Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning..

Anbefalte innlegg

I mitt forrige svangerskap fikk jeg svangerskapsforgiftning og hadde jevn oppfølging til jeg ble igangsaytt i uke 39. Alt gikk fint på tross av dette:)

Dette svangerskapet har jeg fått god oppfølging hele veien og jeg har allerede antydninger til høyt blodtrykk,litt avvik i morkaken og babyen er liten i vekst.. jeg har ultralyd annenhver uke for tiden og har gått på klexane blodfortynnende medisin hele svangerskapet. Nå er jeg i uke 29....er veldig sliten og bekymret for at dette skal bli verre, men glad at jeg får så god oppfølging på sykehus og hos jordmor da...håper å veldig at lillemor har det bra og ikke trenger å fødes for tidlig..

..er det flere som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144101119-svangerskapsforgiftning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg hadde det også sist svangerskap, og fødte i uke 32. Har selv fått tett oppfølging denne gang og alt ser fint ut nå i uke 36.

Det viktigste er jo at du får en tett og god oppfølging, og nå er du jo kommet "langt"også.. ta godt vare på deg selv, ro helt ned og gjør minst mulig!Legene er utrolig dyktige, og klarer du noen uker til er jo babyen helt ferdig fra naturens side:-) forstår godt du er sliten og bekymret, men hold ut litt til...:-) lykke til:-)

Er selv i uke 29, har ikke tegn til svangerskapsforgiftning men har høyt blodtrykk. Etter en innleggelse i uke 26 ble jeg satt på medisin og nå er blodtrykket ok (kunne vært bedre). Får veldig tett oppfølging med ultralyd, samt måling av blodtrykk to ganger i uke. Var på ultralyd på fredag og lillegutt er allerede 1700 g. Ble så glad for å høre dette. Begynner å bli stor og da gjør det ingenting om han må komme tidligere.

Vi får ha som mål å komme til uke 34, da de sier at da er de mest sannsynlig helt klare å slipper å ha pustehjelp, samt lungemodningssprøyter.

Tvi tvi...;)

Er selv i uke 29, har ikke tegn til svangerskapsforgiftning men har høyt blodtrykk. Etter en innleggelse i uke 26 ble jeg satt på medisin og nå er blodtrykket ok (kunne vært bedre). Får veldig tett oppfølging med ultralyd, samt måling av blodtrykk to ganger i uke. Var på ultralyd på fredag og lillegutt er allerede 1700 g. Ble så glad for å høre dette. Begynner å bli stor og da gjør det ingenting om han må komme tidligere.

Vi får ha som mål å komme til uke 34, da de sier at da er de mest sannsynlig helt klare å slipper å ha pustehjelp, samt lungemodningssprøyter.

Tvi tvi... ;)

Takk for gode ord :)

Oi 1700 gram i uke 29, så flott da :)...min lille var bare 1000 g på sjekk nå på fredag i uke 29...

Jeg håper virkelig jeg får ha henne i magen lenge ennå, for hun trenger å vokse seg stor og sterk!

Lykke til dere andre også, håper dere får et godt svangerskap og en normal fødsel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...