Light of my life Skrevet 29. november 2013 #1 Skrevet 29. november 2013 Hallo alle bakekyndige damer! Har prøvd meg på Red Velvet for aller første gang i dag. I Cupcake utgave etter inspo fra hun passion4baking-dama. Men, mine ble aldeles ikke like lekre som hennes. De sank sammen i midten og fikk en litt hard og seig skorpe. Skal vel ikke være sånn skal de vel?? Blæ, kjedelig når man ikke får det til
Gjest xxxxxxxxx1 Skrevet 29. november 2013 #2 Skrevet 29. november 2013 Nei, for jeg lagde en gang, og de ble perfekte, om jeg får si det selv. Oppskriften var vel å merke noe egenkomponert og full av masse smeltet sjokolade. Da blir det bra uavhengig av om det synker sammen. Kan du ikke bare ta på enorme mengder med glasur, så er de vel både fine og spiselig?
Light of my life Skrevet 29. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2013 Joda, jeg har forsåvidt klart å pynte de ganske bra med deilig frosting og de smaker godt, men konsistensen er liksom ikke riktig. Irriterende! Lurer fælt på hva jeg har gjort galt....
Light of my life Skrevet 29. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2013 Dvs, jeg tror ikke konsistensen er riktig! Har aldri hverken smakt, eller laget Red Velvet før Var kanskje litt dumt prosjekt å gi seg ut på når jeg ikke vet hvordan sluttproduktet skal være Men at de har sunket i midten er jo uansett feil da....
amandine Skrevet 29. november 2013 #5 Skrevet 29. november 2013 Om kaken synker på midten har du gjerne enten for lite stekt, for kald ovn eller for mye hevemiddel. Kan noe passe? Jeg tenker synke i kombinasjon med skorpe er for kald ovn?
Gjest Helle_Høygir Skrevet 29. november 2013 #6 Skrevet 29. november 2013 Hm jeg så great British bakeoff (eller bakkeoffensiv som ipaden mener) her om dagen og da var det en med en nedsunken Victoria sponge. Der var det for kort steketid på for høy varme som gjorde det. Har ovnen din vært ugrei mot deg?
Light of my life Skrevet 29. november 2013 Forfatter #7 Skrevet 29. november 2013 Hmmm... Ja når dere sier det så har varmluftfunkjsonen faktisk streika for en stund siden, men det har ikke bydd på problemer tidligere... Oppskriften sier 180 grader i 18 min, men da det hadde gått 18 min var ikke mine i nærheten av å være ferdige. Måtte steke de i ca 30 min. Hadde litt for mye røre i formene, men det burde vel ikke ha SÅ mye å si på steketiden? Eller?
1. gang:) og engang til:) Skrevet 29. november 2013 #8 Skrevet 29. november 2013 Brukte du varmluft? Da får de ofte en hard skorpe!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 30. november 2013 #9 Skrevet 30. november 2013 Lage cakepops av den?
ms.Pond Skrevet 30. november 2013 #10 Skrevet 30. november 2013 Jeg ser alltid på steketider som veiledende. Mine muffins står stort sett 20-30 min over tiden som blir skrevet i oppskriften. Jeg vil gjette på at de har stekt litt for kort? Har gjort det selv noen ganger, tar ut muffinsene som ser ferdige ut, venter en liten stund, og så synker de sammen med et krater i midten fordi de er rå inni. Det kan lønne seg å lirke inn en hånd i den varme ovnen (hvis du klarer) og tappe en muffins forsiktig på toppen. Den skal kjennes fast og ikke gi etter.
amandine Skrevet 30. november 2013 #11 Skrevet 30. november 2013 Signerer mama f. Og når du forteller at du har hattmye røre i, også tror jeg nok du er på sporet. Varmluft eller ikke har ikke betydning(bortsett fra litt kortere steketid m varmluft). Prøv igjen!
Light of my life Skrevet 30. november 2013 Forfatter #12 Skrevet 30. november 2013 Men jeg sjekket med bakepinne flere ganger, og tok de ikke ut før den var helt fri for røre! Har spist en også så vet at de ikke er rå inni. Må være noe annet som gikk galt.... Har tenkt samme som deg Lektor Doppler: må nok bli Cakepops!
sug lut Skrevet 30. november 2013 #13 Skrevet 30. november 2013 Kan du da forklare meg hva Red Velvet Cake er? Det har jeg nemlig aldri helt forstått.
Gjest xxxxxxxxx1 Skrevet 30. november 2013 #14 Skrevet 30. november 2013 Red velvet er vel egentlig bare en lys sjokoladekake (eventuelt cupcakes) med rød konditorfarge. Og masse, masse ostekrem.
sug lut Skrevet 30. november 2013 #15 Skrevet 30. november 2013 Red velvet er vel egentlig bare en lys sjokoladekake (eventuelt cupcakes) med rød konditorfarge. Og masse, masse ostekrem. Så fargen er bare farge, ikke smak? Aha. Men rød sjokoladekake hørtes litt ekkelt ut?
