Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #1 Skrevet 29. november 2013 Minstemann har fått medisin for dette npr han var et halvt år, da legen mente han hadde astma. Nå 1 år senere, har han samme symptomer, tung surklete innpust, masse hoste om kvelden.så netopp nå så fikk han en inhalering med ventoline. Men må jeg gå til legen med han før jeg bruker det? Forrige gang sa hun jeg skulle komme tilbake v lignende tilfeller så hun kunne registrere det..men hva vil det si? Anonymous poster hash: 737e2...66d
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #2 Skrevet 29. november 2013 Og er det 2 spray morgen og kveld, usj husker ikke bruken engang:s og legekontoret stengt til mandag:s Anonymous poster hash: 737e2...66d
Plutselig_gravid Skrevet 29. november 2013 #3 Skrevet 29. november 2013 Bruk medisin du og så tar du han til legen på mandag, selv om han evt er frisk igjen. Da forklarer du legen hvordan han har vært i helgen og at du så deg nødt til å gi han ventoline. Er han forkjølet nå tar du 2 spray nå i kveld. Vi har litt frie tøyler der og kan gi en del ganger i døgnet. når det står på som verst. Hvis du tar ut sprayen fra etuiet så tror jeg doseringen han fikk i fjor står på etiketten der Grunnen til at legen vil registrere det er vel fordi at diagnosen ofte stilles på bakgrunn av bl.a sykehistorie. Du har sikkert ikke fått diagnosen på "papiret" enda. Når man får den på papir, så blir man henvist til sykehuset (astmalege) og får oppfølging der noen ganger i året. I tillegg utprøving på ulike astmamedisiner. Man har også rett på ekstra syk barn dager.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #4 Skrevet 29. november 2013 Jenta mi på snart 3 år har infeksjonsutløst astma. Vi starter alltid med flutide også når hun får anfall. Gir da to innhaleringer med flutide morgen og kveld. Ventoline har vi ikke brukt så mye, men har fått beskjed om å gi ett innpust så vente i 10 min. Om hun ikke er bedre da gir vi ett innpust til. Ved skikkelige annfall fikk vi beskjed om at vi kunne gi tre innhaleringer med 10 min mellomrom. Anonymous poster hash: c371f...b0b
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #5 Skrevet 29. november 2013 Jeg kan ikke det med medisinene lenger, men be om å få en time med en barnefysioterapeut på sykehuset og be om at dere får opplæring i bruk av mini-pep (ikke maske, kun "fløyte"). Da kan dere forebygge disse anfallene med det samme dere merker han begynner å bli forkjølet. Anonymous poster hash: e5248...e94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå