Gå til innhold

Lager alle pakkekalender her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn. Ei på 2år og ei på 4år. De får hver sin sjokolade kalender.

Hvorfor bruke så mye tid, energi og penger på pakkekalender/e?

Forventningene vil jo bli deretter i årene fremover, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du har et poeng, når msn først har begynt...

Men så er det litt koselig også:)

Skrevet

Er vokst opp med pakkekalender (født i -75) og viderefører tradisjonen til barna mine

Anonymous poster hash: b8cf7...e23
Skrevet

Oppvokst med ingen kalender eller bildekalender (født i 75), sønnen får sjokoladekalender på deling med faren.

Pakkekalender er vi litt skeptiske til, vi synes at gaver skal man få til Jul og ikke før.

Anonymous poster hash: 78a00...ece

Skrevet

Her får sønnen vår pakkekalender.Jeg hadde aldri det når jeg vokste opp, og husker jeg misunnet de som hadde det..så derfor ønsker jeg å glede sønnen min med en liten pakke hver dag,trenger ikke koste all verdens men jan blir veldig glad:-) da blir jeg også veldig glad:-)

Skrevet

Mine, hvertfall eldste gleder seg enormt til å åpne første luke i sjokoladekalenderen.

Jeg tørr rett og slett ikke å innføre denne kalenderen mtp forventningene og alt det der.

Skrevet

Her har mormor kjøpt hver sin star wars legokalender - allerede nå står de og tripper og gleder seg til søndag, så det holder massevis:-) er 4 og 6

Skrevet

Har brodert kalender til dem, det var så mye jobb at de MÅ brukes. Nettopp pakket in 48 gaver,det mer kjedelig enn det var å brodere dem!

Anonymous poster hash: cb57e...5d7

Skrevet (endret)

nei, aldri lagd. Har en gutt på snart 8 som elsker Kinderkalenderen. Mini på 2 skal få en sånn sjokoladekalender til 10,- så smiler han fra øre til øre. Nok gaver i jula synes jeg. 

Endret av BettyBoob+2 gutter
Skrevet

Har brodert kalender som skal brukes for første gang i år som lillemor er 3.5 år.

Jeg lager pakkekalender, men ikke av dyre ting altså!

Største delen av grunnen er fordi jeg husker tilbakh til min egen barndom hvor jeg var en av de få som ikke fikk pakkekalender.

Til slutt gruet jeg meg nesten til første time på barneskolen i desember fordi alle skravlet om hva de fikk i pakkekalenderen sin. Selvsatt jeg der og hadde spist min lille sjokolade som smakte papp. Ikke gøy!!

For voksne så er jo det kanskje en teit ting å bli lei seg for, men var søren ikke mye gøy når jeg var liten nei!!

Skrevet

88-modell, oppvokst med pakkekalender og sjokoladekalender! :) Tradisjon!

Barnet skal også få! 

Anonymous poster hash: c4bf0...9f2
Skrevet

Jeg lager pakkekalender til mitt ene barn. Det er veldig enkelt. Har kalender med "lommer" i og pakker inn i søllvpapir. Ser jeg småting (gjennom året), som jeg vet hun blir glad for eller trenger, så pakker jeg det inn i 24 pakker noen dager før 1.12.

I år har jeg "satt bort" hele oppdraget fordi jeg ikke har hatt anledning selv og en tante har moret seg stort over å gjøre det.

Anonymous poster hash: 22243...491
Skrevet

Pakkekalender , kjøper inn ting barna trenger det kan være hansker, lue, sokker, samt snop på lørdager og evt annet billig til ti kr.

Anonymous poster hash: 0fbe8...964

Skrevet

Ungene fikk pakkekalender tidligere, men i år har vi bare printet ut en nedtellinskalender siden vi skal reise til Thailand i julen og ikke vil dra med oss for mye feil vei ;)

Anonymous poster hash: d2bb4...1f5
Skrevet

Vi har et lite hus med luker i, og det blir på et vis pakkekalender. På søndager vil det ligge en lapp i luka om å lete etter en pakke i stua. Da får han en matchboxbil. De andre dagene er sjokoladebit og et klistremerke greia. Kommer til å fortsette sånn. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...