende med at du må ha de i mange år. Anonymous poster hash: 8901e...847
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #5 Skrevet 1. desember 2013 Ja, kanskje jeg skal prøve det... Jeg har helt tydelig blitt avhengig, for det er håpløst å sovne Anonymous poster hash: b96fb...d4a
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #6 Skrevet 1. desember 2013 Innsovningstbletter er selvfølgelig en mulighet, men disse kan man bli avhengig av, så de bør kun tas i en kortere periode. Det er også mulig å prøve vallergan, det er et antihistamin, og derfor ikke avhengighetsskapende, men gir tretthet. Så kan det også hende at kroppen trenger en alternativ måte å slappe av for å sovne, siden den ikke lenger sløves av medisiner. Da kan du prøve med noen avspenningsteknikker e.l for å se om det hjelper. Søk etter det på nettet, det finnes mange gode instruksjoner og lydfiler du kan bruke. Anonymous poster hash: 19e13...fa9
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #7 Skrevet 1. desember 2013 ikke finn på å starte med innsovningsmidler/sovepiller....Det er fryktelig vanedannende. Prøv meditasjon/avslapningsteknikker! Det fungerer overraskende bra Anonymous poster hash: cda42...9b4
det er berre mordi Skrevet 1. desember 2013 #8 Skrevet 1. desember 2013 Om du først sovnar klokka 4 om natta, og står opp til normal tid - i 7 tida - har du fortsatt problem med å sovne dagen etter, når du legg deg om kvelden?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #9 Skrevet 1. desember 2013 Takk for tips og råd. Ja, jeg har dessverre problemer med å sovne uansett. Også sover jeg veldig dårlig når jeg først sover. Noe dritt dette her... Anonymous poster hash: b96fb...d4a
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #10 Skrevet 1. desember 2013 Jeg har slike dårlige perioder hvor jeg går rundt som en zombie i flere uker fordi jeg gjør som deg - ligger våken hele natta og får_ikke_sove, men er oppe like tidlig dagen etter og sover ikke i løpet av dagen. Det blir en utrolig vondt spiral som til slutt ender med at kroppen "gir opp" og når da hodet treffer puta så sover jeg mange mange timer i strekk som om kroppen ikke får nok søvn.. Jeg bruker ingen medisiner. Jeg føler ikke at medisiner blir løsningen, for da får jeg hvertfall et problem tenker jeg. Hva når jeg skal slutte med medisinene da? Så enkle tips har vel egentlig funket best for meg, tips funnet på nettet knyttet til søvn og avspenningsteknikker. Det aller beste tipset jeg har er vel egentlig at når du allerede har ligget et vist antall timer våken og ikke får sove, så stå opp! Det funker for meg. Altså å stå opp midt på natta, være våken en liten stund og så går jeg å legger meg igjen. For om man bare ligger i senga og stirrer i taket x-antall timer så blir det klin umulig å sove.. Sånn er det for meg ihvertfall, men søvn er jo veldig individuelt. Generelt så er jeg utrolig skeptisk til medisiner. Og jeg tenker som så at du allerede har løst et problem med hjelp av medisiner (kjempeflott at du ikke lenger har depresjoner!), men så møter du et nytt problem. Vil det da hjelpe å kjøre på med enda mer medisiner? Og attpåtil er jo sovemedisiner veldig avhengighetsskapende også. Jeg vil råde deg til å ta kontakt med f.eks lege å få høre noen gode tips som ikek er knyttet til medisin. Ellers så finnes det jo naturlige legemidler som hjelper med innsovningen. Anonymous poster hash: f18be...02e
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #11 Skrevet 1. desember 2013 Jeg gikk på Quitapin for noen år siden og hadde samme problem som deg. Brukte lang tid på å sovne i begynnelsen og det var ganske strevsomt. Men etter et par uker klarte jeg å komme i rytme igjen.. Hold ut! Anonymous poster hash: 18fbb...bda
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #12 Skrevet 1. desember 2013 Kan anbefale Circadin, som kan fåes på resept. Den inneholder hormonet melatonin, son er det hormonet som gjør kroppen trøtt. Snakk med fastlegen. Det er ikke vanedannende, gir ikke rus, og gir normal søvn. Selvprøvd. Anonymous poster hash: 165c6...76f
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #13 Skrevet 1. desember 2013 Sjekk om du finner noe innenfor helsekost eller homøopati som kan hjelpe, mener jeg leste noen tips om ulike søvnforstyrrelser der det fantes god hjelp i homøopatiske midler. Nux Vomica var et av midlene, men husker ikke om dette hjalp for problemer med å sovne, eller for tidlig oppvåkning. Lykke til Anonymous poster hash: acb84...acb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå