Gå til innhold

Blødning i svangerskapet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke ti.

Begynte å blø i går. Og i natt og i dag har det kommet masse blod.

Nå er blødningene avtagende og jeg har ikke hatt smerter. Det har heller ikke vært klumper i blodet.

Noen her som vil dele sine erfaringer med meg og som kanskje har noen meninger.

Jeg har akseptert at jeg kommer til å miste men siden jeg nå blør mindre har jeg fått et lite håp.

Jeg har mistet tidligere og det var både vondt og en ubehagelig opplevelse å titte i bindet da det var mye klumper og slim. Denne gangen er det ikke slik så jeg vil gjerne håpe, eller er det bare dumt av meg?

Takknemlig for alle svar.

Anonymous poster hash: 512fb...e94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

blødde i uke 10 (og videre i svangerskapet for den saks skyld. fant aldri grunn)

men jeg hadde svake menssmerter samtidig og til tider KLUMPER...

er høydravid og baby er frisk som en fisk som jeg vet =)

ikke nødvendigvis abort....

Anonymous poster hash: 4d9fc...39b
Skrevet

høygravid**

Skrevet

Er i uke ti.

Begynte å blø i går. Og i natt og i dag har det kommet masse blod.

Nå er blødningene avtagende og jeg har ikke hatt smerter. Det har heller ikke vært klumper i blodet.

Noen her som vil dele sine erfaringer med meg og som kanskje har noen meninger.

Jeg har akseptert at jeg kommer til å miste men siden jeg nå blør mindre har jeg fått et lite håp.

Jeg har mistet tidligere og det var både vondt og en ubehagelig opplevelse å titte i bindet da det var mye klumper og slim. Denne gangen er det ikke slik så jeg vil gjerne håpe, eller er det bare dumt av meg?

Takknemlig for alle svar.

Jeg har mistet og jeg har beholdt.. Da jeg mistet, blødde jeg mye både med slim og klumper i mange dager..

Da jeg beholdt blødde jeg litt i starten av svangerskapet, men denne gangen uten klumper og slim..Var på legevakten, men fikk bare beskjed om å ta det veldig rolig noen dager.. Så forhåpentligvis går det helt fint for deg også ;-)

Anonymous poster hash: dab2b...68b

Skrevet

blødde i uke 10 (og videre i svangerskapet for den saks skyld. fant aldri grunn)

men jeg hadde svake menssmerter samtidig og til tider KLUMPER...

er høydravid og baby er frisk som en fisk som jeg vet =)

ikke nødvendigvis abort....

Takk for svar. Blødde du mye? Jeg har vel hatt normal mensblødning i ett døgn nå men nå er blodet lyserosa og mye mindre.

Kjæresten og jeg har vært så lei oss i dag men nå er vi litt forsiktige optimister igjen.

Skrevet

jeg blødde først litt i 2 dager, deretter skikkelig mensmurringer om natta og da jeg stod opp var det MASSE som første dagen i mensen ? litt klumper osv.... fortsatte å blø svakt i 4-5 dager til.. men mindre og mindre som du skriver ! Sjekka på UL på sykehuset og da så de bankende hjerte den dagen det blødde mest, var sikker på at det var over...

Blødde igjen i uke 15, 17, 23, og siste gang i uke 27.... ikke så lenge som en uke om gangen men mer en dag eller to hver gang og har flere ganger hatt klumper og litt murringer samtidig...

skjønner dere er redde, men det finnes håp altså =)

har ikke funnet en eneste grunn til mine blødninger, aaaalt ser fint ut !

LYKKE til =) vet hvor kjip den følelsen der er

Skrevet

Jeg blødde gjennom hele svangerskapet sist. Hadde en SA før det, så var jo livredd hver gang jeg blødde at nå mister jeg igjen pga det kom mye blod.

Ble mange legetimer og mange runder på sykehuset grunnet dette.

Alt gikk bra her, nå ligger datteren min på brystet mitt og sover <3

Mitt råd er å kontakte legen din, fortelle om blødningene også får han/hun bestemme om du skal komme på kontoret en tur.

Min lege har UL på kontoret, så jeg fikk sjekket at alt så bra ut, men har forstått det sånn at ikke alle leger sjekker opp blødninger.

Anonymous poster hash: af926...4e4

Skrevet

Jeg blødde gjennom hele svangerskapet sist. Hadde en SA før det, så var jo livredd hver gang jeg blødde at nå mister jeg igjen pga det kom mye blod.

Ble mange legetimer og mange runder på sykehuset grunnet dette.

Alt gikk bra her, nå ligger datteren min på brystet mitt og sover <3

Mitt råd er å kontakte legen din, fortelle om blødningene også får han/hun bestemme om du skal komme på kontoret en tur.

Min lege har UL på kontoret, så jeg fikk sjekket at alt så bra ut, men har forstått det sånn at ikke alle leger sjekker opp blødninger.

Anonymous poster hash: af926...4e4

Har time for UL på privatklinikk på mandag. Skal holde meg helt i ro til det.

Takk for svar. Det er godt å ha litt håp nå i helgen. Så får jeg heller ta dårlige nyheter til mandag.

Skrevet

Jeg våknet av en stor styrtblødning i uke 26. Hele dynetrekket og pysjen var gjennomvåt. Sprang på do og da var det bare et stort splæsj med hauger av blod og digre klumper.

Kom meg på sykehuset siden jeg da hadde kommet så langt. Var jo sikker på at dette var morkakeløsning og ungen må ut, eller i verste fall ungen er død.... Grusom opplevelse.

På ultralyd så de en sprell levende baby som hadde det helt supert, det hadde vært en ganske stor blodansamling bak morkaka som hadde brista.

Måtte ligge på sykehuset i en mnd pga blødninger. Legene ga meg ingen håp om å gå til termin. Han her blir prematur sa de.

Lillegutten ble i magen til termin mot alle odds og er i dag frisk og fin liten herremann på 6 mnd <3

Skrevet

Jeg hadde en blødning i uke ni. Det gikk bra. Veldig vanlig visstnok :/ Lykke til!

Skrevet

Jeg blødde av og på fra uke 6-16. Alt gikk bra! Jeg fikk beskjed om at jeg hadde skjøre slimhinner, og at småblødninger var veldig vanlig, og ikke noe å bekymre seg for. En SA ville man visstnok merke godt.

Lykke til, og hold oss oppdatert. :)

Anonymous poster hash: 9df17...806

Skrevet

Hvordan er disse blødningene deres da? brunlig slim? rødt friskt blod? eller hva? Kommer alt samtidig, eller starter det forsiktig?

Anonymous poster hash: 11eed...b15
Skrevet

Hvordan er disse blødningene deres da? brunlig slim? rødt friskt blod? eller hva? Kommer alt samtidig, eller starter det forsiktig?

Anonymous poster hash: 11eed...b15

Min blødning starter som brun utflod. Når jeg var på do i går kveld (presset nok litt mye pga dum gravid mage) kom det plutselig masse blod. Blødd hele natten men det samlet seg bare opp i skjeden og kom og i en smell i morges.

Blødd hele dagen, mørkt og noe koagulert. Nå er det avtagende. Blør ikke når jeg ligger men når jeg reiser meg kommer det litt lyserosa blod.

Skrevet

Jeg blødde av og på fra uke 6-16. Alt gikk bra! Jeg fikk beskjed om at jeg hadde skjøre slimhinner, og at småblødninger var veldig vanlig, og ikke noe å bekymre seg for. En SA ville man visstnok merke godt.

Lykke til, og hold oss oppdatert. :)

Anonymous poster hash: 9df17...806

Skal på UL mandag. Gir dere beskjed hvordan det gikk.

Krysser alt her nå (beina også) vil så gjerne bli mamma i Juni. :-D

Skrevet

Tusen takk til alle for svar.

Jeg er roligere nå med deres erfaringer samt at blødningene nå er så små.

Ikke alle ting man kan ta med kjæresten heller.

Fin lørdag til dere.

Jeg ligger rett ut på sofaen med beina høyt.

Skrevet

Jeg blødde MYE friskt blod i uke 11 og 17. Legen forklarte det med at morkaken var foran åpningen, og i tillegg hadde jeg sikkert hatt noe blodansamlinger som måtte ut.

Jeg kjøpte meg angel sound i tilfelle det skjedde flere ganger, -betryggende å finne hjertelyden når man er engstelig.

Babyen er en frisk og rask liten krabat.

Krysser fingrene for deg! Ha en god helg! :-)

Anonymous poster hash: 90005...ec3

Skrevet

Blødd en del i natt også men friskt blod som har trekt helt inn i bindet. Ingen levring eller klumper.

Fortsatt ingen smerter.

Kjenner jeg er spent på UL i morgen. Håper og håper.

Er det normalt å bli sykemeldt ved slik blødning? Vil helst jobbe men alt for å beholde. Dagen skal tilbringes på sofaen.

Skrevet

jeg ble aldri sykmeldt, de sier at hvis du mister pga du er på jobb - så mister du uansett, den skal tåle mer enn det...

JEG personlig var ganske uenig, så be om sykmelding om du kan !! for selv om du ikke kan gjøre mye fra eller til så påvirker det hodet ditt og tankene dine er på en helt anen plass den de skal være når du er på jobb !!

Skrevet

Hold deg i ro. Hvis dette f.eks er en truende abort så kan det redde deg ved at du er helt rolig.

Når jeg hadde mine blødninger, da mue senere i svangerskapet så måtte jeg ligge stille i sengen. Fikk kun lov å gå på do. Ikke dusje, ikke hente mat... Ingenting!!

Krysser fingrene for deg i morgen. Vet så altforgodt hvordan det er å være helt maktesløs og livredd for det lille livet i magen :-)

Skrevet

merkelig hvor ulik praksis det er da ? både sykehuset og min fastlege har bedt meg om å fortsette å jobbe og ikke bedt meg om å ligge i ro eller ta det rolig.... til og med ikke etter uke 23

Skrevet

jeg ble aldri sykmeldt, de sier at hvis du mister pga du er på jobb - så mister du uansett, den skal tåle mer enn det...

JEG personlig var ganske uenig, så be om sykmelding om du kan !! for selv om du ikke kan gjøre mye fra eller til så påvirker det hodet ditt og tankene dine er på en helt anen plass den de skal være når du er på jobb !!

Ja jeg tenke også slik, mister jeg så mister jeg. Regner med legen vil si klart i fra i morgen hva de mener.

Etter konsultasjon på telefon fikk jeg streng beskjed om å holde meg mest mulig i ro i allefall.

Elsker jobben min men elsker huleboeren min enda mer. 😊 kommer til å gjøre det jeg får beskjed om.

I og med at jeg har mistet flere ganger har legen min sagt at en tidlig sykemelding denne gangen KAN være aktuelt.

Fin søndag til alle.

Skrevet

Fikk lov å bevege meg etter de hadde funnet ut hva det var helt sikkert, det tok et par dager.

Men når de fant ut hva det var så begrenset min beveglighet seg til dusje, hente mat, en liten tur ned i kaffeteriaen. Forlate sykehusets områder valt helt utelukket. Når jeg ble skrevet ut måtte jeg fremdeles ta det rolig. Kunne gå på butikken, men ikke handle i byen og husarbeid kunne jeg bare glemme...

Skrevet

merkelig hvor ulik praksis det er da ? både sykehuset og min fastlege har bedt meg om å fortsette å jobbe og ikke bedt meg om å ligge i ro eller ta det rolig.... til og med ikke etter uke 23

Ja jeg har lagt merke til at det er store forskjeller på hvordan leger behandler blødninger tidlig.

Min lege er veldig medfølende og ble glad på mine vegne når jeg ble gravid. Og sa, DENNE gangen går det bra. (Mistet tre ganger) hun er opptatt av hvordan jeg har det i hodet.

Andre venninner har møtt likegyldighet og holdninger som, "så tidlig kan det gå galt, slik er det"

Jeg skal på privatklinikk i morgen og jeg føler de er litt mer interessert i hvert enkelt tilfelle uansett hvor langt du har kommet.

Uansett, jeg VIL helst jobbe men er det noen som helst fordel med å holde seg hjemme vil jeg gjøre det.

Skrevet

er alt bra med baby så ville jeg vurdert sterkt sykemelding ! så vet du og at du har gjort det du kan....

hvis du FÅR av legen din da=) kan evt heller jobbe mer etter hvert om det stabiliserer seg !

Skrevet

Er aldri sykemeldt og så og si aldri borte fra jobb. Er velsignet med god helse.

Har takket nei til sykemelding tidligere så jeg tror legen min vil gi meg det om jeg sier jeg trenger det.

Er ingen sykemeldingmisbruker. :-)

Skal prate med legen på klinikken i morgen. Finnes det en mikroskopisk mulighet for at det har positiv effekt så holder jeg senga en tid. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...