Gjest xxxxxxxxx1 Skrevet 30. november 2013 #16 Skrevet 30. november 2013 Red velvet er vel egentlig bare en lys sjokoladekake (eventuelt cupcakes) med rød konditorfarge. Og masse, masse ostekrem. Så fargen er bare farge, ikke smak? Aha. Men rød sjokoladekake hørtes litt ekkelt ut? Kun farge, ja - så det er vel bare et salgstriks. Akkurat som rainbow cake sjelden smaker tutti frutti. Kanskje litt ekkelt, men det er fort glemt når du smaker.
Gjest xxxxxxxxx1 Skrevet 30. november 2013 #17 Skrevet 30. november 2013 The Ultimate Red Velvet Cheesecake, fra the Cheesecake Factory kan googles. Verdens beste kake, med over 1500 kalorier i et stykke (hehe)
Gjest xxxxxxxxx1 Skrevet 30. november 2013 #18 Skrevet 30. november 2013 http://www.google.co.uk/search?q=the+cheesecake+factory+ultimate+red+velvet+cake+cheesecake&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=wA2aUtCmCO_07AbI4IGwCw&ved=0CAgQ_AUoAA&biw=320&bih=508&dpr=1.5#biv=i%7C8%3Bd%7CWVKSDD7XaUmdwM%3A Hvis noen klarer å lage en like god som denne, kommer jeg med en gang.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 30. november 2013 #19 Skrevet 30. november 2013 http://www.google.co.uk/search?q=the+cheesecake+factory+ultimate+red+velvet+cake+cheesecake&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=wA2aUtCmCO_07AbI4IGwCw&ved=0CAgQ_AUoAA&biw=320&bih=508&dpr=1.5#biv=i|8%3Bd|WVKSDD7XaUmdwM%3A Hvis noen klarer å lage en like god som denne, kommer jeg med en gang. Kikket på den - det ser ut til at det to kaker i en - red velvet kake og ostekake kombinert med en kremost topping. Kaken i seg selv så knakende god ut, men den dæsjen med krem ved siden tror jeg jeg kan avstå fra. Litt fordi jeg har smakt amerikansk krem og der har de litt å lære av oss (er i nordmenn født med ski på beina og bløtkake med jordbær og krem i handa?)
Gjest xxxxxxxxx1 Skrevet 30. november 2013 #20 Skrevet 30. november 2013 (endret) http://www.google.co.uk/search?q=the+cheesecake+factory+ultimate+red+velvet+cake+cheesecake&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=wA2aUtCmCO_07AbI4IGwCw&ved=0CAgQ_AUoAA&biw=320&bih=508&dpr=1.5#biv=i|8%3Bd|WVKSDD7XaUmdwM%3A Hvis noen klarer å lage en like god som denne, kommer jeg med en gang. Kikket på den - det ser ut til at det to kaker i en - red velvet kake og ostekake kombinert med en kremost topping. Kaken i seg selv så knakende god ut, men den dæsjen med krem ved siden tror jeg jeg kan avstå fra. Litt fordi jeg har smakt amerikansk krem og der har de litt å lære av oss (er i nordmenn født med ski på beina og bløtkake med jordbær og krem i handa?)Ja, akkurat denne er en blanding, men det er ikke ostekake slik jeg vanligvis får dem servert. Jeg tror uansett at jeg ikke trenger å få oppskriften... Når det gjelder kremen, spør de alltid om du vil ha på siden, og jeg takker selvfølgelig aldri nei. Skal det være en kaloribombe, så skal det være en kaloribombe. Smaker dessuten ikke forskjell på kremen over landegrenser. Her forleden stod jeg og sprutet britisk krem inn i munnen min, og den var veldig godkjent. Vi kan jo være enige om at kremen pynter litt opp, i det minste? Endret 30. november 2013 av Siklerotte
Gjest Helle_Høygir Skrevet 30. november 2013 #21 Skrevet 30. november 2013 http://www.google.co.uk/search?q=the+cheesecake+factory+ultimate+red+velvet+cake+cheesecake&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=wA2aUtCmCO_07AbI4IGwCw&ved=0CAgQ_AUoAA&biw=320&bih=508&dpr=1.5#biv=i|8%3Bd|WVKSDD7XaUmdwM%3A Hvis noen klarer å lage en like god som denne, kommer jeg med en gang. Kikket på den - det ser ut til at det to kaker i en - red velvet kake og ostekake kombinert med en kremost topping. Kaken i seg selv så knakende god ut, men den dæsjen med krem ved siden tror jeg jeg kan avstå fra. Litt fordi jeg har smakt amerikansk krem og der har de litt å lære av oss (er i nordmenn født med ski på beina og bløtkake med jordbær og krem i handa?)Ja, akkurat denne er en blanding, men det er ikke ostekake slik jeg vanligvis får dem servert. Jeg tror uansett at jeg ikke trenger å få oppskriften... Når det gjelder kremen, spør de alltid om du vil ha på siden, og jeg takker selvfølgelig aldri nei. Skal det være en kaloribombe, så skal det være en kaloribombe. Smaker dessuten ikke forskjell på kremen over landegrenser. Her forleden stod jeg og sprutet britisk krem inn i munnen min, og den var veldig godkjent. Vi kan jo være enige om at kremen pynter litt opp, i det minste? Jeg må jo innrømme det er fristende å prøve seg på en slik godsak! Den er nesten på nivå som croqembouche (på forsiden av tara smak nå) og det er ikke helt forenlig med unge som ikke liker å sove, men noe må man jo finne på hehe. Man skal ikke kimse av pynt, så jeg er helt enig i det altså! Britisk krem er heller ikke dumt, de kan det de. Mulig vi bare hadde uflaks med kremen vi fikk på dessert i NYC - den kunne pent løftes med en gaffel og settes til siden uten at den rikket på seg. Mer smør enn krem vil jeg si
Light of my life Skrevet 30. november 2013 Forfatter #22 Skrevet 30. november 2013 Red Velvet er mer enn bare fargen; man tilsetter noe som heter "Red Velvet Emolution" som gir både farge og smak. Det smaker altså ikke sjokoladekake! Hva denne "Red Velvet Emolution" besestår av og hvor sunt det er vet jeg ikke, men 2 åringen har spist 2 cupcakes og er fremdeles i live + gikk og la sg til normal tid
Gjest xxxxxxxxx1 Skrevet 30. november 2013 #23 Skrevet 30. november 2013 Red Velvet er mer enn bare fargen; man tilsetter noe som heter "Red Velvet Emolution" som gir både farge og smak. Det smaker altså ikke sjokoladekake! Hva denne "Red Velvet Emolution" besestår av og hvor sunt det er vet jeg ikke, men 2 åringen har spist 2 cupcakes og er fremdeles i live + gikk og la sg til normal tid Dette står det ikke noe om på det syv øverste oppskriftene jeg finner på Google? Alle jeg har smakt, og det er ganske mange, har i hvert fall smakt sjokoladekake. ;p
Light of my life Skrevet 30. november 2013 Forfatter #24 Skrevet 30. november 2013 Red Velvet er mer enn bare fargen; man tilsetter noe som heter "Red Velvet Emolution" som gir både farge og smak. Det smaker altså ikke sjokoladekake! Hva denne "Red Velvet Emolution" besestår av og hvor sunt det er vet jeg ikke, men 2 åringen har spist 2 cupcakes og er fremdeles i live + gikk og la sg til normal tid Dette står det ikke noe om på det syv øverste oppskriftene jeg finner på Google? Alle jeg har smakt, og det er ganske mange, har i hvert fall smakt sjokoladekake. ;p Ha ha, kanskje det er grunnen til at det gikk galt!! Jeg var nemlig innom Cacas og de sa at hun blogg-dama (Manuela) hadde alt for mye farge (2 bokser rød pastafarge) og for lite emolution. Jeg kuttet derfor ned pastafarge-mengden til 1 box, men helte i ca 4 ts emolution mens oppskriften hennes sier 1. Hmmm Her er linken til produktet: http://www.cacas.no/Produkt/0762-0800
Gjest xxxxxxxxx1 Skrevet 1. desember 2013 #25 Skrevet 1. desember 2013 Red Velvet er mer enn bare fargen; man tilsetter noe som heter "Red Velvet Emolution" som gir både farge og smak. Det smaker altså ikke sjokoladekake! Hva denne "Red Velvet Emolution" besestår av og hvor sunt det er vet jeg ikke, men 2 åringen har spist 2 cupcakes og er fremdeles i live + gikk og la sg til normal tid Dette står det ikke noe om på det syv øverste oppskriftene jeg finner på Google? Alle jeg har smakt, og det er ganske mange, har i hvert fall smakt sjokoladekake. ;p Ha ha, kanskje det er grunnen til at det gikk galt!! Jeg var nemlig innom Cacas og de sa at hun blogg-dama (Manuela) hadde alt for mye farge (2 bokser rød pastafarge) og for lite emolution. Jeg kuttet derfor ned pastafarge-mengden til 1 box, men helte i ca 4 ts emolution mens oppskriften hennes sier 1. Hmmm Her er linken til produktet: http://www.cacas.no/Produkt/0762-0800 Hehe, jeg tror vi konkluderer med det. Og ikke kan jeg skjønne hva godt det produktet skal gjøre - blir mest sannsynlig best uten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå