Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #1 Skrevet 1. desember 2013 Det er første gang mini på 1 får feber og jeg vet ikke hva jeg gjør nå. Jeg har gitt en stikkpille og gitt pupp (nekter vann eller annet om natten). Feber på 39. Hva nå? Lest litt på nett, men annet enn febernedsettende og drikke var den andre infoen skremmende. Anonymous poster hash: 04d45...9ab
mamma_til_gutt Skrevet 1. desember 2013 #2 Skrevet 1. desember 2013 Feber er ikke farlig, og 39 er ikke særlig høyt. Barnet er sykt og trenger hvile rett og slett. Pass på at barnet tisser og at det får i seg væske. Ellers er det bare å vente til det går over. Det er ikke nødvendig å gi piller heller, men kan være greit om barnet ser ut til å ha vondt, at allmenntilstanden blir dårlig eller feberen blir høy. Senk skuldrene, dette går nok veldig fint! God bedring.
soleia Skrevet 1. desember 2013 #3 Skrevet 1. desember 2013 Ikkje verst å ha blitt 1 år utan å ha feber. Det er slett ikkje uvanleg at barn får såpass høg temperatur, og som regel er det heilt uskuldige årsaker. Ofte kan dei vere i forbausande god form til tross for feberen. Eg plar sjå meir på allmenntilstanden enn på temperaturen når det gjeld om barna får paracet, men om dei rundar 39,5 pleier eg å gje. Dei har ofte dårleg matlyst, men det er viktig at barnet får i seg drikke, og eg fylgjer med på at dei har våte bleier i løpet av dagen. Saft plar auke væskeinntaket betrakteleg hjå oss, så det får dei ved feber. Pass og på at han ikkje har for mykje klede på seg, og får dampa av seg temperaturen. Så får barnet få ein roleg dag der han held seg heime og bestemmer aktivitetsnivået sjølv. Det trengs som regel meir kos enn til kvardags Om han framleis har høg feber ved leggetid bør de sjå til han i løpet av natta. Eg har av og til lege på madrass på rommet, eller hatt dei på mitt rom. Ein må sjølvsagt fylgje godt med på allmenntilstanden til barnet om det skulle vere alvorlege årsaker til feberen. Du har sikkert lese det allereie, men her er ei oversikt over symptom som gjev grunn til å kontakte lege: http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/feber-hos-barn-11048.html?page=5 Vår lege seier at dersom barnet har feber på 4. dagen utan at ein kjenner årsaka, så skal me komme for å sjekke at det ikkje er noko som treng behandling. God betring til vesleguten, og ha ein fin og roleg Sundag!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #4 Skrevet 1. desember 2013 Takk for svar. Det ble drukket mye fra koppen etterhvert og mini var urolig og fant ikke helt ro etter 7. Veldig varm fra hode til tå, men nå er det bare rygg, nakke og hode som er varmt og tempen har synket til 38,5. Blid og fornøyd og sitter å mumser sine aller første pepperkaker. Vi har vært heldige for mini har ikke vært syk en dag i sitt liv (bank i bordet), men det gjør meg også ekstra redd nå når hun faktisk er det. Anonymous poster hash: 04d45...9ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå