Flutterby Skrevet 1. desember 2013 #1 Skrevet 1. desember 2013 Har fått beskjed av helsesøster at jeg må venne vesla på snart 4 måneder med grøt. Hun får ikke nok jern og B12 gjennom meg og da var visst grøt bedre en MME. Frem til nå har jeg ammet og vært lykkelig med det, så litt trist å måtte avslutte så tidlig, men men... MEN nå vet jeg ikke helt hvordan jeg går frem. Har hatt lite rutiner på amming, hun har spist når hun var sulten og vet ikke hvor ofte eller hvor mye mat hun skal ha nå som jeg skal "bestemme" når og hvor mye hun skal spise. Skal kombinere grøten med amming og bruker desember til å la henne venne seg til grøt, en teskje om gangen.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #2 Skrevet 1. desember 2013 Du skal ikke slutte med ammingen. Du skal bare tilby små mengder grøt i mellom ammemåltidene. Så, sakte men sikkert bytter du ut feks formiddagsammingen med en full porsjon grøt. Du skal amme først og tilby grøt etterpå. Helt frem til seks måneder. Anonymous poster hash: 9745c...de7
Flutterby Skrevet 1. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2013 Men hele poenget med at jeg må gi grøt istedenfor bryst er jo at hun ikke får de vitaminene hun skal ha, noe som igjen påvirker utviklingen. Om jeg tilbyr bryst først så spiser hun seg mett på det og vil vel ikke ha grøt?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #4 Skrevet 1. desember 2013 Men hele poenget med at jeg må gi grøt istedenfor bryst er jo at hun ikke får de vitaminene hun skal ha, noe som igjen påvirker utviklingen. Om jeg tilbyr bryst først så spiser hun seg mett på det og vil vel ikke ha grøt? Hun får det hun trenger, men det er mulig hun trenger litt ekstra. Du skal alltid tilby bryst først og mat etterpå. Les kostråd på helsedirektoratet og ammehjelpen. Anonymous poster hash: 9745c...de7
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #5 Skrevet 1. desember 2013 Det er helt vanlig at det er lite jern, b- og d-vitamin i morsmelk. Allikevel skal du ikke slutte å amme, du skal bare supplere med grøt. Begynn med en teskje, la henne venne seg til smaken, øk mengden, så kan du til slutt gi et helt måltid. Og jo, du skal alltid amme først, helt til hun blir 6 mnd og trenger mer fast føde. Lykke til. Anonymous poster hash: f0751...d20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå