Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #1 Skrevet 30. november 2013 Gutten min som fyller 4 år om noen dager har SYNLIG HULL i ei fortann!! Det siste året er det mannen min som har lagt og helt ærlig har jeg mistenkt for dårlig tannpuss men ikke gjorde ingebting med det. Kjøpte tanntråd for lenge siden og sa han måtte bruke det hver dag pga skjeve tenner. Da jeg lå gutten i går hentet jeg den og så at det var brukt to stk holdere. Klarte altså også å se hullet! Gutten har ikke vondt men må jo ringe tannlege på mandag!?!? Dette er forferdelig. Jeg gråter og gråter. Føler meg som verdens verste mor! Jeg skylder ikke på mannen altså. Dette er like mye mitt ansvar! Så spark meg mens jeg ligger nede! Værsågod! Anonymous poster hash: 57e0c...32c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #2 Skrevet 30. november 2013 Det var da voldsomt til drama over et hull i ei tann Anonymous poster hash: 01c65...2c4
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #3 Skrevet 30. november 2013 Er du seriøst?! Makan til hysteri Anonymous poster hash: 73014...e36
♥Madam Mim♥ Skrevet 30. november 2013 #4 Skrevet 30. november 2013 Tannlege? Trodde ikke de gjorde noe med melketenner så lenge det ikke plager barnet?? Selvfølgelig dumt st små bRn får hull, men ingen grunn til panikk. Nå har dere fått en vekker på at dere må være nøyere med tannpuss heretter :-)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #5 Skrevet 30. november 2013 Min sønn har også hatt synlig hull i ei jeksel. Synes også det var utrolig flaut, men tok kontakt med tannhelsetjenesten. Det gikk utrolig bra. Ingen moralpreken og tanna er reparert. Dette går sikkert bra:-) Han har jo ikke vondt. Det er bra! Ring tannlegen på mandag og ha en fin helg! Anonymous poster hash: 926c9...a4b
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #6 Skrevet 30. november 2013 Tannleger har heldigvis blitt flinke til å melde fra til barnevernet ved dårlig tannstell. Anonymous poster hash: f9130...7ab
Gjest Morn du Skrevet 30. november 2013 #7 Skrevet 30. november 2013 Tannleger har heldigvis blitt flinke til å melde fra til barnevernet ved dårlig tannstell. Anonymous poster hash: f9130...7ab Wow, for et svar! Men HI, dette går bra. Dere vil få beskjed om å bruke tanntråd, det er vanlig at tannlegen spør om det brukes. Mannen bør få beskjed om hvor nazi han må være ved tannpuss. Og ungen må få vite hvor viktig det er.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #8 Skrevet 30. november 2013 Tannleger har heldigvis blitt flinke til å melde fra til barnevernet ved dårlig tannstell. Anonymous poster hash: f9130...7ab Ja, og dette betyr at du faktisk mister barna dine dersom de har hull! Det er helt sant! Nei, det er ikke det. Tannleger har opplysningsplikt dersom de mistenker at tennene er i dårlig stand PÅ GRUNN AV omsorgssvikt. Dårlig tannstell er ikke omsorgssvikt i seg selv. Slutt å skremme folk. Anonymous poster hash: eae5a...f5d
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #9 Skrevet 30. november 2013 Min hadde to hull når han var 3! Fikk bare skryt av tannlegen likevel, hun sa at barn som tar mye medisiner og har mye feber får hull i tennene... Noe som stemmer på en prikk med ham. Etter operasjon for plagene hans og vi sluttet med medisin så har han ikke fått flere hull selv om emaljen på tennene er skadet. De har heller ikke gjort noe med de to hullene han har og ikke ble vi meldt til barnevernet heller... Noen har sterkere tenner enn andre av forskjellige årsaker. Anonymous poster hash: 5cf9e...613
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #10 Skrevet 30. november 2013 Tannleger har heldigvis blitt flinke til å melde fra til barnevernet ved dårlig tannstell. Anonymous poster hash: f9130...7ab Ja, og dette betyr at du faktisk mister barna dine dersom de har hull! Det er helt sant!Nei, det er ikke det. Tannleger har opplysningsplikt dersom de mistenker at tennene er i dårlig stand PÅ GRUNN AV omsorgssvikt. Dårlig tannstell er ikke omsorgssvikt i seg selv. Slutt å skremme folk. Anonymous poster hash: eae5a...f5d Joda. Dårlig tannstell er omsorgssvikt. Her jeg jobber melder vi alle som får tannbehandling i narkose/sedasjon tiø barnevernet. ( Dvs alle som ikke har sykdommer eller medisiner som gir skade på tennene og de er i veldig fåtall). Men tannleger og vi, melder såkalt ikke ved ett eller to hull i løpet av den tiden de har melketennene. Anonymous poster hash: f54eb...8df
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #11 Skrevet 30. november 2013 Må bare få si at det er andre årsaker til at tannleger melder fra til bv oftere nå enn før. Dersom de ser skader/tegn på seksuelt misbruke så melder de fra. Og dette har tannleger blitt utrolig flinke på. Du blir ikke meldt pga dårlig tannhelse...om det da ikke er flere forhold som tyder på omsorgssvikt. Anonymous poster hash: fe97f...c6a
Mandala Skrevet 30. november 2013 #12 Skrevet 30. november 2013 (endret) Det er lite som får meg til å føle meg som en så dårlig forelder som det tannlegene klarer. Jeg hater å gå med barna til tannlegen, for jeg føler alltid at de er ute etter å "ta meg" selv når det ikke er hull og barnas tenner ser fine ut. Så jeg skjønner at det er kjedelig hi. Dere får passe bedre på tennene fra nå av. Endret 30. november 2013 av Mandala
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #13 Skrevet 30. november 2013 Mitt barn hadde et hull i en jeksel ved 4 års alder, men det ble ikke gjort noe med, da det ikke fulgte smerter med hullet i tannen.. Ta det helt med ro, dette er ikke verdens undergang.. Anonymous poster hash: 6066a...6ad
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #14 Skrevet 30. november 2013 Jeg hadde svært dårlige tenner som barn, og det var ikke pga dårlig stell, men rett og slett en skade på melketennene. Hadde betennelser og mange hull. Tannlegene sa ingenting, og ingenting skjedde. De så at hygienen var bra, og at dette var ting som var utenfor vår kontroll. For alt du vet er det samme med din gutt. Anonymous poster hash: 90186...ff2
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #15 Skrevet 30. november 2013 Pusser dere bare om kvelden? Anonymous poster hash: c40a6...94b
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #16 Skrevet 30. november 2013 Hjelpes! Jeg har hatt flere hull, uten at jeg går hen og anklager foreldrene mine for det...! Slikt som skjer det, slapp av Anonymous poster hash: 83ece...389
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #17 Skrevet 30. november 2013 Min 6 åring har hatt emaljeskader på to av seksårsjekslene siden de kom opp. De har vært misfarget hele tiden. Vi har bestandig vært nazi på tannpuss både morgen og kveld. Hun drikker nesten bare vann og melk. Likevel er det nå kommet hull i den ene tanna. Tannlegen sa dette kunne komme av sykdom hos mor under svangerskap eller sykdom hos barnet som liten. Mener dere seriøst at barnevernet blir koblet inn?? Anonymous poster hash: 8ab05...d72
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #18 Skrevet 30. november 2013 Jeg fikk også panikk for det jeg trodde var et synlig hull, men tannlegen kunne avkrefte det. Det var bare medfødt tynn emalje akkurat der. Fikk skryt for tannpuss. (Mannen låg også tynt an her, for han hadde hovedansvaret for kveldspussen når lillesøster kom til verden) Anonymous poster hash: bc990...deb
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #19 Skrevet 30. november 2013 Tannleger har heldigvis blitt flinke til å melde fra til barnevernet ved dårlig tannstell.Anonymous poster hash: f9130...7ab Ja, og dette betyr at du faktisk mister barna dine dersom de har hull! Det er helt sant!Nei, det er ikke det. Tannleger har opplysningsplikt dersom de mistenker at tennene er i dårlig stand PÅ GRUNN AV omsorgssvikt. Dårlig tannstell er ikke omsorgssvikt i seg selv. Slutt å skremme folk.Anonymous poster hash: eae5a...f5d Joda. Dårlig tannstell er omsorgssvikt. Her jeg jobber melder vi alle som får tannbehandling i narkose/sedasjon tiø barnevernet. ( Dvs alle som ikke har sykdommer eller medisiner som gir skade på tennene og de er i veldig fåtall). Men tannleger og vi, melder såkalt ikke ved ett eller to hull i løpet av den tiden de har melketennene. Anonymous poster hash: f54eb...8df Rart. Mine to barn har begge hatt tannbehandling med sedasjon, og BV har enda ikke ringt. Anonymous poster hash: 2df32...308
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #20 Skrevet 30. november 2013 Er det en spøk? Hva skal du gjøre den dagen barnet snubler i trappen eller får en blåveis? Noen får lett hull i tennene, du kan jo ikke få helt anfall pga noe sånt??? Anonymous poster hash: 9f1f0...967
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå