Gå til innhold

Barn med dren, og rennende øre! Hvor lenge kan man gå med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt klagde over vondt i øret mandag og tirsdag denne uken, så han var hjemme fra bhg disse dagene. Sa han ikke hadde vondt mer, så prøvde seg i bhg på onsdag. Natt til torsdag har øret begynt å renne, klar, gul og litt seigt. Han sier det ikke er såå vondt lengre.

Dro til legen igår, da renningen ikke ga seg. Hun mente det ikke var rødt inni der, og at drenet da gjorde jobben sin. Han har jo blitt helt rød på øreflippen sin stakkars, fordi det har rent så mye at huden er blitt irritert.

Tempen ligger mellom 37,5 til 38. Han klager som sagt ikke på mye vondt! Men, hvor lenge kan han egentlig gå sånn? Han har ikke vært plaga ned øret siden i fjor vinter.

Håper noen andre med lignende erfaringer kan komme med noen tips og råd!

Anonymous poster hash: 38191...a30

Skrevet

Hvis han er forkjøla er det jo sånn drenet virker. Da kommer overflødig væske ut der for at det ikke skal tette seg. Kanskje renningen har vært ubehagelig men ikke vondt ? Hvor gammel er han?

Anonymous poster hash: 6b7ab...211

Skrevet

5 år er han! Tidligere har han fått AB når det har rent over flere dager. Er 3 dagen nå da.

Skrevet

Han er ikke forkjøla, har ikke vært det heller.

Skrevet

Dytt :)

Skrevet

Prøver igjen :)

Skrevet

Med en gang drenbarn får rennende ører skal man ringe ørelegen og få resept på sofradex øredråper. Vi fikk med resept for å ha liggende etter operasjon.

Anonymous poster hash: 86f72...371

Skrevet

Min toåring gikk med rennende øre i en uke etter at trommehinnen sprakk. Fikk antibiotika på dag tre, men fortsatte å renne. Var en ganske heftig streptokokkbetennelse. Heldigvis holdt seg borte siden slik at vi ikke trenger sette inn dren.

Anonymous poster hash: 1215a...7f7

Skrevet

Jeg var jo hos legen igår og fikk beskjed om at det så ut til å ordne seg selv, og at drenet gjorde jobben med å få gørra ut. Fastlegen er velvitende om at han har dren. Hun ville ikke sette han på AB.

Får bare ta kontakt med legevakten da. Oppsøkte fastlegen igår, nettopp for å slippe det i helgen da....

Synes jo så synd på gutten min!

Skrevet

Jeg ringer alltid til ørelegen når det renner, de vet mer en fastlegen om ører føler jeg. Rådene vi har fått er å skylle med saltvann noen dager for å se om det går over, men vi får som regel en resept på noen dråper vi kan bruke om det ikke går over. Alle gangene bar saltvann vert nok. Her pleier hun ikke ha feber da..

Ring ørelegen, evt visst du ikke får tak i dem nå så husker jeg at legen på legevakten en gang ringe ørelegen på vakt på sykehuset å skjekket for oss. Så mulig det er ett alternativ. :)

Anonymous poster hash: 9271f...c5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...