Gå til innhold

Hard i magen. Vondt for å komme meg på do.

Anbefalte innlegg

Ja nå har jeg sliti en stund. Til vanlig er jeg daglig på toalettet,men nå går det både to og tre dager,før det skjer noe som helst. Drikker masse vann hele dagen,og prøver å spise variert. Brød,frukt,middager med grønnsaker og poteter osv.

Idag kom jeg meg på do,men guuuuuuuri så vondt!!! :(

Må nok kjøpe meg lactulose jeg tror jeg,på mandagen!! Auuu :-S

Flere med samme problemet??

Fortsetter under...

Det er veldig normalt! Ting går tregere gjennom tarmene, og kroppen har mye høyere gjennomgang av væske. Sist gang hadde jeg det ikke, men da hadde jeg en overdrevet dilla på frukt. Spiste ca 10 frukt hver dag, mange appelsiner, pærer, epler etc. Denne gangen har jeg hatt det, selv om jeg prøver å drikke masse (men sikkert ikke nok siden jeg blir veldig tørr i munnen på natta, væskebehovet er veldig høyt nå). Siste uken har jeg gått amok på klementiner, og nå begynner det endelig å bli normalt igjen. Så prøv å spise MASSE frukt! Lykke til :)

Her gikk det flere enn 2-3 dager.. Så det er nok veldig normalt. 

som de andre så drikker jeg et glass biola til frokost, melk ellers til brødmåltider. ( på apoteket anbefalte de melkesyretabletter i stedet for laktulose- siden dette var ved helt stans… ), mandariner/klementiner er jo kjempegode i denne tida, så jeg må passe på å alltid ha godt med frukt tilgjengelig - druer, rosiner, klementiner og lignende skal jo være godt for treg mage. Og grovt knekkebrød eller brød. 

I tillegg drikker jeg en god del grønn te og vann - selv om det tyder på at jeg burde drikke enda mer.

Du er absolutt ikke alene om dette gravidproblemet ;)

Lykke til!

Dette er tydelig et problem for flere ja! :-S Men tusen takk for gode råd damer! Sitter nå og spiser klementin,så håper det skal bli bedre etterhvert. Skal begynne å drikke litt melk også,for det drikker jeg ikke lenger. Prøve alt ;) Tar tran og folsyre,ellers ikke noe annet. Ah,håper vi ikke må slite altfor lenge altså!! Er jo såå vondt!! :(

Annonse

Svisker! Ellers kan du kjøpe linfrø, legg dem i bløt over natten og bland med med biola eller yoghurt til frokost. Ser litt ekkelt ut, men funker som bare det;) viktigste er å gjøre det hver dag, ikke bare når du kjenner at du burde vært på toalettet.

linfrø er også veldig effektivt hvis du baker brød med det :)

sliter med det samme. Steinhard avføring som såvidt kommer ut. Høres sikkert dumt ut, men når jeg presser noe jeg virkelig må gjøre til jeg blir blå, er jeg redd jeg skal presse ut babyen. Vet det høres helt på tryne ut, men det er vell fysisk umulig?

Anonymous poster hash: dab0d...0f0

Det er ikke mulig nei. Det værste som kan skje,er at drar på deg et par hemorider,og det er visst ikke noe godt!! :(

Jeg trykker ikke så grådig,for det er så vondt,at jeg rett og slett ikke orker!! :P Uff,for noe drit ;) Men nå skal jeg prøve litt av hvert! Fikk i meg liiiitt melk til frokost,men med kvalme og drikke man egentlig ikke liker,er det ikke bare bare :)

Lykke til videre allesammen,og kommer dere på noe som funker,ja så del gjerne!! :) *hilsendesperat*

kok deg kakao baremeg.. om du liker det da selvfølgelig ;)

Kan jo hende du trenger laktulose denne gangen, men at du bør finne noe mat som forebygger forstoppelse. Evt ta melkesyretabletter daglig dersom du ikke drikker melk!

Håper det blir bedre for deg snart!

Det er ikke mulig nei. Det værste som kan skje,er at drar på deg et par hemorider,og det er visst ikke noe godt!! :(

Jeg trykker ikke så grådig,for det er så vondt,at jeg rett og slett ikke orker!! :P Uff,for noe drit ;) Men nå skal jeg prøve litt av hvert! Fikk i meg liiiitt melk til frokost,men med kvalme og drikke man egentlig ikke liker,er det ikke bare bare :)

Lykke til videre allesammen,og kommer dere på noe som funker,ja så del gjerne!! :) *hilsendesperat*

Biola med blåbær skal visst være bra og smaker veldig godt :)) drakk 1 liter her en morgen :P

Annonse

Jeg og sliter litt med dette. Fra å gå en gang om dagen til at det nå plutselig går to tre dager mellom. 

Ikke nødvendigvis at det er så hardt hver gang, men magen er så treig at det kjennes ut som om jeg er helt forstoppet. Ikke nok med det, men når det først løsner litt så sitter jeg jo på do i en evighet for å få det ut :P

Som de over her skriver. Frukt.. Det skal jo hjelpe. Svisker? 

Er det noe du reagerer på , som du vet du blir løs i magen av, så kan jo det kanskje virke ? :P

Selv prøver jeg å spise variert og ofte og mye grønnt osv, men er vasnkelig når kvalmen er veldig fremtredende hos meg.. :) Men, det er virkelig verdt det så lenge lillefrøet sitter fast :)

Anonymous poster hash: 3b059...64a

Da har jeg prøvd lactulose... Herregud. Fikk beskjed om at det ikke ville funke før tre dager...

Vært på besøk hos ei venninne ikveld,og det romlet i magen. Og for noen mageknip!!! Gikk på do,og det var hardt og vondt! Men sååå,jeg ble sååå kvalm,og spøy som en gris!!!!! Herregud!! Koselig med besøk,når gjesten fyller doen :D Uff,så fælt det var!!! :( Og jeg som nettopp hadde fortalt at jeg hadde ikke spydd enda,bare vært intens kvalm til tider...

Flere som har kastet opp av lactulosen???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...