Gå til innhold

Tror jeg snart blir alenemor....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer nesten ikke se på han engang i kveld... Veit ikke hva jeg skal si til han, veit ikke hva jeg skal si hvis han tar opp temaet igjen... Samtidig som det hadde vært godt å få det "overstått"....

Anonymous poster hash: 3224c...848
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva, jeg tror du vil få det mye bedre uten han. Han er som du sier i midten av 30-årene, uten fast jobb, prioriterer pc og alenetid fremfor deg og barnet. Han er rett og slett en gutt i en mannskropp.

Du vil nok få det bedre uten han, selvfølgelig vil det være tøft i begynnelsen. Men du virker som en sterk oppegående jente så dette vil du klare.

Ikke la han trykke deg ned, for det er det han gjør ved å være unnvikende, ikke vil ta på deg, kose med deg eller snakke med deg. For helt ærlig, hva er ett forhold uten kommunikasjon? Uten sex?

Jeg tror du bør droppe denne mannen, utifra det du skriver så virker det som om han ikke er interessert i ett forhold, men han er for feig til å gjøre det slutt. Tror egentlig han bare venter på at du skal ta det steget.

Ønsker deg lykke til uansett hva du velger.

Klem:)

Anonymous poster hash: 2b132...e40

Skrevet

Mannen din må vokse opp. Hva med å la han lese disse trådene?

Om du er redd for brudd og det faktisk BLIR realiteten så vil jeg si det noen ting du kan tenke på når du har det vondt: Det du føler NÅ, føler du IKKE om noen år. Vonde følelser du har NÅ føler du ikke om noen år. Med tiden forandrer alt seg og sår vil leges. Tror du virkelig du sitter med kjærlighetssorg om 10 år? Still deg selv det spørsmålet, så vet du at du klarer å komme deg igjennom dette.

Det andre jeg vil si er at du må få med mannen på FVK med en gang! Han trenger en oppvekker og dere tenger en tredjepart inne i bildet. Gode og dårlige dager har alle forhold. Dette er de dårlige - og da gjelder det å akseptere og forstå at det er NÅ de dårlige dagene er og det er da man må jobbe! Lykke til. Skjønner du har det vanskelig. Står i en lignende situasjon.

Klem <3

Anonymous poster hash: e1aa3...41c
Skrevet

"du kommer til å få mer penger du nå da" og "syns synd på xxx nå jeg"

Tror han har bestemt seg.

HI

Skrevet

Xxx=barnet

Skrevet

Tror nok at dere absolutt vil ha god nytte av familievernkontoret, at han kommer med slike uttalelser er ikke noe som vil gange forholdet deres i det hele tatt.

Har selv en mann som ikke ville snakke om følelser eller ting som plaget ham før, helt til vi var i parterapi. Utrolig godt å få perspektiv fra en nøytral tredjepart som kan nøste opp i veldig mye om man er villig til å prøve. Her for oss ble det en verden av forskjell for vårt forhold, vi var på randen av samlivsbrudd, men etter flere timer med parterapi har vi det nå bedre enn noen gang, kommuniserer på en skikkelig måte og krangler nesten aldri. (Dette er nå en god stund siden).

Det er selvfølgelig vanskelig å tvinge noen til å være med på parterapi og det krever at dere begge er villige til å gi det en sjanse, men i verste fall så går dere fra hverandre og da har du i alle fall prøvd..

Skrevet

Han skal ringe FVK idag. Jeg har en travel dag på jobb idag, derfor han skal ringe. Så får se hva det blir til der; parterapi eller.mekling...

HI

Skrevet

Han skal ringe FVK idag. Jeg har en travel dag på jobb idag, derfor han skal ringe. Så får se hva det blir til der; parterapi eller.mekling...

HIAnonymous poster hash: 3224c...848

Hvis han har bestemt seg er det ikke så mye du kan gjøre. En må være to for å dra et forhold, jaffal for å reparere et og han virker ikke mye villig. Vil bare ønske deg masse masse lykke til, du og barnet fortjener det beste!!!

Anonymous poster hash: 0d090...f84

Skrevet

Fantastisk. Pause på jobben, og jeg fikk sms: "dette er over, bare så du veit det"

Har jo skjønt det egentlig da! Men har prøvd å få han til å snakke med meg, at han skulle si rett ut hva han ville HJEMME. Istedet fikk jeg sms når jeg satt sammen med flere kollegaer. Dagen min er så flott.

Føler meg så lite verdt når han ikke vil prøve å kjempe i det hele tatt.

HI

Skrevet

Uansett hvor flat pannekaker er så har den alltid to sider.. Jeg liker normalt sett ikke å komme med råd på noe jeg ikke vet helheten av, men gjør et unntak. Tror du bør starte for deg selv. Det er best for deg og barnet, men skjønner at d er vanskelig! Ser ikke vekk fra at samboeren din kan bli den som angrer som en hund, men noen ganger må du være kynisk. Tenk på deg, på barnet ditt. Føk kan du delta på uansett, men få deg litt pusterom nå. Trordu klarer å få det veldig fint som alenemor også. Lykke til og sender en litenoppmuntringsklem

Skrevet

Fantastisk. Pause på jobben, og jeg fikk sms: "dette er over, bare så du veit det"

Har jo skjønt det egentlig da! Men har prøvd å få han til å snakke med meg, at han skulle si rett ut hva han ville HJEMME. Istedet fikk jeg sms når jeg satt sammen med flere kollegaer. Dagen min er så flott.

Off, det må kjennes som et slag i magen! Du hadde i det minste fortjent at han fortalte det til deg ansikt til ansikt! Dette viser bare hvor lite voksen han egentlig er. Uansett, dette klarer du!!! Du og barnet fortjener det beste her i verden, tenk det :) sender deg en god klem <3

Skrevet

Off, det må kjennes som et slag i magen! Du hadde i det minste fortjent at han fortalte det til deg ansikt til ansikt! Dette viser bare hvor lite voksen han egentlig er. Uansett, dette klarer du!!! Du og barnet fortjener det beste her i verden, tenk det :) sender deg en god klem <3

Han "trodde" at han hadde sagt det tydelig nok....Pga han hadde sagt det med mekling......

Skrevet

Huff. Ikke så lett å være meg nå om dagene... Tror ikke det er så lenge før det blir slutt mellom meg og samboeren...

Vært kjærester i litt over to år, og har en sønn på rett over året. Starten av forholdet var stormende! Vi hadde mye sex, som nyforelskede ofte har, og vi kunne knapt holde hendene fra hverandre! Så ble jeg gravid, og var ikke mer enn 4 måneder på vei før han ikke ville ligge med meg mer. Ikke fordi han mista følelsene, men fordi det var ubehagelig når det var en liten inne i magen, han følte at vi ikke var alene. 

Nå er det en god stund siden fødsel, og det har fortsatt ikke blitt noe. Jeg klarte meg fint en god stund, men de siste månedene har jeg begynt å få behov. Vi har riktignok en liten ramp som fortsatt trenger meg mye, men jeg har tilogmed ordnet barnevakt flere ganger, så vi kunne kose oss. Allikevel: 0 kos på meg. Han bruker all den tida foran pc'n sin, og jeg gir opp til slutt og drar på meg klær og setter meg foran tv'n. 

For et par dager siden snakket vi om at vi faktisk ikke hadde så mye til felles, og egentlig aldri hadde hatt det. Han syns jeg hadde vært perfekt som bestevennen hans! Men han kunne ikke både være bestevenn og kjæreste med meg... Mer ble ikke sagt da(det var midt på natta midt i uka...)

I går og i dag har jeg spurt om han ikke kan holde rundt meg, sitte sammen med meg, eller i det minste stryke litt på meg. Jeg trenger det av og til. Men det vil han ikke. Spurte i dag hvorfor. Han så på meg i kanskje to sekunder før han flytta blikket og var taus. Han svarer gjerne på alt annet, men spør jeg om det omtrent samtidig, sier han ingenting. 

Jeg tror vi nærmer oss slutten.... 

(Kan godt innrømme det at forholdet ikke har vært en dans på roser, og vi har mange uenigheter. Han var vant til å være alene, og bare bry seg om seg sjøl. Jeg var vant til å være en del av stor familie, hvor alle deltar og hjelper til med alt som trengs. Det kræsjer. Han tåler ikke at jeg ber han om "hjelp" eller er uenig med han.)

Det høres ikke så bra ut...men si ifra om når du blir det så får du hjelp av meg. Du virker som en snill og koselig dame.  :huh:  Han må tenke på om hvordan han kan gjøre deg glad men ikke som slik...

Anonymous poster hash: 2850c...ff7

Skrevet

Han "trodde" at han hadde sagt det tydelig nok....Pga han hadde sagt det med mekling......

Huff. Lest hele tråden her nå. Føler virkelig med deg og for hva det er verdt virker det som om DU har gjort alt for at dette skal fungere. Du virker som en snill og god person og du fortjener noe bedre.

Det som skjer, det skjer men du kan virkelig tre ut av dette forholdet med hodet høyt hevet.

Det er fryktelig vondt og sårt en tid og ingen gode ord her inne kan ta bort det.

Uansett virker du som en stødig og fattet person og det vil garantert ordne seg for det beste til deg.

Angående din håpløse samboer vil det ikke forundre meg om han om et halvt års tid uten dere vil våkne og lure på hvorfor han gjorde dette.

Hold motet oppe for en dag vil denne vonde tiden være et ubehagelig minne.

Fine jenter fortjener fine menn og det er mange av dem der ute.

God klem til deg.

Anonymous poster hash: 48a51...3e9

Skrevet

Jeg var sammen med en lignende "mann", som egentlig bare var en forvokst guttunge som aldri hadde blitt voksen. Du får det bedre uten en tulling som plager deg med denslags sms'er på jobb.

Huff!

Anonymous poster hash: 64da9...586
Skrevet

Takk for råd og fine svar.

Nå har jeg fått roet meg, og tilogmed fortalt det til mamma. Nå sitter jeg hjemme med x'n og barnet, spist en god middag og har det hyggelig. Godt vi fortsatt kan det, men helt fjernt for meg at han ikke har lyst til å prøve å få det til å funke. Men jeg har "godtatt" det, og minner meg sjøl på sannheten hele tiden.

Har fått lov til å bo på pikerommet igjen, til ting ordner seg...

Skrevet

HI

Du kan hvertfall se barnet ditt inn i øynene og si at "mamma prøvde å holde sammen med pappa. Mamma prøvde alt!" Det er mer enn hva han kan si... For en latsabb, du er så utrolig mye bedre uten ham! Han er 10-15 år eldre enn deg, han gidder ikke å ha en skikkelig jobb, han prioriterer pc-spill framfor sin egen kjæreste og barn! At du ikke har gått fra ham for lenge, lenge siden...

Anonymous poster hash: be104...29a

Skrevet

HI

Du kan hvertfall se barnet ditt inn i øynene og si at "mamma prøvde å holde sammen med pappa. Mamma prøvde alt!" Det er mer enn hva han kan si... For en latsabb, du er så utrolig mye bedre uten ham! Han er 10-15 år eldre enn deg, han gidder ikke å ha en skikkelig jobb, han prioriterer pc-spill framfor sin egen kjæreste og barn! At du ikke har gått fra ham for lenge, lenge siden...

det er sant..

Vel, det er lov å håpe, men man kan ikke tvinge noen til å endre seg...

Skrevet

Dette er ikke noe jeg bare sier, men også mener: Du kommer til å få det MYE bedre uten ham!!

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du fremdeles vil være i et forhold med denne gutten, men du har nok dine grunner. Uansett, det er ikke vanlig å oppføre seg som han gjør, hverken som samboer eller pappa!

Lykke til på familievernkontoret, jeg ønsker deg det beste  :)

Skrevet

Dette er ikke noe jeg bare sier, men også mener: Du kommer til å få det MYE bedre uten ham!!

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du fremdeles vil være i et forhold med denne gutten, men du har nok dine grunner. Uansett, det er ikke vanlig å oppføre seg som han gjør, hverken som samboer eller pappa!

Lykke til på familievernkontoret, jeg ønsker deg det beste :)

du, det er jeg faktisk ikke sikker på selv engang.. Ønsket å gi barnet en trygg og kjærlig familie, ikke foreldre som bør hver for seg... Og av en eller annen grunn så elsker jeg fyren...

Takk for oppmuntrende ord!:-)

HI

Skrevet

Det er vanskelig å se klart når du står midt oppi det, men jeg er overbevist om at du kommer til å få det bedre når du har fått det litt på avstand. Nå er det viktig at du begynner å se fremover, planlegge litt. Du klarer det her, det kommer til å gå fint! :)

Anonymous poster hash: 25aff...9cb

Skrevet

Lykke til på familievernkontoret, jeg ønsker deg det beste :)

du, det er jeg faktisk ikke sikker på selv engang.. Ønsket å gi barnet en trygg og kjærlig familie, ikke foreldre som bør hver for seg... Og av en eller annen grunn så elsker jeg fyren...

Takk for oppmuntrende ord!:-)

HI

Ingen mennesker er bare slemme og håpløse. Selvfølgelig så har han sine gode sider. Men når en mann heller vil spille pc-spill enn å bli kjent med barnet sitt, der går grensen for meg...

Skrevet

Liten oppdatering igjen:

I går var jeg knust. Virkelig knust. Mest pga sms'n han sendte. Jeg hadde som sagt et håp om at han ville snakke rett ut sammen med meg face to face. Så var kanskje det jeg reagerte mest på.

I dag har jeg "godtatt" situasjonen. Begynt å se framover. Som en kollega sa: Nå får du jo bestemme mer selv, og slippe å diskutere med han, og irritere deg over at han sitter ved pcen. Ja, så sant. Jeg kan bestemme det aller meste helt alene. (når jeg og gutten flytter for oss selv)

Nå er det praktiske slik: vi bor fortsatt sammen. Men jeg og lilletass "flytter" inn på pikerommet mitt hos mamma og pappa etterhvert. Fram til vi får noe eget. Samboeren blir boende her(hvertfall litt) og skal søke til nav og husbanken om økonomisk hjelp til det. Vi har fått time til mekling, og skal dit snart.

Når det gjelder meklingen, så er det mest for at jeg skal få det økonomiske på stell(slik at jeg kan lete etter leilighet), for vi er(akkurat nå) enige om samvær. Barnet skal bo hos meg. Jeg ammer fortsatt på natt, og han er 15 måneder. Men for at hverdagen skal kunne gå opp, kommer han til å hente oftest etter barnehagen og være med han litt før jeg tar han med hjem til meg(eller til besteforeldrene i første omgang) Han har og en fridag i uken, og da kan han hente tidlig og ha kosedag sammen med gutten, om han vil det. Og ellers skal vi treffes som gode venner og familie.

Jeg gleder meg til å starte et liv "alene", og håper pappaen vil være mest mulig med skatten vår...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...