Gå til innhold

Fosterhjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor sjanse er det for 2 søsken å havne i samme fosterhjem?

Jeg er en alenemor med 2 barn som nå har fått beskjed om at jeg ikke har så mange mnd. igjen å leve. Barnas far har ikke ikke hatt noe med dem å gjøre på flere år , men kan han ende opp med at barna skal bo hos han siden han ikke har mistet omsorgen offisielt?

Anonymous poster hash: 6522d...9d8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist å høre. :hug:

Barneverntjenesten vil jobbe for å finne et hjem hvor begge barna kan bo, hvis de ikke anser far som skikket til å ta over ansvaret og det ellers ikke finnes familie/venner som kan være aktuelle.

Du bør be BV om at dere avklarer dette allerede nå og evnt starter å finne et hjem, slik at barna kan bli kjent med fosterforeldrene før flytting.

Gode tanker sendes til deg i denne vanskelige situasjonen.

Skrevet

Det er umulig å svare på, for det avhenger av om bv finner et forsterhjem som passer og som kan og vil ta inn begge barna.

Finnes det gode grunner til at faren ikke bør få omsorgen for barna?

Jeg vet dessverre ikke så mye om din situasjon, men du kan skrive en viljeserklæring dersom du har spesielle ønsker for personer du vil skal få omsorgen for barna.

I ditt tilfelle ville jeg ha begynt med å ringe barnevernet og snakket med dem.

Skrevet

Dette var trist. Du burde be om å bli henvist til en sosionom som kan hjelpe deg og barna. Sosionomen etablere kontakt med barnevernet for å finne den beste løsningen for barna. De strekker seg langt for å holde søsken ilag.

Tror det blir viktig å avklare dette fort, for at barna og du kan bli kjent med den nye familien og få en mykere overgang.

Varm klem til deg og barna med håp om det beste.

Skrevet

Jeg fikk svaret på prøven i går, og det er enda et sjokk.

Jeg må ringe BV for et møte, for her har ikke eksen hatt barna siden rettsaken for 2 år siden da han ble dømt til å ha samvær med tilsyn.

Jeg prøver nå og holde masken mens barna er våkne, men sliter når de er i seng, for vet ikke hva fremtiden vil bringe for mine kjære barn.

Anonymous poster hash: 6522d...9d8
Skrevet

Hvis barnefaren kun får ha samvær med tilsyn, vil barna neppe flyttes til ham. Det finnes fosterforeldre som har plass til søsken og for dine barn vil det helt klart være ønskelig. Og en stor klem til deg, noe så skrekkelig som å få en så vond beskjed. Verden er jammen urettferdig :(

Gjest Gullebolle
Skrevet

Off av meg for en forferdelig beskjed å få, men jeg vet om flere hvor noen måneder har blitt til år iallefall om det er kreft. Sender deg mange varme klemmer, det å vite at man ikke får se barna sine vokse opp må være helt ubeskrivelig vondt.

Vi tenke selv å melde oss på kurs etter nyttår for å bli fosterforeldre, og vet du, hadde vi fått en slik forespørsel og det gjaldt søsken så ville jeg tatt begge to, tror nok det er stort nok traume å miste mammaen sin. Jeg ville tatt kontakt med barnevernet på mandag eller en advokat. Har du noen i nettverket ditt som du stoler på som kunne tatt over omsorgen? Hadde nok vært en ro for deg å vite at jentene hadde et godt hjem etter du var borte.

Har du fortalt noe til jentene dine enda? Hvor gamle er de? Vil du trenge mye behandling fremover? Jeg vil gjerne tilby meg å hjelpe deg om du bor i nærheten:) Bor i sør. 

Sender deg masse styrke og klemmer!

Skrevet

Off av meg for en forferdelig beskjed å få, men jeg vet om flere hvor noen måneder har blitt til år iallefall om det er kreft. Sender deg mange varme klemmer, det å vite at man ikke får se barna sine vokse opp må være helt ubeskrivelig vondt.

Vi tenke selv å melde oss på kurs etter nyttår for å bli fosterforeldre, og vet du, hadde vi fått en slik forespørsel og det gjaldt søsken så ville jeg tatt begge to, tror nok det er stort nok traume å miste mammaen sin. Jeg ville tatt kontakt med barnevernet på mandag eller en advokat. Har du noen i nettverket ditt som du stoler på som kunne tatt over omsorgen? Hadde nok vært en ro for deg å vite at jentene hadde et godt hjem etter du var borte.

Har du fortalt noe til jentene dine enda? Hvor gamle er de? Vil du trenge mye behandling fremover? Jeg vil gjerne tilby meg å hjelpe deg om du bor i nærheten:) Bor i sør.

Signerer denne. Jeg bor på Østlandet. Klem til deg. Kan ikke en gang forestille meg hva du går gjennom nå :(

Anonymous poster hash: 1dc63...d3d

Skrevet (endret)

Jeg har ei barnløs venninne som er fostermor. Hun ønsker seg så fryktelig barn, men kan med all sannsynlighet ikke få egne. Hun har en fosterbror, og ønsker uansett å ha fosterbarn selv. Hun har utdanning innen, og jobbet med barn og ungdom i mange år, og er et nydelig, omsorgsfult menneske. Hvis det blir aktuelt, kan jeg sette deg i kontakt med henne. Hun hadde definitivt tatt begge to!

Helt forferdelig å lese det du skriver. For et mareritt å gå igjennom!! Har du ingen søsken/familie som kan ta barna?

Endret av Isola&Lille+julegave
  • 4 uker senere...
Skrevet

Signerer denne. 

Regner med du allerede har snakket med barnevernet. 

Vi skal selv gå på kurs nå i januar. Vi bor i Romsdal

Hadde tatt imot dine barn. Skulle ønske du fikk vite hvem som får omsorgen for de og få snakket med de om hva du ønsker for ungenes fremtid.

Har du tenkt på å skrive brev eller en dagbok til ungene dine som de kan lese og trøste seg med når de tenker på mammaen sin?

Skrevet

Far vil ikke få omsorgen pga tidligere beslutning i rettssak. Barnevernet vil strekke seg langt for å finne et fosterhjem for barna dine der de kan være sammen. De ønsker kun å skille barn der barna kan ha eller har svært dårlig innflytelse på hverandre eller det ikke er mulig å finne et hjem for dem sammen. Håper det ordner seg raskt så du har dette på plass og er trygg på at det skal gå bra.

Anonymous poster hash: 89bf6...813

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...