Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #1 Skrevet 30. november 2013 Eller går det mest i hvitt og rødt? Anonymous poster hash: a6b4e...d81
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #2 Skrevet 30. november 2013 Nei, ikke mye lilla, og heller ikke mye pynt nå i adventstiden. Legger en lilla løper på salongbordet, mens adventslysene er hvite. Henger opp en hvit adventsstjerne i stuevinduet, og en stjerne i metall i kjøkkenvinduet. Siste helga før julaften pynter vi til jul. Da går det i rødt, hvitt og sølv Anonymous poster hash: ee288...9af
Isola&Lille+julegave Skrevet 30. november 2013 #3 Skrevet 30. november 2013 Nei, gidder ikke lilla. Pynter til jul 1 desember, så da er også adventstiden rød.
soleia Skrevet 30. november 2013 #4 Skrevet 30. november 2013 Har lilla løparar og litt lilla og kvit pynt i stova. På kjøkenet vert det juleraudt.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #5 Skrevet 30. november 2013 Lilla lys i adventsstaken og resten av huset blir fylt med nisser o.l. Anonymous poster hash: 92214...7f2
Fruen i huset Skrevet 30. november 2013 #6 Skrevet 30. november 2013 (endret) Nei, dropper lilla altså. Er vant med lilla i adventstiden fra barndommen, med juletre som ble pyntet først på lille julaften, men har valgt litt annerledes tradisjoner selv. Bruker hvitt, gull og litt rødt :-) Endret 30. november 2013 av Fruen i huset
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #8 Skrevet 30. november 2013 Lilla løper og adventlys. Julestjerne og adventstake. Alt kommer opp idag men lys settes ikke opp før imorgen Anonymous poster hash: dfb0b...474
Sommerfeeling Skrevet 30. november 2013 #9 Skrevet 30. november 2013 Jeg har aldri forstått det med lilkaa og jul. I mine øyne er julen rød, så jeg pynter med rødt.
MiniMuffin♥Lille J i magen Skrevet 30. november 2013 #10 Skrevet 30. november 2013 Nei, her er det ingenting lilla. Vi har valgt å lage egne tradisjoner, så her pynter vi til jul allerede første uken i desember. Vi nyter en lang og fin førjulstid, i stede for å la julen stå til langt uti januar. Adventstaker og stjerner, julegardiner og slikt er på plass til 1. søndag i advent.
LivetErEnLek Skrevet 30. november 2013 #12 Skrevet 30. november 2013 Jeg har aldri forstått det med lilkaa og jul. I mine øyne er julen rød, så jeg pynter med rødt. Det er helt sant, jul er rødt. Men nå er det ikke jul enda, det er advent, og advent er lilla. Hva andre gjør hjemme hos seg, legger jeg meg ikke opp i, men her er all pynt i lilla, hvitt og sølv frem til lille juleaften.
Pixy Skrevet 30. november 2013 #13 Skrevet 30. november 2013 Nei ikke lilla her i huset! Jeg har lyse pastellfarger og mørk lilla ville ikke passet inn. Har pyntet med masse stjerner og lysestaker. Totalt 9 stk. Store og lyse/hvite Ikke de i messing da jeg synes de er grusomme. Har 3 sett med selve adventslysene. (Stort hus) Og to av de er hvite og er annet er pastellrosa/lilla faktisk! Pyntet de selv med tall og div stash. Vi synes det er veldig lunt og koslig her Men egentlig så har vel lillafargen en kristen opprinnelse. Advent og lilla står for "å vente" "spenning" forventning" osv. Er fra prestens klær i førjulstiden vi har fått lillafargen i fra (Jeg finnes ikke kristen så dette er bare noe jeg husker fra barneskolen
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #14 Skrevet 30. november 2013 Her har vi pyntet med lilla lys,duker og diverse tilbehør og engler i sølv;) lilla er jo advents fargen;) skal ha det slik til siste helgen før julaften... Da blir det rødt;) liker og holde på tradisjoner! Anonymous poster hash: c09f3...539
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #15 Skrevet 30. november 2013 Jeg pynter ikke med mye lilla nå, men adventslys i vinduene og adventstaker med lilla lys i og kanskje et par duker. Det røde venter jeg med til lille julaften. Jeg syns det er den beste måten å gjøre det på, da får vi ventetiden nå med de fine lysene i tillegg til jula som varer litt ut i januar. Mye lengre advent/juletid på den måten enn hvis jeg hadde pyntet med rødt og julenisser allerede nå. Da hadde jeg nok gjort som mange her inne og kastet ut jula omtrent 2.juledag. Anonymous poster hash: 2f852...f8f
Musemorbr / Skrevet 30. november 2013 #16 Skrevet 30. november 2013 Har en lilla løper på spisestuebordet, men ellers går det allerede i hvitt og rødt. Nissene hentes frem i dag. m Skikkelige juleduker kommer helt til sist, sammen med juletreet. Annet skille mellom advent og jul har vi ikke.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #17 Skrevet 30. november 2013 Jeg har aldri forstått det med lilkaa og jul. I mine øyne er julen rød, så jeg pynter med rødt. Lilla er kirkens faste eller forberedelsesfarge. Adventstiden er jo en forberedelsestid. Derfor bruker vi lilla før jul. I kirken er julen hvit. Det er festfargen. Det eneste untaket er 2. Juledag som er rød. Det er fordi vi den dagen feirer St. Stefanus som var den første som ble dømt til døden for å forkynne kristendommen. Derfor det røde. Anonymous poster hash: 24bab...5fc
Love my kidz Skrevet 30. november 2013 #18 Skrevet 30. november 2013 Skal jo være lilla i advent, men hvitt går også dersom man har noe lilla på duk eller pynt. Jeg har lilla løper og lilla kubbelys på et lysfat med litt pynt. Europris var helt utsolgt for lilla lys i går, så tydelig at de fleste går for det tradisjonelle
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #19 Skrevet 30. november 2013 Så flinke dere er! Her er huse bomba, og jeg har ingen julestemning. har 48 pakker som skal pakkes inn, noe jeg egentlig synes er koselig, men i år er det er ork, av en eller annen grunn. Håper jeg får ryddet og vasket høvelig i løpet av dagen, så jeg får lysten til å pynte jeg også.. Anonymous poster hash: ed5ba...270
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #20 Skrevet 30. november 2013 Har lilla lys i adventstaken og lilla duk på bordet, det er det. Ellers blir det mest rødt og hvitt fremover. Anonymous poster hash: d2ea0...746
Appelsinpiken Skrevet 30. november 2013 #21 Skrevet 30. november 2013 Nei, men 1. Desember begynner jeg sakte og sikkert å pynte til jul
DramaMama Skrevet 30. november 2013 #22 Skrevet 30. november 2013 Vi har lilla/sølv gardiner, puter og lys hele julen, i kombinasjon med rødt fra lille julaften. Nisser kommer frem siste uka før julaften. De lilla gardinene henger til et godt stykke ut på nyåret.
Himmel og hav Skrevet 30. november 2013 #23 Skrevet 30. november 2013 Her blir det lilla løpere og lys, i løpet av dagen. Lyskuler i vinduene og lys på utetrærne kommer i morgen. Gleder meg! Julegardiner på kjøkkenet kommer opp rundt lucia, og huset julepyntes lille julaften. Jeg skjønner meg ikke helt på de som pynter til jul nå. Da er man jo lei av julepynten innen julaften, og julaften blir jo dermed avslutningen på jul istedenfor starten på jul. Jeg vokste opp med å våkne julaftens morgenen, tusle opp i stua og nesten bli slått i bakken av at huset var julepyntet og vakkert, nesten som ved magi. Det har mine barn også gjort. Hvor blir det av det som er spesielt ved jul om man allerede har vasset i nisser, engler, glitter og granbar i en måned?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #24 Skrevet 30. november 2013 Her blir det advent for alle penga ;-) har lilla tapet både på kjøkkenet og i stua, lilla sjeselong stående i gangen osv.. Det blir derfor ikke så veldig rød jul her hos oss.. Har i løpet av årene fått tak i lilla løpere og duker som er ganske så julete, så det holder for meg., Juletreet blir også pyntet mest i lilla toner, sammen med litt sølv.. Er ikke noe fan av nisser heller, så her red et engler som pynter opp :-) Inntil de små begynner med kreativ julepynt laging i bhg så blir det sånn her hos oss :-) Anonymous poster hash: 8634d...43b
Anonym bruker Skrevet 30. november 2013 #25 Skrevet 30. november 2013 Lilla er min favorittfarge, så her er det lilla lys, lilla løper og har også fått tak i lilla roser og de var kjempefine Anonymous poster hash: 09b7b...d85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå