Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser så mange på Facebook og disse mamma gruppene at det er så mange som har SA!!

Er så redd det kan skje her, selvom jeg har en god følelse!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg også synes det virker som det er mange som mister. For min del prøver jeg å forestille meg at det kan skje, samtidig som jeg forsøker å ikke tenke på det og nyte 1.tri..:)

Skrevet

Vel, det ER vanlig å miste. Sånn er det bare; og det må alle som prøver å bli gravide forholde seg til. Jeg har tilsammen hatt 4 SA uten at det er noe galt med noen av oss. Jeg blir alltid gravid på første forsøk, så er meget fruktbar. Har et barn. Hørte en fertilitetslege fra Riksen på P2 for ikke så lenge siden. Han sa at 50% av alle befruktede egg går til grunne. Det inkluderer selvfølgelig de som ikke fester seg og bare kommer ut med menstruasjonen. Altså er det svært vanlig. Jeg har vært uheldig og opplevd tapet mange ganger. Andre har flaks og opplever det aldri. Jeg håper du er en av dem, og ønsker deg lykke til.

Anonymous poster hash: 2a222...6e8

Skrevet

Mener jeg har lest (sist graviditet, så husker ikke hvor) at om man blir veldig lett gravid har man større sjanse for spontanabort. Grunnen er enkel. Man blir lettere gravid fordi man har mindre streng filtrering for implantering, i steget før man kan teste for graviditet. Normalt vil kroppen ikke la et befruktet egg med feil i implantere, og slike feil oppstår ganske ofte. Dersom kroppen likevel lar det implantere, vil man teste positivt, men det vil før eller senere ikke kunne utvikle seg lengre pga feilene, som resulterer i en sa eller ma. Så det blir jo filtrert bort til slutt uansett. Ganske ironisk at det å bli gravid lett kan gjøre det mer tidkrevende å planlegge familie.

Skrevet

Vil bare si at veldig mange som prøver å bli gravide er her inne, og derfor mange som forteller at de mister på slike forum. Det er en plass vi alle deler veldig mye, på godt og vondt!

Ja, det er ikke kjekt å lese om alle som mister men når det skjer en selv er det veldig godt å lese om andre erfaringer og at man ikke er alene! :)

Anonymous poster hash: b9462...b26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...