Gå til innhold

Dersom barnet har et navn "ingen" andre har, så..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nelia er et navn som var brukt mye på 1800 tallet men er sjeldent idag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter har et sjeldent navn som ikke mange heter, alle som hører det synes det er nydelig.

Skrevet

Vi har en sønn med et uvanlig navn, kun 35 gutter/menn i Norge som har det. Tilbakemeldingene i starten var litt varierende og vi fikk inntrykk av at noen syntes det var rart uten å si det direkte til oss. Det som skjer nå er at flere i ettertid sier at de nå liker navnet veldig godt og at de måtte ha tid til å "smake på det"/bli vant til det en stund. Jeg tipper at flere kommer til å hete det han heter om noen år. :)

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke kan skrive de sjeldne navnene her inne også poste anonymt.. Regner med dere sier det i det daglige?

Eller sier dere bare: "nei det er så sjeldent at det vil jeg ikke si" hvis noen spør hva barnet deres heter??

Anonymous poster hash: 196b4...1d6

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke kan skrive de sjeldne navnene her inne også poste anonymt.. Regner med dere sier det i det daglige?

Eller sier dere bare: "nei det er så sjeldent at det vil jeg ikke si" hvis noen spør hva barnet deres heter??

Anonymous poster hash: 196b4...1d6

Jenta mi heter Anea, ca 50 i Norge som heter det.

Skrevet

Hjelper ikke så mye å poste det anonymt når det er 4 stykker som har navnet i Norge, og tre av dem er voksen...

Anonymous poster hash: aff5c...9aa
Skrevet

Hjelper ikke så mye å poste det anonymt når det er 4 stykker som har navnet i Norge, og tre av dem er voksen...

Min datter har et sjeldent navn som ikke mange heter, alle som hører det synes det er nydelig.

Hva skal de ellers si? 

Anonymous poster hash: 048b1...016

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Og det har du bestemt?

Eller kanskje det handler om at andre ikke har tenkt over det, eller kommet over det.. Har da hørt navn som så og si ikke er brukt her i landet, eller som ikke er brukt i det heletatt, som folk synes er nydelige navn når de får høre det.

Det er min subjektive mening. 

Greit nok, men den påstanden er ikke det jeg og andre opplever, vi hører navn for første gang, og synes de er veldig veldig fine. Ta f.eks. Nelia, aldri hørt før, men syntes det var utrolig fint navn.

Samtidig, alle navnene har blitt brukt for første gang en gang. Det er nytt og ukjent, og virker ikke fint, men så blir det mer og mer brukt, og blir normalt å bruke, og da er det flere og flere som liker navnet.

Nå er jo forsåvidt problemet akkurat der at Nelia ikke er et navn. Det er som å tenke at "Raymond er ganske fint men jeg gidder bare ikke å si hele, så jeg døper ungen Mond."

Bare fordi dere ikke synes det er et navn, så er det jo det, jentungen heter det. Kanskje på tide å godta det, enn å påstå at navnet til ei jente ikke eksisterer?! Det snakkes så høylytt her inne om å "skåne barna", hva med å skåne ei lita jente fra deres meninger om navnet hennes?! Hvordan hadde du likt det, om du som 10 åring kommer over det på nett, at mange mennesker mener navnet DITT ikke er et navn? Et navn du hadde likt godt frem til nå, men plutselig ikke ville hete, fordi voksene mennesker skal kritisere det!!?

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Og det har du bestemt?

Eller kanskje det handler om at andre ikke har tenkt over det, eller kommet over det.. Har da hørt navn som så og si ikke er brukt her i landet, eller som ikke er brukt i det heletatt, som folk synes er nydelige navn når de får høre det.

Greit nok, men den påstanden er ikke det jeg og andre opplever, vi hører navn for første gang, og synes de er veldig veldig fine. Ta f.eks. Nelia, aldri hørt før, men syntes det var utrolig fint navn.

Samtidig, alle navnene har blitt brukt for første gang en gang. Det er nytt og ukjent, og virker ikke fint, men så blir det mer og mer brukt, og blir normalt å bruke, og da er det flere og flere som liker navnet.

Nå er jo forsåvidt problemet akkurat der at Nelia ikke er et navn. Det er som å tenke at "Raymond er ganske fint men jeg gidder bare ikke å si hele, så jeg døper ungen Mond."

Det er 48 kvinner som heter Nelia.

Så ja, i alle høyeste grad et navn.

Vel, en million fluer graver seg ned i bæsj.

Snakk om å oppføre seg voksen når man går tom for argumenter.. Eller rett og slett innser at man har dreti på leggen.

Skrevet

Jeg tenker at man bør oppdra barna til å ha såpass ryggrad at de tåler å lese at andre ikke liker navnet deres. Det er debatter om de aller fleste navn på Internett, det skal godt gjøres å ikke finne sitt eget navn negativt omtalt.

Anonymous poster hash: b21d0...8b6

Skrevet

Navnet Victoria ble første gang brukt i Storbritannia i 1819, da hennes mor, den tyske prinsessen Victoria, fødte en datter som hun ville kalle opp etter seg selv.

Senere ble lille Victoria dronning mot alle odds, og navnet hennes ble også populært.

Sånn er det med mange navn. Er de fine (nok) vil det leve videre.

Vi har valgt et uvanlig/sjeldent navn til vår yngste (Cordelia), og jeg håper hun kommer til å synes det er like fint som det faren hennes og jeg gjør.

Skrevet

Og det har du bestemt?

Det er 48 kvinner som heter Nelia.

Så ja, i alle høyeste grad et navn.

Vel, en million fluer graver seg ned i bæsj.

Snakk om å oppføre seg voksen når man går tom for argumenter.. Eller rett og slett innser at man har dreti på leggen.

Vel - enkelte vil for enhver pris ha oppmerksomhet rundt seg selv, fødsel og navn - og det får de, men de får ikke velge formen.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Vel - enkelte vil for enhver pris ha oppmerksomhet rundt seg selv, fødsel og navn - og det får de, men de får ikke velge formen.

Nok en gang skal man overse barnet som ikke har noe valg her. Om foreldre ikke skjermer barnet sitt, så er det fritt frem for alle andre å uttale seg? Merkelig at noen barn skal vernes om, mens andre skal oversees, bare fordi foreldrene er omdiskutert...

Ang navnet hennes, så er det inne "ny mekket" heller, så hvorfor påstå at det ikke er et navn??

Alle navn ble laget en gang.

Skrevet

Og det har du bestemt?

Hvis du går inn på ssb sine navnestatistikksider, så er det faktisk flere kvinner i Norge som heter Nelia, så selvfølgelig er det et navn....

Anonymous poster hash: f31a3...412

Skrevet

Vi har brukt et navn som ingen i Norge heter, men dette navnet er populært lenger sør i Europa (da med en litt mer komplisert skrivemåte). Vi har bare fått positive tilbakemeldinger på navnet, og mange mener vi ikke kunne funnet et navn som passer bedre til ungen vår ;)

Anonymous poster hash: f31a3...412
Skrevet

Hva skal de ellers si? 

Om du ser litt lengere påå har jeg skrevet hva jenta mi het.

Skrevet

er navnet mest trolig ikke særlig pent.

Wow.... Og det har du reflektert helt alene...imponert over klokskapen og originalitet i innlegget ditt. Godt det er søndag folkens!

Anonymous poster hash: 76d96...bb8

Skrevet

er navnet mest trolig ikke særlig pent.

Wow.... Og det har du reflektert helt alene...imponert over klokskapen og originalitet i innlegget ditt. Godt det er søndag folkens!

Anonymous poster hash: 76d96...bb8

Reflektert helt alene? Mener du reflektert deg fram til helt alene? Eller reflektert over? Og hva har det med saken at det er søndag? 

Skrevet

Og det har du bestemt?

Bare fordi dere ikke synes det er et navn, så er det jo det, jentungen heter det. Kanskje på tide å godta det, enn å påstå at navnet til ei jente ikke eksisterer?! Det snakkes så høylytt her inne om å "skåne barna", hva med å skåne ei lita jente fra deres meninger om navnet hennes?! Hvordan hadde du likt det, om du som 10 åring kommer over det på nett, at mange mennesker mener navnet DITT ikke er et navn? Et navn du hadde likt godt frem til nå, men plutselig ikke ville hete, fordi voksene mennesker skal kritisere det!!?

Helt enig! Og det gjelder forsåvidt all hets av navn her inne.

Anonymous poster hash: 2c195...b72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...