Gå til innhold

Madrass til spedbarnet hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peiling hva slags madrass babyen skal ha? Skal kjøpe ny og hard, men utenom dette er det noen merker som er bedre enn andre?? Bør jeg kjøpe overmadrass i tillegg? Takknemlig for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trenger hjelp til valg av dyne og pute også :)

Skrevet

Jeg har kjøpt babymadrass på Ikea, 400-500kr ca, og skal ha maddrasstrekk eller hva det heter (sånn tynn vatt sak:) ).

pute skal jeg ikke ha før babyen er ca 1-2 år, og dyne er fiberdyne fra kid som er astma og allergi sikker.

Anonymous poster hash: a0494...5a0

Skrevet

Anbefaler Jensen mini madrass, den er veldig god (og hard). Kjøpte også madrasstrekk på ikea... gjør vasking av gulp mye lettere! Og kjøpte også fiberdyne fra kid ;)

• 1 måned senere...
Skrevet

Vi har BabyDry sine madrasser, både til sprinkelseng og juniorseng. De kan vendes når barnet når en viss vekt, så den er litt mykere på ene siden enn andre...  :tommelopp:

Veldig fornøyd med de. Men det er klart, de er jo litt dyrere enn de fra Ikea...(vi var heldige og fikk madrassene av mine foreldre). 

Av dyne og pute, kjøpte vi dun fra Princess. Men jeg merker jo at i sprinkelsenga har det egentlig blitt mest til at vi har brukt sovepose. Den får de jo ikke sparket av seg.... :rolleyes: Dessuten fungerer den som en stopper for forsøk på å klatre ut av sprinkelsenga, når de finner ut at det er kjekt å prøve seg på... :jepp: Så akkurat sovepose kan anbefales!

Skrevet

Vi kjøpte madrass og tynn overmadrass som lett kan vaskes fra Ikea, ca 950 kr totalt. Så har vi tenkt å bruke sovepose istedet for dyne:)

Skrevet

Vi kjøpte madrass på IKEA til førstemann og skal gjøre det samme til andremann.Tenker også å kjøpe overmadrass denne gangen, da det blir enklere å vaske en overmadrass enn selve madrassen. Trekkene på madrassene kan uansett vaskes i maskin, men når det lekker gjennom til selve madrassen så blir det verre. Bruker ikke tisseunderlag, da disse ikke skal ligge under ansiktet til barnet, og jenta mi ligger overalt i senga si.

Vi bruker heller ikke dyne, men sovepose (også fra IKEA).

Anonymous poster hash: 1bc5a...698
Skrevet

Hvorfor skal ikke tisseunderlag ligge under ansiktet til barnet? Gjelder dette alle typer tisseunderlag?

Skrevet

Det skal ikke under ansiktet, fordi det er et materiale som ikke puster.

Anonymous poster hash: 1bc5a...698
Skrevet

Ja jeg har også tenkt å bruke overmadrass istedet for tisselaken.. ihvertfall i starten. Tisselakenet hindrer jo at madrassen puster skikkelig og jeg rar ingen sjanser når det kommer til krybbedød.. Så da får det heller bli litt ekstra vasking:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...