Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #1 Skrevet 30. november 2013 Jeg fødte for en uke siden, og jeg har siden dag 2 overprodusert. Babyen klarte ikke å tømme brystet, i det HELE tatt. Jeg må pumpe en gang om dagen, og tar lange, varme dusjer hver dag. Det ene brystet har nå rettet seg veldig bra, og er ikke vondt lenger. Det andre derimot er hovent, har kuler og jeg klarer ikke tømme det. Nå har jeg pumpet med el-pumpe i 30 min, og det kommer melk- men det blir langt ifra tømt og kulene er der fortsatt. Jeg har fått litt feber og har frysninger. Hjelp meg- trenger tips NÅ! Anonymous poster hash: 3428d...885
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #2 Skrevet 30. november 2013 Du må IKKE pumpe, da stimulerer du til å produsere mer melk! Håndmelk ut litt så du letter sprengen, bruk "tulipangrepet" så du er sikker på at brystene er myke før du legger barnet til.. Anonymous poster hash: df56b...e01
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #3 Skrevet 30. november 2013 Gå til legen. Jeg fikk betennelse, og da ble det verre hvis jeg masserte... Måtte operere til slutt Anonymous poster hash: 992d7...580
Sjokoladebanan Skrevet 30. november 2013 #4 Skrevet 30. november 2013 Ingen annet råd enn å gå inn I dusjen og håndmelke deg der under rennende varmt vann, samt forsiktig massering. Siden du har fått feber er det nok en begynnende brystbetennelse. Om feberen stiger og du blir verre ville jeg ha tatt kontakt med legen. Men prøv å få tømt brystet så godt som mulig. Ikke noe gøy jeg vet. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #5 Skrevet 30. november 2013 Uff, får prøve- Tenker jo at jeg må prøve å få tømt det skikkelig hvertfall en gang... Tusen takk for svar uansett Hi Anonymous poster hash: 3428d...885
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #6 Skrevet 30. november 2013 Amm hver annen time på det vonde brystet slik at du får tømt det. Har hatt begynnende brystbetennelse flere ganger og det er alltid det rådet legene har kommet med før igangsetting av antibiotika. Har heldigvis klart meg uten antibiotika pga dette. Anonymous poster hash: 77126...0e0
Magehus Skrevet 1. desember 2013 #8 Skrevet 1. desember 2013 Hvis du har feber, bør du dra til legen. Jeg fikk brystbetennelse for to år siden. Aldri vært så syk før. Ventet endel timer før jeg kontaktet legevakt. Det var hakket før innleggelse med antibiotika intravenøst. Smertene kunne jeg bare sammenlikne med fødselssmerter. Håper det ikke er bakteriell brystbetennelse du har, men hvis du har feber og vondt ville jeg hatt lav terskel for å ringe lege. Gratulerer med baby og god bedring :-)
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #9 Skrevet 1. desember 2013 Etter å ha pumpet lenge i går, uten å få tømt det- la jeg babyen til brystet . Da fikk hun virkelig tømt det, kulene ble borte og i dag har jeg ikke feber lenger. Kjenner at jeg fortsatt har vondt i den ene puppen, men får vel bare legge henne der først. Legevakt sa at jeg skulle se det ann.. Hi Anonymous poster hash: 3428d...885
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå