Gå til innhold

Litt lei meg, halvvoksen sønn som har blitt litt for egoistisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne remset opp eksemplet i fleng, men akkurat nå er det t ting som gjør meg trist.

1. han sier til lillebroren at han skal være med og se han trene. Driver med kampsport og vil gjerne vise storebror hva han kan. Problemet et at storebror alltid har annet å gjøre, som å trene på helsestudio, så han blir aldri med.

2. Han blir aldri med til mine svigerforeldrene. Nå er det bursdag der i dag og jeg ga han beskjed om det for flere uker siden og har minnet han på det flere ganger etter det. Han har igjen andre planer, helsestudio igjen.

Svigerforeldrene mine er veldig opptatt av sønnen min selv om jeg hadde han fra et tidligere forhold. De spør alltid etter han, er veldig opptatt og stolt over han. Han tas alltid med i beregningen og de likestiller han med de andre barnebarna.

Jeg har begynt å si at egoismen hans kom med lønningen, altså etter at han ble lærling og begynte å tjene penger.

I år skal han være sammen med oss på julaften. Jeg tør ikke stole på at han faktisk er her den dagen. Dukker det opp noe annet, så gjør han heller det.

Synes det er så trist at han har blitt sånn.

Anonymous poster hash: 26fd7...fa0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke mye du kan gjøre. Han er voksen.

Bor han hos dere? I så tilfelle kan det følge en del krav med at han fortsatt bor der. Muligheten for at han flytter ut er der.

Slapp litt av, 18 er er hektisk alder. Han vil falle litt mer til ro og garantert vende tilbake til familien. Husker når jeg selv var 18, jeg hadde enormt behov for å være borte fra familien i en periode. Være med likesinnede rett og slett. Følte mamma fortsatt behandlet meg litt som en fjortis. Hun merket det ikke selv tror jeg.

I dag har vi ett fint samspill og er mye sammen. ;-)

Anonymous poster hash: b5956...994

Skrevet

Tipper dette er en periode, før han på nytt "vender hjem". Vær ærlig med svigerfamilien, og si at han er i sin egen boble om dagen og at du strever med å nå frem. De forstår nok.

Skrevet (endret)

Helt naturlig, slik er de i den alderen. Min 15 åring har begynt han også. Ville ikke bli med oss på ferie bla. Vi var nesten sjokkskadd da han ble med på Jul i Flåklypa og ut for å spise middag med familien uten protest. Det går seg til etterhvert regner jeg med.

En fase der venner, eventuelle kjærester og interesser prioriteres forran familien.

Endret av Ugl@ er tilbake...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...