elibjo Skrevet 29. november 2013 #1 Skrevet 29. november 2013 Hvor lenge er det vanlig å gå på lutinus etter fersforsøk? Jeg har nå fått positiv test, men er så redd for at det skal "slippe" når jeg slutter på lutinus. Jeg hører til Porsgrunn, og der sa sykepleieren at ved ferskforsøk gir man bare lutinus i to uker fra innsett. Jeg kunne bare bruke opp resten, det gjorde ingenting, men det var ikke nødvendig å ta siden kroppen produserer nok progesteron selv. Hun sa det kun var ved fryseforøk at man går på det lenger (til uke 12), for da lager ikke kroppen det selv. Men så hører jeg at andre har fått lutinus til uke 9. F.eks på ivf-klinikken (i Oslo?), og at der var dette nærmest standard... Jeg har begynt å kave meg ordentlig opp over dette. Vet jeg burde bare stole på legene, men det er neimen ikke lett
Ringo79 Skrevet 29. november 2013 #2 Skrevet 29. november 2013 Heia du:). Jeg får i14 dager, så hadde siste dag igår. De er visst noe med at ferske egg er sterkere også... Tror du skal bare slappe helt av kjære du . Spirene våre sitter nå ❤. Men skjønner at du begynner å spekulere når noen klinikker gjør det anderledes. Men tror 14 dager er det absolutt vanligste... Håper det går bra med deg
HeleneBeate Skrevet 29. november 2013 #3 Skrevet 29. november 2013 Jeg fikk beskjed om å slutte med Lutinus da jeg var 7 uker på vei. Etter det skulle kroppen fint produsere det selv. Har nå en gutt på ca. 4 måneder
Heltefrøken Skrevet 30. november 2013 #4 Skrevet 30. november 2013 Men fikk du ikke resept på tre pakker? Det gjorde jeg . Så jeg har for en ekstra uke om testen skulle være positiv . Jeg tenkte å trappe ned isteden for å slutte helt... Dersom jeg får positiv test da. Om du er redd kan du jo kanskje å høre om de vil skrive ut mer til deg? Det kan jo ikke skade
Lovise83 Skrevet 30. november 2013 #5 Skrevet 30. november 2013 Det er to uker som er vanlig, men denne gangen når jeg fikk positiv test, spurte jeg om jeg kunne fortsette litt lenger siden jeg hadde en og en halv pakke igjen etter avbrutt fryseforsøk! Da fikk jeg beskjed om at siden jeg hadde liggende kunne jeg ta en om morgenen og en om kvelden for og bruke de opp! :-) bare synd spira ikke satt sjikkelig:-) men nå har jeg en pakke til åvers til neste gang...! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå