Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #51 Skrevet 1. desember 2013 Jeg trodde at hun var blogger, jeg, og Ikke gynekolog/fødselshjelper som kan dette med fødsler? Når ble fotballfrue fasiten på alt? Anonymous poster hash: 28b84...418
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #52 Skrevet 1. desember 2013 Skjønner ikke at noen gidder å analysere alt som kommer fra den kanten. Folk er forskjellige, og har forskjellige meninger! Har født 5 stykker uten epidural. Er ikke noe jeg går og tenker på, men selvsagt er jeg stolt av det. At je faktisk holdt ut, og det var pokkers så vondt. La nå den dama få være i fred. Anonymous poster hash: 607e2...50f
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #53 Skrevet 1. desember 2013 Visste ikke at det var en konkurranse? Jeg aldri lest bloggen til fotballfruen før men ble nysjerrig nå og gikk inn og leste fødselshistorien. Synes det var flott skrevet jeg! Jeg har født to barn med epidural og ingenting av det hun skrev fikk meg til å føle meg mindreverdig av den grunn. Anonymous poster hash: c5fa4...c4a
Mamma og lillebror Skrevet 1. desember 2013 #54 Skrevet 1. desember 2013 Jeg fikk nesten lyst å føde nå pga lystgassen. Det var jo reine festen etter ni mnd avholdenhet
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #55 Skrevet 1. desember 2013 Skjønner ikke at noen gidder å analysere alt som kommer fra den kanten. Folk er forskjellige, og har forskjellige meninger! Har født 5 stykker uten epidural. Er ikke noe jeg går og tenker på, men selvsagt er jeg stolt av det. At je faktisk holdt ut, og det var pokkers så vondt. La nå den dama få være i fred. Anonymous poster hash: 607e2...50f La damen få fred? Det er dette hun lever av. Hun elsker nok oppmerksomheten og føler seg nok perfekt. Hvis damen vil ha fred må hun nesten gjøre noe for det Anonymous poster hash: 02406...77c
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #56 Skrevet 1. desember 2013 Bryr meg midt i ræva hva hu mener Når det er sagt tok min fødsel 4 timer fra riene starta til ungen var ute. Satt i badekar og fikk litt lystgass som ikke hjalp. Men har aldri sagt til noen at jeg fødte uten smertestillende, for det er ikke sannheten.. Og epidural hadde jeg antagelig tatt om fødselen hadde drøyd ut i det lange løp, men jeg rakk ikke rett og slett. Anonymous poster hash: 8fea8...0df
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #57 Skrevet 1. desember 2013 Så jeg som hadde både igangsettelse, drypp,epidural og tang tilslutt ikke har "født selv"? siden jeg hadde så mange hjelpmidler? Det er ikke nødvendigvis smertefritt. Anonymous poster hash: 7c8d6...41a
Tired mama Skrevet 1. desember 2013 #58 Skrevet 1. desember 2013 Faktisk er jeg enig med fotballfrue. Jeg er stolt over å ha født uten epidural. Anonymous poster hash: 04acc...259 Har født med både epidural og lystgass tre ganger. Veldig stolt jeg også. :-)
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #59 Skrevet 1. desember 2013 Hun er jo bare uvitende. Jeg fikk epidural fordi fødselen gikk istå og hadde vært igang i tre dager. Måtte få maks drypp og likevel skjedde det ingenting. Jordmor anbefalte epidural for å få ting igang og gi meg en liten pause. Glad for det ikke endte i keisersnitt og at sugekoppen gjorde jobben til slutt. Fotballfrue burde rett og slett holde kjeft om ting hun ikke har peiling på. Hun kanskje kom til mount everest, kanskje jeg kan påstå at jeg kom til månen i sammenligning? Skulle mye hellere hatt en enkel fødsel uten komplikasjoner på 7 timer jeg, med uthvilt kropp, badekar og litt lystgass. Ingen sting og ingen sugekopp hadde også vært greit. Anonymous poster hash: 25fbe...340
Rivjernet Skrevet 1. desember 2013 #60 Skrevet 1. desember 2013 Alle fødsler er ulike, og det faktum at hun er så kjepphøy og arrogant forteller meg at hun har hatt en relativt lett fødsel. Jeg har født ett barn med epidural og to barn uten noen form for smertestillende , den med epidural var definitivt den hardeste fødselen. Jeg lurer kanskje litt på motivet hennes for å lage så mye rabalder?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #61 Skrevet 1. desember 2013 Skjønner ikke at noen gidder å analysere alt som kommer fra den kanten. Folk er forskjellige, og har forskjellige meninger! Har født 5 stykker uten epidural. Er ikke noe jeg går og tenker på, men selvsagt er jeg stolt av det. At je faktisk holdt ut, og det var pokkers så vondt. La nå den dama få være i fred. Anonymous poster hash: 607e2...50f Den dagen damen enten slutter å fornærme andre med sine usannsynlig dumme kommentarer, eller alternativt slutter å spy de ut i offentligheten som om hun er guds perfekte bilde, DA skal jeg la være å svare. Hun er en offentlig person som vet hvilke konsekvenser det har å uttale seg som dette. Hun lever av debatten rundt hende og klikk på bloggen. Hva hun mener som privatperson driter jeg i, men er man seriøs blogger bør man holde seg for god til den typen provokasjoner hun kommer med om dagen. Enten er hun vanvittig arrogant og selvopptatt, alternativt er hun kanskje bare mindre smart? Anonymous poster hash: 25fbe...340
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #62 Skrevet 1. desember 2013 Faktisk er jeg enig med fotballfrue. Jeg er stolt over å ha født uten epidural. Anonymous poster hash: 04acc...259 Joa, jeg har født to barn uten epidural, lystgass eller noe og er stolt nok av det. Men, første fødsel varte i 48 timer og da var jeg glad jeg fikk epidural gir uten hadde jeg nok ikke overlevd. Minst like stolt av det! Anonymous poster hash: aeb20...0a9
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #63 Skrevet 1. desember 2013 Holdningen hennes er hun ikke alene om. Har selv snakket med damer som har hatt mål om å føde uten NOE! Bare fordi det var viktig for dem å være "best". En jeg kjenner ble skuffet over seg selv fordi det i ettertid gikk opp for henne at hun hadde jo fått smertelindring i form av lystgass, så da hadde hun ikke hatt en naturlig fødsel... Neste fødsel var da målet å føde uten noe! Hvorfor? For å skryte til andre!? Eller vent litt! Nå er jeg vel bare sjalu? For sånn er det jo med oss damer! Jeg reagerte på fotballfrues fire-dager-etter-fødselbilde (mest fordi: hvor i helvete er bleietrusa?) og da var jeg sjalu! Nå er jeg vel sjalu pga fødselen også? Hmmm Anonymous poster hash: 6f50f...007
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #64 Skrevet 1. desember 2013 For henne er det prestisje. Trenger ikke være det for andre. Det er en personlig prestisje. Og hva gjør egentlig det?? Jeg skulle ha alt av bedøvelse jeg. Hadde ikke behov for å være så sterk og tøff. Det endte opp med null smertestillende og ingen lystgass. Ikke noe som helst. Jeg var veldig stolt av det etterpå, men det var fordi min fødsel ble som den ble. Jeg ser ikke ned på noen som velger å ta epidural. Overhode ikke!! Men for min egen del, så er jeg superfornøyd med å ha født to barn helt uten smertestillende. På nr. 2 følte jeg ikke at jeg trengte smertestillende da jeg ikke hadde det på første. men det var fordi fødslene gikk relativt raskt og jeg ikke syns at riene var så vonde som jeg hadde forestilt meg på forhånd. Det var bare når hode kom at det var helt forjævlig. Men det akkurat den fasen varer ikke sålenge uansett... Anonymous poster hash: 89096...6a5
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #65 Skrevet 1. desember 2013 For henne er det prestisje. Trenger ikke være det for andre. Det er en personlig prestisje. Og hva gjør egentlig det?? Jeg skulle ha alt av bedøvelse jeg. Hadde ikke behov for å være så sterk og tøff. Det endte opp med null smertestillende og ingen lystgass. Ikke noe som helst. Jeg var veldig stolt av det etterpå, men det var fordi min fødsel ble som den ble. Jeg ser ikke ned på noen som velger å ta epidural. Overhode ikke!! Men for min egen del, så er jeg superfornøyd med å ha født to barn helt uten smertestillende. På nr. 2 følte jeg ikke at jeg trengte smertestillende da jeg ikke hadde det på første. men det var fordi fødslene gikk relativt raskt og jeg ikke syns at riene var så vonde som jeg hadde forestilt meg på forhånd. Det var bare når hode kom at det var helt forjævlig. Men det akkurat den fasen varer ikke sålenge uansett... Anonymous poster hash: 89096...6a5 Den fasen der hodet kommer ut tar ikke epiduralen vettu. Nå er det heller ikke alle som har noe VALG når det gjelder epidural, eller, jo, valget mellom akutt keisersnitt og epidural for å få ting på gang, kanskje? Og fysj så flaut å velge epiduralen da, for et nederlag! Hva fotballfrue måtte legge av personlig prestige i det ene eller det andre kan hun holde for seg selv. Greit å være stolt, men betyr det at jeg liksom skal være flau over mitt 3-døgns-helvete som endte med sugekopp, klipp og en halvt virkende epidural? Ville til enhver tid byttet dette mot et normalt og problemfritt fødselsforløp, jeg. Akkurat dette er det jeg reagerer på, på samme måte som oppmerksomhetshungeren i forbindelse med halvnakenbildet hennes. Ja, man kan være stolt, men er det dét signalet hun ønsker å sende ut? Kanskje fokus på barnet hadde vært mer på plass? Du får lese mellom linjene det som hun ikke gjør, eller motsatsen av det hun gjør. Da ser du kanskje hva hun egentlig tenker - forskrudd, arrogant og nedlatende. Greit nok det om hun kunne holdt det for seg selv, men ta i betraktning at hun har 200000 lesere hver dag og er forbilde for mange av disse. Anonymous poster hash: 25fbe...340
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #66 Skrevet 1. desember 2013 Alle fødsler er ulike, og det faktum at hun er så kjepphøy og arrogant forteller meg at hun har hatt en relativt lett fødsel. Jeg har født ett barn med epidural og to barn uten noen form for smertestillende , den med epidural var definitivt den hardeste fødselen. Jeg lurer kanskje litt på motivet hennes for å lage så mye rabalder? Alle fødsler er ulike, og det faktum at hun er så kjepphøy og arrogant forteller meg at hun har hatt en relativt lett fødsel. Jeg har født ett barn med epidural og to barn uten noen form for smertestillende , den med epidural var definitivt den hardeste fødselen. Jeg lurer kanskje litt på motivet hennes for å lage så mye rabalder? Tenker det samme som deg. Min ene fødsel - med epidural - var et langvarig, bedritent helvete som jeg ikke trodde jeg skulle overleve. Det var liksom ikke sånn at jeg fikk epidural i det jeg kom inn døra på sykehuset og at den varte til ungen var ute. I løpet av det døgnet fødselen tok hadde jeg kanskje epidural i en time, hvor jeg fikk sove. Fikk vite i etterkant at de gjorde dette i håp om å unngå keisernsitt, noe de gjorde (jeg var helt, totalt utslitt og fødselen gikk ikke fremover). Neste fødsel var en helt grei fødsel som varte i fire timer. Vond, men helt gjennomførbar uten å ønske døden velkommen Hvis de som slår seg på brystet for å ha født uten epidural har hatt en lignende fødsel så har de egentlig ikke så mye å skryte av Anonymous poster hash: 98d3a...cb0
Fertila Skrevet 1. desember 2013 #67 Skrevet 1. desember 2013 Jeg hadde aldri trodd det, men nå føler jeg at dette med fruen går over styr, og at jeg faktisk bør ta henne i forsvar. For det første: Jeg kan ikke forstå at dere leser sitatet som `at det ligger mer prestisje i å føde uten epidural?` Hun presiserer jo at det gjelder for den enkelte,( altså ikke alle(dere)). Det er iallefall slik jeg leser sitatet hennes. Hun snakker dermed om seg selv, ikke alle andre. Ingenting å ta på vei for eller?? For det andre; uansett hvordan denne fruen hadde født barnet sitt, hadde hun fått kritikk for det. Om hun hadde fått full pakke med epidural osv, hadde folk skreket opp, `pingle!` og ` Ha, ha, jeg visste at den damen ikke ville tåle smertene` , `hun har sikkert betalt for det`. Hadde hun fått keisersnitt, hadde folk skreket opp at hun sikkert fikk det bare fordi hun er kjent, eller at de visste at hun var for fin til å føde på ordentlig. Nå har altså fruen født en velskapt datter uten annen smertelindring enn lystgass og badekar, og dere skal kritisere henne for det også. Nei, nå må dere la en nybakt mor få nyte barseltiden, uten alt dette våset. Skjerp dere.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #68 Skrevet 1. desember 2013 Jeg er helt enig med deg Fertila! Når har fotballefrue ment at andre sine fødsler ikke var prestisje fordi de tok epidural. Herregud så mange nærtakende folk det er her inne. Jeg er egentlig ganske kritisk til fotballfrue til vanlig, men dette var da vel ingenting å ta seg nær av. Fokuser heller på dere selv og deres dårlig selvtillit At noen tar epidural etter et fødehelvete i 3 døgn skulle bare mangle. Hadde jeg også gjort. Som jeg skrev, så skulle jeg ha all form for smertesstillende, forde det for meg ikke hadde vært noe nederlag. Men det ble ikke sånn fordi jeg hadde to enkle fødsler. Men jeg har var likevel stolt. Og de som tar bedøvelse skal også være stolt. Alle har forskjellige fødsler og det er uansett på sin plass å være stolt over at man har brakt fram og født et barn, med eller uten smertestillende. Men den fornærmede tonen enkelte har her inne fordi EN blond dame som har en populær blogg sier hun er stolt over å ha født uten smertestillende er latterlig barnslig. Det er ingen som har rakket ned på eller sett ned på de som ikke har klart det. Det var en personlig greie for henne. For noen er det en personlig bragd å stå opp av senga hver dag... vi er alle forskjellige! Grow up! Anonymous poster hash: 89096...6a5
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 1. desember 2013 #69 Skrevet 1. desember 2013 (endret) Av og til får jeg en følelse av at mange tror man bare hopper inn på føden, smetter inn en epidural og føder på et par trykk uten smerter. Virker som man glemmer at mange som får epidural allerede har ligget et døgn med sterke rier uten fremgang.. Men det tells kanskje ikke. Men forstår mange føler seg stolt fordi de greide det på den "naturlige" måten. Jeg driter forøvrig en lang marsj i om noen synes jeg er feig pga at jeg fikk epidural. Ingen som ikke var til stede vet noe om min fødsel, mine smerter eller grunner til det ene eller det andre. Synes det er litt vittig at folk uttaler seg så bastant om noe de vet så lite om. Jeg er stolt av begge mine fødsler. Både min første som jeg har traumer fra den dag i dag og den andre som gikk som en drøm. Begge med epidural. Og det jeg er aller mest stolt av, er resultatet.. Mine to flotte barn det i bunn og grunn er alt som betyr noe for meg.. Så får resten av verden bare krangle om hvem som er tynnest, sprekest, modigst, den største fødedronninga, den feigeste, feiteste.. Ja, whatever.. Tråkk hverandre ned i søla, det er jo så utrolig gøy! Keep up the good work Endret 1. desember 2013 av HeltLykkelig ♥♥
Tante Gustava Skrevet 1. desember 2013 #70 Skrevet 1. desember 2013 Har selv hatt en fødsel med og en uten epidural. Om jeg skulle født igjen, ville jeg uten tvil håpet fødselen ble som den uten. Ikke pga epiduralen, men fordi den første fødselen var av en slik karakter at jordmor og lege ville jeg skulle ha epidural. Andre var kjapt over, uten at jeg rakk epidural. Så å føde uten eller med epidural er ofte et spørsmål om mye mer enn både prestisje og smerteterskel. Forøvrig så mener jeg at å føde er en bragd i seg selv, uavhengig av epidural, lystgass, badekar, akupunktur og andre hjelpemidler. Hvorfor er det ene "bedre" enn det andre?
Rivjernet Skrevet 2. desember 2013 #71 Skrevet 2. desember 2013 Alle fødsler er ulike, og det faktum at hun er så kjepphøy og arrogant forteller meg at hun har hatt en relativt lett fødsel. Jeg har født ett barn med epidural og to barn uten noen form for smertestillende , den med epidural var definitivt den hardeste fødselen. Jeg lurer kanskje litt på motivet hennes for å lage så mye rabalder? Alle fødsler er ulike, og det faktum at hun er så kjepphøy og arrogant forteller meg at hun har hatt en relativt lett fødsel. Jeg har født ett barn med epidural og to barn uten noen form for smertestillende , den med epidural var definitivt den hardeste fødselen. Jeg lurer kanskje litt på motivet hennes for å lage så mye rabalder? Tenker det samme som deg.Min ene fødsel - med epidural - var et langvarig, bedritent helvete som jeg ikke trodde jeg skulle overleve. Det var liksom ikke sånn at jeg fikk epidural i det jeg kom inn døra på sykehuset og at den varte til ungen var ute. I løpet av det døgnet fødselen tok hadde jeg kanskje epidural i en time, hvor jeg fikk sove. Fikk vite i etterkant at de gjorde dette i håp om å unngå keisernsitt, noe de gjorde (jeg var helt, totalt utslitt og fødselen gikk ikke fremover). Neste fødsel var en helt grei fødsel som varte i fire timer. Vond, men helt gjennomførbar uten å ønske døden velkommen Hvis de som slår seg på brystet for å ha født uten epidural har hatt en lignende fødsel så har de egentlig ikke så mye å skryte av Anonymous poster hash: 98d3a...cb0 Mange tenker nok på den serien på tv, fødeavdelingen ?, fra England . Der går de jo epidural fra første stund og ligger bare å vifter med tærne hele fødselen. Sånn er det ikke her i Norge ! Jeg hadde også epidural en liten time, bare slik at de fikk overtalt meg til å ikke begå selvmord!!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #72 Skrevet 2. desember 2013 hatt fødsel med og uten epidural og et keisersnitt og jeg må jo si at den med epidural var den tøffeste. Så etter 40 timer med rier som ikke virket og dryppet på maks var det nødvendig med epidural ja. Alle fødsler er forskjellige, og det var jo ikke sånn at smertene ble borte med epiduralen. de ble bare litt mer som i den første fødselen, som var helt naturlig. Syns alle som føder er tøffe. Og ikke minst alle som klarer å opdra barn. For det er vel egentlig den siste biten som er den tøffeste. Anonymous poster hash: 3f1e7...ac2
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #73 Skrevet 2. desember 2013 Hvordan SKULLE hun ha skrevet ned fødselshistorien sin for å unngå hets da...? Om hun ikke hadde nevnt smertestillende/ikke smertestillende så hadde folk spekulert i at hun hadde alle mulige slags smertestillende som er mulig å oppdrive og godtet seg over det... Det blir jo feil for enkelte uansett hva hun skriver eller ikke skriver! Hva svarer DERE når dere blir spurt om fødselen deres? Alle har hver sin historie, og alle er like bra! Tenk om vi kvinner ikke hadde vært så harde mot hverandre og mot oss selv, hva hadde vi ikke da fått til!! Ps! Jeg er 15 kg overvektig, usunn og utrent, så jeg forsvarer henne ikke på bakgrunn av lik livsstil eller kroppsfasong.. Anonymous poster hash: f9d1e...628
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #74 Skrevet 2. desember 2013 Kan jeg være ekstra superduper stolt jeg da? Siden jeg har født uten bedøvelse selv om jeg tok keisersnitt? (I all hasten så glemte de bedøvelse). Anonymous poster hash: 87916...a1f
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #75 Skrevet 2. desember 2013 Har født 5 barn uten noen bedøvelse. Anonymous poster hash: 0cd1a...f5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå