Gå til innhold

5mnd. Hvor mye spiser de?!

**My little Miss drama and I**

Anbefalte innlegg

Vi har liksom ikke kommer inn i noen rutiner med maten:/ får grøt på kvelden. Men plutselig er han begynt å våkne så sinnsykt mye på natten, er utslitt. Tips?!;) blander dere mme i grøten? Blander bare med vann. Startet dere med morgengrøt eller middag som måltid 2. Ja han får litt fruktmos i 12-13 tiden å;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

noen barn tåler ikke så godt å få grøt rett før de legger seg fordi de ligger og fordøyer maten og dette kan gjøre de urolig.

Så prøv å gi han dette måltidet tidligere på dagen,til han er vant til å få grøt.

Jeg ammer,men blandet ikke noe melk i grøten,den ble bare så rennende samt at hun drakk nok melk i løpet av dagen.

Vi begynte med bittelitt grøt og etter et par uker fikk hun det fast til rundt 17 tida.andremåltidet fikk hun i 11- tida(lunsj) så ble tredjemåltidet middag med grønnsaker(som hun hater..!) og grøtmåltidet ble flytta til kveldsmaten.

Frokostmåltidet ble nettopp introdusert og nå er hun 6,5 mnd og jeg ser at rutinene er enklere å gjennomføre,for hun sover sånn omtrendtlig samme tid hver dag og står opp i samme tid,så da blir matrutinene enklere å gjennomføre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi startet med grøt tilvenning på formiddagen:) nå er det flyttet til kl 18 legger seg 19 ca. Reagerte ikke i begynnelsen, men kan se ut som han gjør det nå :/ skal jeg flytte det til 17 kanskje?! Så det ikke blir så nært leggetid ?! Vil jo at han skal sove godt på natten og ikke plages :/ hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...