Gå til innhold

Hunden min (tispe på 10 mnd) jokker på dundynen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig det staves jukker, ingen av delene var å finne i UiO og Språkrådets ordbok på nett (før noen tar meg for det, fremfor å svare på spørsmålet).

Hun har ennå ikke hatt sin første løpetid og viser ingen dominerende eller aggressiv atferd ellers. Allikevel, hver gang hun kommer i nærheten av dundynene våre, begynner hun med denne jokkingen. Hun er heller ikke stresset når hun jokker (som jeg har lest at kan være en vanlig årsak). Hva er det som skjer? Hvordan bør jeg håndtere slik atferd?

Anonymous poster hash: cbb5b...2bf

Fortsetter under...

Skrevet

Vask dundynene så det ikke lukter sæd av dem.

Anonymous poster hash: 6eaf5...ba6

Skrevet

Hun jokker på barnas dundyner også, der er det helt garantert at det ikke er sæd.

Skrevet

Stressatferd, lær deg å lese hunden din bedre. 

Anonymous poster hash: 09661...8ce
Skrevet

Dominanse.

Anonymous poster hash: f1562...ec1
Skrevet

Uff for en grisehund  :laugh:

Jeg tror ikke dette er så unormalt, mine foreldre hadde hund tidligere og den jokket også når den ikke var så gammel.

Jeg synest du bør reagere litt på dette med å si i fra til hunden, og fjerne den hvis den fortsetter.

Annonse

Skrevet

Ikke gi hunden mulighet. Ta hun vekk og si nei. Hver gang. Slutter etterhvert. Trenger ikke være dominans eller stress. Kan være, men trenger ikke. Kan bare være at hun liker det:-p Ikke overanalyser. Ta henne vekk, si nei om og om igjen. Går over tilslutt.

Skrevet

Æsj så ekkelt, hold hunden vekk fra dundynene.

Skrevet

Har sagt nei hver gang. Hun gjør det mens hun biter i dundynen. Bare snakk om noen sekunder. Hun er ikke stresset, såpass kjenner jeg hunden min.

Takk for svar.

Skrevet

Begge mine har jokket rundt den alderen der. Lurer på om det ikke kan ha noe med hormoner å gjøre. Begge fikk sin første løpetid like før eller etter dette. De holdt bare på i en kort periode. Ingen av dem har jokket på ting da, de gjorde det heller på oss så fort vi leket eller noe med dem.

Aldri gjort det siden bortsett fra av og til på den andre hunden når de har løpetid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...