Frøken Ubesluttsom Skrevet 30. november 2013 #26 Skrevet 30. november 2013 Hos oss er det faktisk litt blanding. Noen ganger pynter jeg ikke til jul før sånn ca uka før, andre ganger pynter jeg 1 desember og bruker både lilla, rødt og hvitt. Pynter ikke så mye da. Nok til at det er koselig og jeg får julestemning, men ikke noe overdådig. Noen juleduker, noen få nisser, adventsstake eller stjerne i vindu og ellers en del lys. Gjerne lilla eller hvite.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #27 Skrevet 30. november 2013 Lilla er stygg farge Anonymous poster hash: ce301...b3b
**venter** Skrevet 30. november 2013 #28 Skrevet 30. november 2013 Vi feirer advent først, med lilla gardiner og duker. Også feirer vi jul, med det røde. Så ja, vi markerer at det er en forskjell. Største forskjellen er i julekrybba hvor det 1, juldag dukker opp et lite barn som ikke har vært der i advent.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #29 Skrevet 30. november 2013 Pynter ikke med lilla. Ikke noe særlig med rødt heller, men det er fordi jeg haaater rødt.. Koselig og julete er det hjemme likevel! :-) Anonymous poster hash: b23ea...0b4
sug lut Skrevet 30. november 2013 #30 Skrevet 30. november 2013 Lilla og ting som glitrer (jeg er som skjæra), lilla lys i adventstaken og lilla løper med sølv i på bordet, har lilla adventskalendere faktisk, selv om det er litt tilfeldig for den enes vedkommende, og ellers glitrende julestjerne på veggen og ute, og hvite lange lys eller hvite kubbelys i andre staker.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #31 Skrevet 30. november 2013 Jeg har aldri forstått det med lilkaa og jul. I mine øyne er julen rød, så jeg pynter med rødt. Men der er ikke jul enda, derfor lilla til 23 des. Da begynner jula Anonymous poster hash: 39cb7...bd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå