Gå til innhold

Fikk så vondt av lillegull i kveld :(

Julie Angelica:)

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å legge han, men han hylte som besatt :( Hørte at det var noe som var vondt, så jeg tenkte at det var luft som måtte opp og ut. Gikk å bar han med magen ned mot gulvet, men ingenting skjedde. Prøvde han med litt melk, for det hender han blir rimelig hysterisk hvis han blir tørst (fikk grøt til kveldsmat, men drakk veldig lite )

Han roet seg etter hvert når jeg vippet han i vippestolen. Jeg gikk for å prøve å legge han igjen, og når jeg var rett utenfor soveromsdøra så kastet han opp skikkelig mye :( Det bare sprutet ut og overalt. Han har ikke fått mer mat enn vanlig i dag. Yoghurt til frokost, et middagsglass til middag og grøt til kvelden. Noen som har opplevd at så små har kastet opp? Han er 5 mnd og 1 uke i dag. Jeg mener å ha hørt at dem ikke kaster opp når dem er så små, fordi dem har en slags lukkemekanisme, men dette var ikke gulp. Det er jeg helt sikker på. Etter dette ble han blid, drakk så vidt med melk og sovnet som en stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde oppkast i hus for noen dager siden vi også, men her har det vært feber også i flere dager etterpå så det virker som han har vært syk (fikk konstantert 41 i CRP også dagen etter) men han har også gått på en medisin som kan gi bivirkninger som kvalme så vanskelig å vite akkurat hvorfor han kastet opp, men oppkast var det definitivt her også. Han ble 6 mnd. Jeg har ikke hørt om at de ikke kan kaste opp når de er små. 

Men et spørsmål som jeg lurte litt på...Yoghurt til frokost? Gir du han det? Da kan det være magen reagerer på melken. De bør ikke få yoghurt før de nærmer seg 1 år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er første og eneste dagen han har fått yoghurt til frokost faktisk. Det er den fra Hipp som er fra 4 mnd. Stort sett har han fått litt grøt eller melk om morgenen. Har prøvd med litt brødbiter, men han vil ikke ha. Jeg har ikke gitt 3 måltider lenge, så jeg har faktisk vært litt usikker på hva jeg skal gi til frokost for å være ærlig ;) Men er ikke yoghurt greit når det er fra 4 mnd? Står jo det på pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok ikke vanlig yoghurt :) Jeg lurte på om det var den yoghurten man finner i kjøleskap for meieriprodukter. Står det 4 mnd på er det nok helt greit :) Helt sikkert tilfeldig at det var den i dag og oppkast. 

Ikke noen fasit på hva man gir til frokost, og man trenger jo ikke gi det samme hver dag, men hva med banan? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi hatt mye oppkast flere mnd, er 7 mnd nå. vi har tatt melkeallergi prøve, dessverre tok de ikke utbredt prøve så den var negativ. Jeg har også negativt svar på vanlig prøver, men melkeprotein utbrudd på utbredt prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde å legge han, men han hylte som besatt :( Hørte at det var noe som var vondt, så jeg tenkte at det var luft som måtte opp og ut. Gikk å bar han med magen ned mot gulvet, men ingenting skjedde. Prøvde han med litt melk, for det hender han blir rimelig hysterisk hvis han blir tørst (fikk grøt til kveldsmat, men drakk veldig lite )

Han roet seg etter hvert når jeg vippet han i vippestolen. Jeg gikk for å prøve å legge han igjen, og når jeg var rett utenfor soveromsdøra så kastet han opp skikkelig mye :( Det bare sprutet ut og overalt. Han har ikke fått mer mat enn vanlig i dag. Yoghurt til frokost, et middagsglass til middag og grøt til kvelden. Noen som har opplevd at så små har kastet opp? Han er 5 mnd og 1 uke i dag. Jeg mener å ha hørt at dem ikke kaster opp når dem er så små, fordi dem har en slags lukkemekanisme, men dette var ikke gulp. Det er jeg helt sikker på. Etter dette ble han blid, drakk så vidt med melk og sovnet som en stein.

Yoghurt og middagsglass og 5 mnd???

Anonymous poster hash: bc61f...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoghurt og middagsglass og 5 mnd???

Anonymous poster hash: bc61f...c3d

Ja hva er problemet med det? Hipp "yoghurt" er fra 4 mnd! Han blir 6 mnd om 20 dager. Skulle vel være innenfor marginen da? Og som sagt så er det eneste gangen han fikk den fra hipp. Mye fordi jeg ville gi han noe som er litt utenom det vanlige han får hele tiden (grøt) og mye fordi jeg vil han skal bli vant til forskjellige smaker. Og gulrot/potetpurre fra 4 mnd, (glass fra hipp/nestle) skulle vel være trygt?! Eller skal man ikke kjøpe det som er til babyene i butikken??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den yoghurten fra hipp er "min første yoghurt" med eple, fersken og mango smak, og er fra 4 mnd og oppover. Hvorfor skulle ikke det være trygt å gi innimellom når han nærmer seg et halvt år?? Jeg tenkte å gi dette på lørdager f.eks. Synes det er ålreit å gi noe som smaker litt, og ikke bare den kjedelige grøten dag ut og dag inn. Trodde ikke jeg skulle bli "halshugget" av den grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe i veien med å gi de spesialglassene med yoghurt... Husker jeg spurte legen om dette med førstemann, og han sa at det var det bare å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den yoghurten fra hipp er "min første yoghurt" med eple, fersken og mango smak, og er fra 4 mnd og oppover. Hvorfor skulle ikke det være trygt å gi innimellom når han nærmer seg et halvt år?? Jeg tenkte å gi dette på lørdager f.eks. Synes det er ålreit å gi noe som smaker litt, og ikke bare den kjedelige grøten dag ut og dag inn. Trodde ikke jeg skulle bli "halshugget" av den grunn..

Ikke la deg provosere av et spørsmålstegn fra en anonym bruker :)

Babyer er forskjellige og noen spiser lite ved 5-6 mnd andre spiser mer. Ennå skal jo melk fra mor eller tilleg være hovedmåltid.

Min på 13mnd har fått hjemmelaget mat og liker mye forskjellig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...