Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #1 Skrevet 29. november 2013 Å være en god mamma, jeg får det ikke til. 3 åringen nekter å høre, han slår meg, biter meg og ler meg midt oppi ansikte hvis jeg lar han se at det gjør vondt. Får han ikke vilja si, slår han, Prøver jeg å holde armene fast så han ikke får slått, ja da biter han. Sier jeg at nå må han roe seg ned og leke fint, kommer han og hopper på meg og klatrer på meg. Han eier ikke respekt for meg. I kveld måtte jeg fysisk holde han fast i senga hans fordi han gikk til angrep, alt fordi han ville ikke legge seg. time out virker ikke, frata leker virker ikke, ros over alt som er bra, virker ikke. Føler jeg mislykkes helt. nesten hver dag er en kamp. Jeg vet ikke hvor mye mer jeg orker av dette nå. Merker jeg begynner å blir redd og usikker og drøyer så lenge som mulig før jeg irettesetter eller bestemmer noe han ikke ønsker. En 3 åring har taket på meg, jeg som liksom skulle være en god mamma og gi barnet mitt en fin oppdragelse og oppvekst. Kansje han hadde fått det bedre om jeg reiste Anonymous poster hash: 1cb76...9ac
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #2 Skrevet 29. november 2013 Slutt opp! Selvfølgelig får ingen det bedre om du drar, med mindre du snakker om en helg med spaopphold for å lade batteriene. En trassig treåring kan knekke hvem som helst, spesielt om du er sliten og nærtagende. Det betyr ikke at du er en dårlig mor, du er ganske enkelt en sliten mor. Det smarteste du kan gjøre er å ta hensyn til akkurat det. Gi deg selv litt space på en eller annen måte; hyttetur, spa, venninnetur eller lignende. OG les deg litt opp. Få litt påfyll ift barneoppdragelse, kanskje du får noen ideer eller mer inspirasjon til å ta tak i ting på en annen måte. Anonymous poster hash: f21b8...87c
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #3 Skrevet 29. november 2013 Hvorfor har du ikke orden og rutiner i hjemmet? Regler?! Hvem bestemmer hos dere? En liten 3 åring? Anonymous poster hash: dbb05...619
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #4 Skrevet 29. november 2013 Øyekontakt, samarbeid, dialog, kommunikasjon osv... Anonymous poster hash: dbb05...619
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #5 Skrevet 29. november 2013 Hvordan er barnet i barnehagen da? Er det like utagerende? Anonymous poster hash: b8a77...c67
♥Madam Mim♥ Skrevet 29. november 2013 #6 Skrevet 29. november 2013 Har en kollega som slet med det samme. Hun kontaktet barnevernet og har fra dem fått masse råd og veiledning. Har blitt mye bedre :-)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #7 Skrevet 29. november 2013 Øyekontakt, samarbeid, dialog, kommunikasjon osv... Anonymous poster hash: dbb05...619 Høres litt ut som om dere har mye kamper da, du og barnet. kanskje barnet vil at du skal leke litt med han, gjøre noe sammen, ikke bare kjefte og smelle... Eksempel, leke litt etter barnehagen. Se film sammen en dag, tegne litt en annen dag, leke med biler en dag, gå tur, sykle/ake, være med deg å lage litt middag, leke med tog, osv. Leke litt hver dag er koselig da, for dere begge! Anonymous poster hash: dbb05...619
Anonym bruker Skrevet 29. november 2013 #8 Skrevet 29. november 2013 Vi har regler som alle unntatt 3 åringen klarer følge. Vi har legge tids rutiner som vi har hatt lenge og som fungerte bra før. Men nå er det ingenting som fungerer. Jeg vet utmerket godt at en 3 åring ikke skal være sjefen i huset, men det er mye letter sagt enn gjort når alt er en kamp og jeg hele tiden har blåmerker og bitemerker på kroppen på grunn av han. Hver gang ting roer seg prater vi sammen om at det er lov å bli sinna, men det er ikke lov å slå/ bite osv selv om han blir sinna. Jeg gir han masse skryt og kjærlighet, men likevel når jeg ikke igjennom til han. Han har hatt noen perioder i barnehagen også, men er ikke i nærheten av slik han er hjemme. Han begynte med slik oppførsel da han var 1 1/2 år, men det har bare blitt verre jo eldre han blir. Han tørr aldri være slik med pappan, tørr ikke engang å tulle med pappan selv om pappan aldri har gjort han noe vondt. HI Anonymous poster hash: 1cb76...9ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå